Spring naar bijdragen

Radio Minerva Special


MusicRadioFan

Aanbevolen berichten

Tip voor de ''Crooner'' liefhebbers:

 

Radio Minerva zendt op zondag 25 januari 2015 een Dean Martin Special uit, en dit van 16.00-18.00.

Presentatie is in handen van o.a. Danny Van Tichelen.

 

Radio Minerva is te beluisteren aan zee, omgeving Blankenberge op 105.6FM en voor

Groot-Antwerpen op 98.0FM.

 

Via het internet: Please login or register to see this link.

Men zegge het voort. Veel luisterplezier gewenst.

 

Pierre

Addicted To Music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip voor de ''Crooner'' liefhebbers:

 

Radio Minerva zendt op zondag 25 januari 2015 een Dean Martin Special uit, en dit van 16.00-18.00.

Presentatie is in handen van o.a. Danny Van Tichelen.

 

Radio Minerva is te beluisteren aan zee, omgeving Blankenberge op 105.6FM en voor

Groot-Antwerpen op 98.0FM.

 

Via het internet: Please login or register to see this link.

Men zegge het voort. Veel luisterplezier gewenst.

 

Pierre

Addicted To Music

Circa 5 jaar geleden bezocht ik hun studio prachtig gelegen aan de Schelde in Antwerpen en werd gastvrij ontvangen. uniek station met veel zeer trouwe luisteraars. Wel vind ik dat ze de afgelopen tijd teveel een oldiesstation worden ipv hun traditionele easy listening, big band sound. Je ziet het vaker, stations gaan "verjongen" omdat ze bang zijn de boot te missen met nieuwe luisteraars. Maar laten we wel zijn, voor nostalgie stations die verschuiven van 50-60-70s naar 70-80-90s lonkt de teloorgang. Zie het huidige Radio Veronica. Maar das een andere discussie.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Circa 5 jaar geleden bezocht ik hun studio prachtig gelegen aan de Schelde in Antwerpen en werd gastvrij ontvangen. uniek station met veel zeer trouwe luisteraars. Wel vind ik dat ze de afgelopen tijd teveel een oldiesstation worden ipv hun traditionele easy listening, big band sound. Je ziet het vaker, stations gaan "verjongen" omdat ze bang zijn de boot te missen met nieuwe luisteraars. Maar laten we wel zijn, voor nostalgie stations die verschuiven van 50-60-70s naar 70-80-90s lonkt de teloorgang. Zie het huidige Radio Veronica. Maar das een andere discussie.

 

Paul de Haan.

 

Smaken verschillen evenals interpretaties. Echter Radio Minerva vergelijken met Radio Veronica is wel een brug te ver.

 

De zender Minerva is als vrije radio gestart op 1 september 1982.

Over het wel en wee vanaf dan tot heden verwijs ik graag naar Please login or register to see this link. . en Please login or register to see this link. .

 

Mijn luisterend oor verteld mij dat ze nog steeds standvastig het vooropgesteld doel aanhouden, om een alternatief te vormen ten opzichte van het "popgeweld" van het hedendaagse

radiogebeuren.

Verjongen zit er hier volgens mij nog niet direct aan te komen, de meeste presentatoren zijn trouwens gepensioneerd en zijn geen uitgesproken pop fanatici. Let wel de meeste...

 

Als je aandachtig volgt, worden Beatles, Rolling Stones, Queen, Bruce Springsteen enz, zeer weinig tot niet gedraaid.  Hevige popmuziek zal je niet horen.

Feit is natuurlijk dat je deels moet meegaan met de tijd en je niet steevast 40 en 50 jaren platen kan draaien. Ook accordeon muziek, een vleugje klassiek hoor je passeren.

 

Er is volgens mij wel geen vaste herkenbare lijn doorheen de programma's te vinden. Eenieder mag hier nog zijn uurtjes zelf samenstellen, met de platen, cd's van de thuisbasis.

Maar wees gerust easy listening, 50's en 60's rock & roll komt gedurig aan bod. Ook de big band sound hoor je hier.

 

Het bestuur heb ik begrepen, zo werd mij eens ingefluisterd, houdt voor de globale sound een ''oortje'' in 't zeil.

 

Pierre

Addicted To Music

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.