Spring naar bijdragen

Eindelijk Dab+ op smartphone


hans558

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

LG brengt haar smartphone met DAB+-ontvanger vanaf vrijdag op de Nederlandse markt. De LG Stylus 2 DAB+ komt met een adviesprijs van 299 euro in de winkel te liggen.

Tot op heden waren de smartphones voornamelijk voorzien van FM-radio’s. Met de komst van een speciale versie van LG Stylus 2 komt daar verandering in.

Radiodays Europe 2016

Eind februari werd er al een vooraankondiging gedaan dat er een smartphone met DAB+ van een grote fabrikant op komst zou zijn die over de ontvangst van digitale radio via de ether zou beschikken. LG heeft de smartphone onthuld tijdens de ‘Radiodays Europe 2016’ in Parijs in maart jl. De telefoon wordt uitgebracht in Oostenrijk, België, Duitsland, Italië, Noorwegen, Groot-Brittannië en Nederland.

App

De LG Stylus 2 wordt naast de mogelijkheid tot het ontvangen van de digitale ethersignalen geleverd met een speciale app waarmee naar radiozenders via de digitale ether geluisterd kan worden. Daarnaast kunnen radiozenders en app-ontwikkelaars hun eigen app voorzien van een optie om te luisteren via DAB+.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste indruk? Als je een nieuw toestel zoekt heb je voor 299 euro een heel mooi apparaat. En met 4G internet heb je ook nog eens een prachtige internetradio voor onderweg.

 

DAB+? Als ik mijn 3 gig data heb verstookt pak ik de Pure Portable wel. Die hapert tenminste niet. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2016 om 16:47 zei Vincent:

Eerste indruk? Als je een nieuw toestel zoekt heb je voor 299 euro een heel mooi apparaat. En met 4G internet heb je ook nog eens een prachtige internetradio voor onderweg.

 

DAB+? Als ik mijn 3 gig data heb verstookt pak ik de Pure Portable wel. Die hapert tenminste niet. 

 

 

Misschien we tevroeg besteld, ik zelf wacht altijd eerst af, meestal zitten er veel kinderziektes in de eerste ontwerpen/exemplaren van een nieuw apparaat. Meestal zijn die er na een jaar en vele updates en upgrades er wel uit.

Op 7-5-2016 om 17:57 zei Vincent:

Ach, de PO heb ik op de Pure onderweg probleemloos, de commerciele niet. Zit hem ook in het vermogen wat erin gestoken wordt. 

Weet niet hoe ver weg jij zit van de mast, maar heb een Sony dab+ wekker radio, en ontvang alle dab+ signalen erg goed op een draadje als antenne, de po zender staat aan de andere kant van de stad op 1 km afstand erp vermogen weet ik niet, de Commercielen ontvang ik via Hoogezand deze heeft 2 kw ( 20 km ) en de Duitsers ontvang ik via Steinklemmen ( aurich ) erp vermogen weet ik niet ( 50 km ) lokatie is winschoten. en met condities heb ik hier Denemarken ook al gespot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond binnen een aantal uren geluisterd met DAB+. Toestel aangesloten op versterker, dus vaste opstelling: geen probleem. Het haperen ontstaat zodra je gaat bewegen. Nou hem ik dat met de Pure ook wel, maar met name bij de commercielen en niet in deze mate. NPO zenders zijn met de Pure foutloos te ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.