Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio 390 - Swing Session uit 1967.

Featured Replies

Geplaatst

Als iemand Radio 390 aanbied, 1 van mijn absolute favorieten in de mid 60s, ben ik benieuwd waarom?

Had je er iets mee? Kijk, London, Caroline etc begrijpelijk maar zelfs in the mid 60s was de doelgroep al bijna pensioen gerechtigd. < met zo hier en daar een uitzondering>

Paul de Haan.

Geplaatst

Als iemand Radio 390 aanbied, 1 van mijn absolute favorieten in de mid 60s, ben ik benieuwd waarom?

Had je er iets mee? Kijk, London, Caroline etc begrijpelijk maar zelfs in the mid 60s was de doelgroep al bijna pensioen gerechtigd. < met zo hier en daar een uitzondering>

Paul de Haan.

Ik vond het ook een leuk station omdat ik toen in die tijd ook al hield van orkestmuziek en dergelijke. Ik vond het altijd wel een link hebben met het verleden van voor de oorlog, m.n. de dertiger jaren. Dat is een periode die ik iets speciaals vind hebben. Nu nog vind ik niet alleen pop leuk, maar ook allerlei andere muziek (Italiaans, Frans, Duits). Ook klassiek. Dus daarom luisterde ik ook naar 390. Zeer goed te ontvangen hier.

Geplaatst

Ik was dus niet de enige die op circa 13 jarige leeftijd in 65 de muziek van 390 waardeerde en nog steeds. Geheel eigen format door Ted A bedacht, later zou hij een zeer succesvol spionageverhalen schrijver worden. 390 ontvangst in Groningen zeer goed, moet dus daar bij jou in Fryslan helemaal goed zijn geweest. Het rendement van 390 was giga, ze hadden niet de running costs van een schip met complete bemanning. Aanboord van the RedSands per toerbeurt 3 omroepers, 1 muzieksamensteller, 1 kok en 1 zendertechnicus. Allemaal voor hetzelfde salaris 25 pond per week en kost en inwoning vrij. Die kosten werden al ruimschoots gedekt door de legendarische reli shows van Garner Ted Armstrong, the WOOOOOORLD tomorrow. < zo klonk dat ongeveer> Alle andere reclame inkomsten waren pure winst.

Geplaatst

Ik was dus niet de enige die op circa 13 jarige leeftijd in 65 de muziek van 390 waardeerde en nog steeds. Geheel eigen format door Ted A bedacht, later zou hij een zeer succesvol spionageverhalen schrijver worden. 390 ontvangst in Groningen zeer goed, moet dus daar bij jou in Fryslan helemaal goed zijn geweest. Het rendement van 390 was giga, ze hadden niet de running costs van een schip met complete bemanning. Aanboord van the RedSands per toerbeurt 3 omroepers, 1 muzieksamensteller, 1 kok en 1 zendertechnicus. Allemaal voor hetzelfde salaris 25 pond per week en kost en inwoning vrij. Die kosten werden al ruimschoots gedekt door de legendarische reli shows van Garner Ted Armstrong, the WOOOOOORLD tomorrow. < zo klonk dat ongeveer> Alle andere reclame inkomsten waren pure winst.

Paul, kun je even je mailbox open zetten. Mijn mail komt nu er niet door.

Gr. Theo

Geplaatst
  • Auteur

Paul, het luisteren naar o.a. Swing Session en Memory Lane geeft zo enorm de charme en warmte van radio met muziek uit de jaren 40- 50 en -60 weer.

Zo'n oude buizen radio voorzien van een kattenoog, roept herinneringen op uit onze hopelijk onbezorgde jeugd denk ik zo.

Geplaatst

Paul, het luisteren naar o.a. Swing Session en Memory Lane geeft zo enorm de charme en warmte van radio met muziek uit de jaren 40- 50 en -60 weer.

Zo'n oude buizen radio voorzien van een kattenoog, roept herinneringen op uit onze hopelijk onbezorgde jeugd denk ik zo.

390 was in alle opzichten uniek en helaas na de closedown in juli 67, dus voor 15-8-67, nooit geevenaard.

Paul, kun je even je mailbox open zetten. Mijn mail komt nu er niet door.

Gr. Theo

Ik zie inderdaad geen mail terug komen

Geplaatst

Ik zie inderdaad geen mail terug komen

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.