Spring naar bijdragen

JB Harlingen en 747 antenne


Gast

Aanbevolen berichten

Even een kijkje genomen in Harlingen en een drietal foto's vd JB met 747 antenne die vd voormast naar de zendmast loopt. Vanuit de doorvoer op het dek loopt een deel vd 747 antenne weer omhoog naar de voormast. Tja, superduidelijke plaatjes zijn het niet.

Dan  ook  nog even terug naar vele jaren geleden toen ik via een weblog de verbouwing vd JB heb gevolgd, hier zijn de links voor wie het nog een keer wil bekijken.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul

 

Het zal je niet verbazen dat deze ex visser een vraag heeft over het vissersvaartuig op de foto

Weet je nog uit welke haven ? Het ziet er ook geen kleintje uit

Walter Galle zal deze foto's graag zien verschijnen met antennes en masten

Ons schuitje uit Nieuwpoort was 23 meterkes lang en 6 breed met slechts 150 pk motor ABC uit Gent die met een turbo 100 percent was opgedreven

Ach zeg maar bij stormweer al of niet vissend  van 8-9-10 windkracht op de golven beukend er nog 150 ezels kracht uitkwamen en de race paarden het lieten afweten. Helaas heeft de held uithangen me artrose aan de knieen opgeleverd en platvoeten op de Noordzee.  Je was jong, je wilt wat, en je dacht ..die grotere schepen vissen nog of liggen stil  af te wachten op zee voor beter weer, ik ga ze es tonen wat wij kunnen.

Ik had ook een hekel om op de troosteloze grijze tonende Noordzee daar nutteloos te zwalpen. Weg en weer geslingerd worden tot in je bed toe.

We konden dan wel eens onze oude kranten, uitlezen van een week of meer oud

maar vele uren of zelfs meer dan 24 uur daar nutteloos liggen op de zee met een schip en niks verdienen  grrr

Dacht je nog meer aan huis en denken aan '' wat doe ik hier toch, de mensen zouden ons moeten zien, die denken ocharme de onnozelaars ..en ik ga stoppen met varen..hoeveel dagen is het nog voor we naar huis kunnen enzz. de ahum nodige vloeken waren er bij voor de heer,eerder uit onmacht voor het stormweer

Enfin..

Het troosteloze op zee

Dan wat moed pompen in de brug tijdens de wacht met de scheepsradio op een zeezender, gelukkig maar !!

Het geluid was best voluit met de volume knop

Hoorde je dan minder de stormwinden geluiden o.a.en denk je dat je minder op je ongemak bent.

Het gevaar van de zee blijft even groot natuurlijk

 

De Jeannie Baynton die vroeger een Lichtschip was voor Kentisch Knock ook nog voorbij gevaren destijds

Dan vloeken dat niemand van ons een fototoestel meehad. Helaas..

 

Groeten Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik niet opgelet JP, ik bedoel dus de thuisbasis van het visserschip dat achter de JB ligt, als ik me niet vergis wordt het niet meer in de visserij gebruikt.

Ik ben kombuisman op de mijnenveger de Naarden van het ZKK Delfzijl, 46 meter lang met 2 x 12 cylinders aanboord elk 1250 pk, maakt 2500 pk. Met regelmaat zijn we ermee op de Noordzee en bij circa kracht 4 begint het al redelijk te slingeren en te rocken, heb ik geen probleem mee. Maar ik begrijp wat je bedoeld met het intimiderende van de Noordzee als je dagen / weken achtereen grauwheid en storm hebt.

Hieronder een foto < bron kustvaartforum>

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6421
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Steelfixer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.