Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

2013-05-29 / Radio 10 Gold via DAB+

Featured Replies

Geplaatst

Hier zijn de opnames van vanmiddag, Radio 10 Gold via DAB+ op 64kbps/AAC

10 Gold,29-05-13,1628_01.m4a : http://www63.zippyshare.com/v/54119156/file.html

10 Gold,29-05-13,1702_01.m4a : http://www63.zippyshare.com/v/18011523/file.html

Geplaatst

Dus jij hebt al een Dab+ radio en woont in de buurt van Hilversum :)

Ik heb nog een oude DAB radio en ben heel benieuwd welk nieuw toestel je hebt en of die bevalt. Ik wil er ook een kopen zodra er hier in Dordrecht ontvangst is.

groet

Hans Marijs

Geplaatst
  • Auteur

Leuke discussie. Mijn vermoeden is dat dat nog een tijd zal duren, eerst moeten ze de luisteraars lokken naar DAB (= nieuwe radio's laten kopen of weggeven).

Misschien een leuke slogan "50 pop of een DAB radio voor nop"

Dus jij hebt al een Dab+ radio en woont in de buurt van Hilversum :)

Ik heb nog een oude DAB radio en ben heel benieuwd welk nieuw toestel je hebt en of die bevalt. Ik wil er ook een kopen zodra er hier in Dordrecht ontvangst is.

groet

Hans Marijs

Zeg het maar, ik heb een Revo Heritage (omdat hij zo verschrikkelijk mooi is en ook internet kan streamen), Pure Highway (voor in de auto) en de Sangean DRP36 (op aanraden van Vincent)

Geplaatst

Is niet te hopen dat Radio van de AM weggaat, waar moet ik dan naar gaan luisteren?

Groet Hans

Geplaatst

@Vincent Tja.....

Groet Hans

Geplaatst

@Vincent Tja.....

Groet Hans

Gemengd gevoel hoor Hans. Het wordt het steeds stiller op de middengolf, een beetje fatsoenlijke muziekzender is er (bijna) niet meer te vinden. Dat is jammer, ik mag in de avonduren graag luisteren naar 10. Aan de andere kant betekent het voor een dx-er meer ruimte om andere, verder af gelegen zenders te ontvangen. Maar de 828 maakt het mij daarmee moeilijk, zeker omdat ik active antenne's gebruik. Kom de 828 zeker in de avonduren op veel plekken tegen waar ze echt niet zitten.

Geplaatst
  • Auteur

Maar als de middengolf zenders een voor een uitgaan, wat valt er dan te dx'en?

Persoonlijk zou ik het ook jammer vinden al de 828 (& 747) uitgaan, het is erg prettig als in de UK, Duitsland of Frankrijk bent en je kan even nederlands nieuws horen.

Toen ik nog regelmatig naar Bydgoszcz moest, kon ik 's-avonds de 1008 en 1512 goed ontvangen.

Was RNW er nog maar....

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.