Spring naar bijdragen

Vragen over Mi Amigo 1977 - 1978


hippo96

Aanbevolen berichten

Collega Mi Amigo (K)luisteraars,

 

Even een paar vragen aangaande Mi Amigo:


- in oktober 1977 hebben Hugo, Frank en Marc een tijdje non-stop gedraaid. Was dat nu vanwege het tekort aan eten of vanwege de sneer die men van Patrick Valain kregen omdat er een drive in show spot niet was gedraaid? Waarom werden de programma's weer hervat?


- Hoe werd bepaald wie met de eerste tender daarna naar huis mocht? Marc Jacobs ging eraf en Frank en Hugo bleven nog tot resp eind oktober en begin november (toen Ferry en Herman aan boord kwamen).

- Waarom is Hugo Meulenhoff niet meer teruggekomen toen hij Marc weer terug-van-weggeweest hoorde? Frank was ontslagen, maar Hugo niet. Ander werk? Durfde hij niet meer?

- Gaf het problemen dat men aan boord gedurende de laatste periode de spots van Patrick opnieuw insprak? Was dat niet spelen met vuur?

- Waarom werd de laatste boordploeg niet gewisseld? Vond men het leuk met z'n drieën (Johan, Ferry en Marc) of waren er geen vervangers te vinden?

- Waarom nam Marc Jacobs op 20 oktober zo kort afscheid? Alle andere keren werd er toch even iets meer verteld (kabel verleggen tussen zender en antenne, vastzetten tuidraden, etc.) Was men er van overtuigd dat men snel weer terug kon komen?

 

Voor de antwoorden houd ik me gaarne aanbevolen!

 

Groet,

 

Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei hippo96:

- in oktober 1977 hebben Hugo, Frank en Marc een tijdje non-stop gedraaid. Was dat nu vanwege het tekort aan eten of vanwege de sneer die men van Patrick Valain kregen omdat er een drive in show spot niet was gedraaid? Waarom werden de programma's weer hervat?

 

Please login or register to see this link.

 

20 minuten geleden zei hippo96:

- Waarom werd de laatste boordploeg niet gewisseld? Vond men het leuk met z'n drieën (Johan, Ferry en Marc) of waren er geen vervangers te vinden?

- Waarom nam Marc Jacobs op 20 oktober zo kort afscheid? Alle andere keren werd er toch even iets meer verteld (kabel verleggen tussen zender en antenne, vastzetten tuidraden, etc.) Was men er van overtuigd dat men snel weer terug kon komen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vincent,

 

uiteraard ken ik dat verhaal van te weinig eten, maar Frank vertelde dit in een interview. Vandaar mijn vraag.

Stakingen aan boord. Van der Mast kon, vanzelfsprekend haast, niet heen om de vraag naar de stakingen die aan boord hadden plaatsgevonden, zoals het besluit van de deejays in 1977 om nog enkel non-stop-muziek uit te zenden:

"Het gebeurde regelmatig dat er aan boord onvoldoende te eten en te drinken was. Zelf heb ik dat vier keer meegemaakt. Een keer hadden we alleen maar rijst aan boord en dat lust ik echt niet. Dat kwam er bij mij gelijk weer uit, dus at ik gewoon niet. Ik heb zelfs meegemaakt, dat ik in de nacht met mijn hoofd tegen de muur zat te bonken en dat Marc Jacobs me wakker maakte. En als je dan helemaal doodop was, moest je toch weer vrolijk twee uur je programma maken. Niemand mocht immers iets merken, want dan zat de kans er in dat het de tender lastig werd gemaakt en dat was wel het laatste wat we wilden. We hadden wel contact met de wal via de korte golf en uiteraard gaven we onze penibele situatie door. We hebben het een keer meegemaakt, dat over het eten met geen woord werd gerept terwijl we bijna zonder zaten. We werden inmiddels wel op onze vingers getikt, omdat we een boeking van de drive-in-show vergeten hadden te melden. We hadden toen al wel vijf dagen lang alle programma's live vanaf het schip moeten doen omdat er, door het uitblijven van de tendering, geen programmatapes aan boord waren gekomen. Je begrijpt dan wel dat je je op zo'n moment wel heel lullig voelt. Uit protest zijn we toen non-stop-muziek gaan draaien. Bij ons heerste dan ook stellig de indruk, dat Patrick Valain zich op de wal alleen maar interesseerde voor zijn drive-in-shows."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6416
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Don Canary Kaz
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.