Spring naar bijdragen

Family Radio - 21-04-1999 - 1400-1800 - Yasmine, Roos Smet, Chris Van Opstal


Vincent

Aanbevolen berichten

Pierre

 

Bedankt voor je collectie alhier aan te bieden wat bv Radio Antigoon en Familieradio betreft

 

Familieradio toen hier te Oostduinkerke dorp nooit goed kunnen ontvangen of niet wegens ruis.

Ondanks toen ik ook nog een FM antenne op het dak had om te richten en een versterker

Het ligt aan de plaats waar ik woon helaas.

Ik en vriend technieker Walter noemden het een soort FM put waar de golven niet de FM antenne bereiken zoals het hoort

Toen ik het vertelde aan Peter van Dam aan boord van de zeilboot toen te Oostende bij de MiAmigo40 uitzendingen bulderde ie van het lachen. FM put vergeet ie nooit meer

 

1 2 km verder vloog signaal van Maeva in de 80s bv binnen op100 percent bij iemand zijn transistor radio.            Helaas deze jongen nam niks op, verhuisde na mijn bezoek ook naar onbekende bestemming.                         Had ik een goed ontvangst gebied gehad dan had ik honderden uren opgenomen van vrije radio en de latere radio's met vergunning o.a.

Gelukkig kon ik van de zeezenders  de uitzendingen goed opnemen daar ik ongeveer 2,5 km van de zee woon achter de duinen in overgangsgebied duin - polder.

De antenne enz is al geruime tijd verwijderd wegens roest enz...

Ik kon ook alleen opnemen als ik thuis was uit de Noordzee waar ik vaarde als visser.

 

Soms wel eens geluk dat als we binnenlagen met het vaartuig, het een tijd zware storm was tot zeer zware storm

Kon ik mijn hobby langer beoefenen als ik aan land vrije tijd had

Zoniet dan draaide de recorder wel, meestal op zeezenders en vrije radio aan de westkust waar ik bij betrokken was rond 1981-1985, daarna de zeezenders. Na 1985 was het bijna altijd na opname al of niet legale locale radio's het wegwerpen wegens ruis enzz.. Heel jammer

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.