Geplaatst 8 juni 20169 jr. Een paar jaar geleden lag de Norderney in Groningen waar het is verbouwd. Dat was niet de eerste keer. Ook in 1994 lag het oud Veronica-schip in de noordelijke stad. Ik werkte toen bij Omroep Organisatie Groningen en in het programma Middagpauze besteedden we er aandacht aan. Ik interviewde daarvoor Hans Knot die met ' oom Bull' aan boord was geweest. In diezelfde tijd kwam ook het interview met Bull Verwey uit op cd. De uitzending is van 3 juni 1994 en kenners herkennen Bert Haandrikman als presentator van het programma. 1994.06.03-OOGRadio-Middagpauze-BertHaandrikman-NorderneyInGroningen
Geplaatst 9 juni 20169 jr. Jan-Fre, Volgens mij heeft dat scheepje ook een poos in de haven van Zoutkamp gelegen. Daar is het toen omgebouwd naar Disco-boot. Als ik het nog goed weet, is het daarna naar Leeuwarden gegaan... Waar ze vaak Laser-show aan boord hadden. De lichtstralen waren toen ver buiten Leeuwarden te zien. Groet, HA
Geplaatst 9 juni 20169 jr. Auteur Dat was al in 1981/1982 toen het is omgebouwd tot discoschip in Zoutkamp. Ik ben er toen nog op geweest. Er lag nog allerlei leuks op de kade wat uit het schip was gehaald, maar ik kon niks meenemen omdat ik er met de bus heen was gereisd. Dus is het gebleven bij een tegeltje uit de badkamer van het ex zendschip. Deze heb ik nog steeds. in '93 kwam het schip weer deze kant op, nu dus echt naar de stad. Groet Jan-Fré
Geplaatst 10 juni 20169 jr. Jan-Fre, Toevallig vond ik laatst nog een foto, waarop je het V-schip kunt zien. Toen het schip omgebouwd was, lag het even aan de andere kant van de sluisdeuren. Samen met m'n maat hebben we daar toen, op een zondagmiddag, op het V-schip gestaan (dek). We zagen door een 'glazen plaat' in het ruim, wat toen (nog) leeg was... Groet, HA
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.