Spring naar bijdragen

Radio 390 - Swing Session uit 1967.


Hans van Mokum

Aanbevolen berichten

Als iemand Radio 390 aanbied, 1 van mijn absolute favorieten in de mid 60s, ben ik benieuwd waarom?

Had je er iets mee? Kijk, London, Caroline etc begrijpelijk maar zelfs in the mid 60s was de doelgroep al bijna pensioen gerechtigd. < met zo hier en daar een uitzondering>

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand Radio 390 aanbied, 1 van mijn absolute favorieten in de mid 60s, ben ik benieuwd waarom?

Had je er iets mee? Kijk, London, Caroline etc begrijpelijk maar zelfs in the mid 60s was de doelgroep al bijna pensioen gerechtigd. < met zo hier en daar een uitzondering>

Paul de Haan.

Ik vond het ook een leuk station omdat ik toen in die tijd ook al hield van orkestmuziek en dergelijke. Ik vond het altijd wel een link hebben met het verleden van voor de oorlog, m.n. de dertiger jaren. Dat is een periode die ik iets speciaals vind hebben. Nu nog vind ik niet alleen pop leuk, maar ook allerlei andere muziek (Italiaans, Frans, Duits). Ook klassiek. Dus daarom luisterde ik ook naar 390. Zeer goed te ontvangen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was dus niet de enige die op circa 13 jarige leeftijd in 65 de muziek van 390 waardeerde en nog steeds. Geheel eigen format door Ted A bedacht, later zou hij een zeer succesvol spionageverhalen schrijver worden. 390 ontvangst in Groningen zeer goed, moet dus daar bij jou in Fryslan helemaal goed zijn geweest. Het rendement van 390 was giga, ze hadden niet de running costs van een schip met complete bemanning. Aanboord van the RedSands per toerbeurt 3 omroepers, 1 muzieksamensteller, 1 kok en 1 zendertechnicus. Allemaal voor hetzelfde salaris 25 pond per week en kost en inwoning vrij. Die kosten werden al ruimschoots gedekt door de legendarische reli shows van Garner Ted Armstrong, the WOOOOOORLD tomorrow. < zo klonk dat ongeveer> Alle andere reclame inkomsten waren pure winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was dus niet de enige die op circa 13 jarige leeftijd in 65 de muziek van 390 waardeerde en nog steeds. Geheel eigen format door Ted A bedacht, later zou hij een zeer succesvol spionageverhalen schrijver worden. 390 ontvangst in Groningen zeer goed, moet dus daar bij jou in Fryslan helemaal goed zijn geweest. Het rendement van 390 was giga, ze hadden niet de running costs van een schip met complete bemanning. Aanboord van the RedSands per toerbeurt 3 omroepers, 1 muzieksamensteller, 1 kok en 1 zendertechnicus. Allemaal voor hetzelfde salaris 25 pond per week en kost en inwoning vrij. Die kosten werden al ruimschoots gedekt door de legendarische reli shows van Garner Ted Armstrong, the WOOOOOORLD tomorrow. < zo klonk dat ongeveer> Alle andere reclame inkomsten waren pure winst.

Paul, kun je even je mailbox open zetten. Mijn mail komt nu er niet door.

Gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul, het luisteren naar o.a. Swing Session en Memory Lane geeft zo enorm de charme en warmte van radio met muziek uit de jaren 40- 50 en -60 weer.

Zo'n oude buizen radio voorzien van een kattenoog, roept herinneringen op uit onze hopelijk onbezorgde jeugd denk ik zo.

390 was in alle opzichten uniek en helaas na de closedown in juli 67, dus voor 15-8-67, nooit geevenaard.


Paul, kun je even je mailbox open zetten. Mijn mail komt nu er niet door.

Gr. Theo

Ik zie inderdaad geen mail terug komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6429
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Turtur
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.