Spring naar bijdragen

KX radio mogelijk op dab+


Paul

Aanbevolen berichten

Ik lees op diverse websites dat de NPO plannen heeft bekend gemaakt voor een paar nieuwe dab+-kanalen in plaats van een paar oude. Zo verdwijnt de top 2000 en is sterren.nl nieuw. Radio 6 wordt vervangen door radio 2 Soul en Jazz, waarbij ik me afvraag of dat veel meer wordt dan een computer die de hele dag plaatjes programmeert. Het leukste vind ik dat ze de gepresenteerde programma's van KX radio (nu alleen online te beluisteren) willen toevoegen aan het aanbod. Dat zou de eerste keer zijn dat een 'no format'-popzender landelijk in de ether komt.
Wat mij betreft, laat maar komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zeer interessante toevoeging! Een wat alternatiever geluid in de digitale ether kan geen kwaad. Ik kijk er erg naar uit. Er was natuurlijk al 3FM Alternative, maar dat betreft een non-stop zender. Een zender met muziekelijke duiding juig ik zeer toe.

Je kunt amper van vervanging spreken voor wat betreft de vervanging van Radio 6 door Radio 2. Kan je net zo goed Spotify aanzetten. Het gaat juist om de sfeer, nieuws, actualiteiten en bovenal muziekale duiding. Er is ook gezegd dat Radio 2 ook de evenementen gaat overnemen van Radio 6 zoals North Sea Jazz en de Zwarte Lijst. Het lijkt me sterk dat die onderelen in zijn geheel worden overgenomen. Ik vrees dat het een zeer afgeslankte vorm bij Radio 2 naar voren komt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6435
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Radio-MgAm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.