Spring naar bijdragen

usb aansluiting kapot van WD harde schijf: Is dit te repareren?


melle

Aanbevolen berichten

Nederland staat voor tegen Brazilie met 2-0 , maar ik was zo dom om over de usb-draad van mijn harde schijf (Western Digital 2TB ) te stuikelen met als resultaat dat de usb-aansluiting kapot is. Het is een loze -ruimte geworden waar de usb stekker niet meer in kan. Weet iemand of dit te repareren valt (de stroom doet het nog wel) of kan ik die harde schijf als verloren beschouwen?

Alvast bedankt!

Gr, Melle


Ik heb inmiddels op internet gegoogled en blijkbaar is de schijf te redden door de usb-aansluiting te repareren (solderen) of de harde schijf een nieuwe behuizing te geven. Volgende week ga ik maar even de langs de Saturn.

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland staat voor tegen Brazilie met 2-0 , maar ik was zo dom om over de usb-draad van mijn harde schijf (Western Digital 2TB ) te stuikelen met als resultaat dat de usb-aansluiting kapot is. Het is een loze -ruimte geworden waar de usb stekker niet meer in kan. Weet iemand of dit te repareren valt (de stroom doet het nog wel) of kan ik die harde schijf als verloren beschouwen?

Alvast bedankt!

Gr, Melle


Ik heb inmiddels op internet gegoogled en blijkbaar is de schijf te redden door de usb-aansluiting te repareren (solderen) of de harde schijf een nieuwe behuizing te geven. Volgende week ga ik maar even de langs de Saturn.

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.alternate.nl/ICY-BOX/IB-319StUS2-B-externe-behuizing/html/product/1047449?tk=7&lk=9295

Zo maar voorbeeld van een nieuwe behuizing. Ik heb zo een aantal WD schijven over gezet.

Mooi dat het zo mogelijk is. Ik ben een 'totale leek' op dit gebied en ik weet bijv. al niet hoe ik de huidige behuizing eraf moet halen. Vroeger zat er nog een schroefje in dat soort apparatuur, maar tegenwoordig is het allemaal plastic. Ik ben in ieder geval door jouw tip extra gerust gesteld dat de harde schijf op die manier nog te redden is.

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.alternate.nl/ICY-BOX/IB-319StUS2-B-externe-behuizing/html/product/1047449?tk=7&lk=9295

Zo maar voorbeeld van een nieuwe behuizing. Ik heb zo een aantal WD schijven over gezet.

Mooi dat het zo mogelijk is. Ik ben een 'totale leek' op dit gebied en ik weet bijv. al niet hoe ik de huidige behuizing eraf moet halen. Vroeger zat er nog een schroefje in dat soort apparatuur, maar tegenwoordig is het allemaal plastic. Ik ben in ieder geval door jouw tip extra gerust gesteld dat de harde schijf op die manier nog te redden is.

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6416
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Don Canary Kaz
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.