Spring naar bijdragen

Playback 2 augustus 1965


frans39

Aanbevolen berichten

Op 6 augustus 1965 was ik in Londen. Op die dag kwam in Engeland de LP HELP uit, en ik weet nog het moment dat ik, samen met een paar anderen, voor het eerst het nummer Yesterday hoorde. Eerlijk gezegd kon ik mijn oren niet geloven. Ik vond het geweldig dat 'die jongens' daartoe ook in staat waren. Achteraf weet je dat het een puur solo-project van McCartney was, en bovendien hebben ze, zowel solo als samen, later nog vele fraaie liederen opgenomen, maar zo'n eerste keer...

Intussen hebben de Britse groepen Amerika veroverd en dat zie je ook weerspiegeld in de Top 100, en dus ook in onze speellijst: Herman's Hermits, Dave Clark Five, Yardbirds, het houdt niet op. Daar steken de brave New Cristy Minstrels natuurlijk wat flets bij af. Alleen Gary Lewis en The Beach Boys kunnen de concurrentie nog aan.

Luister speciaal naar Jimmy Radcliffe, met de originele versie van My Ship is Coming In, later bekend gemaakt door The Walker Brothers.

Ook in het 2e uur wordt natuurlijk aandacht besteed aan HELP. Nog meer Brits werk dan in uur 1. De enige Amerikanene die aan bod komen zijn Sam the Sham, Brenda Lee en P.J. Proby, maar ja, die laatste opereet vanuit Engeland, dus die telt niet mee.

De versie van Morningtown Ride van The Seekers is van 1964, pas in 1966 wordt de later bekende single-versie opgenomen.

En wat doet André van Duyn in dit gezelschap?

Frans de Graaff

 

Jimmy Radcliffe My Ship.jpg

650802 speellijst.doc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.