Spring naar bijdragen

Op snelheid zetten


Gast

Aanbevolen berichten

In 1979 was Radio Nolan een superpiraat op 270 mtrs middengolf,circa 1000 watt vanuit oost Groningen. De operator was Jacob.

Een goep mensen met oa Jacob, Hans Knot,zijn broer Jelle en ondergetekende hadden 1 x per maand de Freewave informatie show,boordevol radionieuws uit die tijd en oldies.

Onlangs kwam weer een uur boven water, erg leuk , ook voor ons eigen archief, echter wat jammer, het loopt veel te snel. De muziek dendert als een TGV voorbij en het lijkt erop dat de presentatoren op helium lopen.

Ons verzoek is of iemand dit op correcte snelheid terug kan brengen.

Indien dat mogelijk is geven we even de upload link.

namens de betrokkenen :

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt via PB. Ben benieuwd, we bieden de opname dan hier natuurlijk ook aan, maar nu is het niet om aan te horen.

Paul de Haan

Vincent ,

Hartelijk dank voor het bewerken.

Voor wie het horen wil hier de link

Zoiets: http://www14.zippyshare.com/v/95497293/file.html

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het programma werd als ik me goed herinner opgenomen op een tapedeck 9,5 cm, immers het was middengolf. Operator Jacob had dacht ik ook een tapedeck in zijn studio bij de zender. De opname is een zogeheten studio opname.

Nadat een aantal mensen de ziekenomroep studio 73 in Groningen hadden verlaten waren we aan iets nieuws toe, eerst moest er een studio worden gebouwd bij Hans op zolder. Hans en ik op een zaterdag naar de bouwmarkt en kochten daar ferme houten palen,een beetje houtwerk dat dienst kon doen als tafel op de palen. Wij waren geen timmerlui, hoe bevestig je houten palen in de houten vloer, simpelweg door enorme spijkers van 25 centimeter er dwars in te slaan, zo de houten vloerdelen in. Wonder boven wonder kwamen ze 1 etage eronder gelukkig niet door het plafond.

Studio materiaal oa twee draaitafels , twee of drie revoxen, 1 a2 Akai tapedecks, 1 cass deck , micro en een mengpaneel.

Jingles werden messcherp door Hans via twee Revoxen gemonteerd, er werd niet letterlijk geplakt en geknipt. De Freewave infoshows hadden iets aparts, werd zeker bij ons in de regio niet gedaan.

Ik herinner me dat we op een avond rond 1800 naar de zendlocatie vertrokken, ergens in het gebied dat ook wel Westerwolde wordt genoemd, ruwweg ergens tussen Winschoten en Ter Apel. Een prachtig gebied ,afwisselend bos en weide gebieden, kleine stroompjes en in de buurt het vestingplaatsje Bourtange.

Aangekomen bij de boerderij zagen we twee crirca 25 meter hoge masten en daartussen de middengolf antenne, was het een T of een inverted L, dat weet ik niet meer. In ieder geval geen inverted V. Hartelijk welkom geheten door de ouders van Jacob gingen we richting schuur waar een enorme eindbuis prachtig stond te gloeien, een super signaal hoorbaar over half Nederland, voor minder deed Jacob het niet. We waren onder de indruk en lieten de tape van de eerste show vol vertrouwen achter, de volgende zondag denderde de Freewave infoshow via Radio Nolan op 270 middengolf de ether in.

Pracht tijd. Met nog steeds dank aan Jacob, de Peter Chicago van Westerwolde.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.