Spring naar bijdragen

de tipparade van 17 september 1966


HendrikDelmenhorst

Aanbevolen berichten

Ik zit momenteel te luisteren naar de tipparade van 17 september 1966 en hoor de afkondiging van presentator Bert van der Laan. Ik heb de lijst die geplaatst is erbij en zie dat de noteringen heel erg afwijken. Zo hoor ik Jr Walker & The All Stars op 16, maar daar heb ik Frank Sinatra staan. Als het geplaatste lijstje niet klopt, hoop ik dat de juiste lijst alsnog geplaatst wordt. Als dit lijstje juist zou zijn, hebben we echt een record te pakken, want ik telde zestien nieuwe entries en dat lijkt me toch wat over de top. Vorige week waren het er vijftien.... Maar het blijft leuk om het te volgen. Ik ben benieuwd en wacht het af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dankzij dit bericht was ik dus op de radio. Ik ben het met Bert eens, dat ik de tipparade interessanter vind dan de top 40. Je krijgt een nog beter beeld van wat er zoal aan singletjes op de markt was anno deze week in 1966. Het blijven boeiende tijden voor wat de muziek betreft. Veel interessante nummers die je bijna nooit meer hoort en er werd ook behoorlijk geexperimenteerd. Eveneens leuk is het onderdeel "De LP van de week". Daar zie je niet bepaald de minste albums voorbij komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vooruit, zie de lijst van zaterdag maar als "werklijst"

Voor de liefhebbers....ik dacht oprecht, eerlijk, en geheel onschuldig enzo ook dat dit'm was

01 _ I'm a boy Who Polydor 660924
02 07 Sunny Bobby Hebb Philips 660924
03 13 Cherish Association Riviera 
04 _ Janosh (and his big white poodle) Hunters RCA Victor
05 _ Little man Sonny & Cher Atlantic
06 03 Is It Really Worth Your While Fortunes Decca 
07 _ Cherry Cherry Neil Diamond Stateside 
08 _ Have You Ever Loved Somebody Searchers Pye
09 _ Very Last Day Hollies Odeon 
10 _ The Kids are all right Who Brunswick 
11 05 This Is My House / Boulevard de la Madelaine Moody Blues
12 _ You can't hurry love Supremes Tamla Motown 
13 _ Run Sandie Shaw Pye  
14 19 Stop That Girl Chris Andrews Voque 
15 _ We love the pirates Roaring Sixties Marmalade 
16 20 How Sweet It Is (To Be Loved By You) Jr. Walker & the All-Stars Tamla Motown
17 _ De wereld is leeg zonder jou [When ever my love passes me by] Suzie  Delta
18 _ Et moi, et moi, et moi Jacques Dutronc Vogue 
19 _ Summer Wind Frank Sinatra Reprise 
20 _ Mr. Dieingly Sad Critters Kapp 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Rob. Het is dus toch de lijst, zoals ie geplaatst is in de nacht van vrijdag op zaterdag. Wel wat verwarrend.... Maar als er straks een boekje van verschijnt, neem ik aan dat de lijsten dan wel definitief zijn . In 1965 is er ook wel es het een en ander mis gegaan, maar daar betrof het meestal een enkel nummer. Hier ging het meer om de nummers 14 t/m 20, waarvan dan weer een paar wel op de goede plek stonden. De vraag blijft, hoe dat heeft kunnen gebeuren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaudjes kunnen gebeuren....maar het geeft niets, het is toch een mooie uitvinding, die tipparade van 1965 en 1966. Mischien moet er ook nog es met terugwerkende kracht een wekelijkse top 40 van de jaren vóór 1965 worden gemaakt. Een tipparade daarbij zal wel een probleem worden, want vooral in het begin van de jaren zestig was het aanbod nog niet zo groot. In 1960 had je daarentegen een stuk of twaalf hitversies van "Nooit op zondag" of "Morgen". De jaren 1963 en 1964 zijn muzikaal gezien wel interessant door de toenemende invloed van vooral Britse muziek. De opkomst van Beatles, Stones, Hollies en allerlei merseybeatgroepen. Die top 40 zou kunnen worden gemaakt door al die verschillende week-, tweeweek- en maandlijstjes bij elkaar te tellen. Ik geloof dat er op een gegeven moment wel vier of vijf verschillende hitlijsten circuleerden. Het is zo een idee wat mij van de week door het hoofd spookte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aansluiting met de nieuwe lijst van 24 september 1966 klopt. Er zijn weer veel plaatjes na één week tipparade opgeruimd, maar Et moi et moi et moi van Jacques Dutronc komt wel terug zo tegen het eind van het jaar. Het nummer schijnt begin 1967 in de toenmalige tiplijstjes van Rob Out te hebben gestaan. Wel zou Mini mini mini nog binnen kunnen komen. Grappig in het top 40-lijstje van deze week is de toevoeging van de nummers 41 t/m 54 als soort bubbling under. Hadden ze toen vaker moeten doen....
't is altijd weer lekker luisteren op zaterdagmiddag met de tops en de flops van 49 jaar geleden. Ga zo door, ik blijf er gewoon bij....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.