Geplaatst 19 augustus 20169 jr. Ik ben sinds twee weken opeens helemaal doof aan mijn rechteroor (sudden deafness noemen ze dat). Dit kan binnen enkele maanden vanzelf over gaan, maar dat kan ook blijven. Ik luister nogal veel via de computer naar muziek met een hoofdtelefoon op. Het valt mij nu op dat best veel muziek een zodanige verdeling heeft dat veel instrumenten (vaak solo's) of backing vocals alleen op het rechter kanaal zitten (ook links natuurlijk, maar die hoor ik wel). Weet iemand hoe je op een computer (Windows 10) met Realtek HD Audio en Sound Manager van Asus de muziek in mono kunt afspelen, zodat ik ook die andere tonen weer kan horen?
Geplaatst 19 augustus 20169 jr. Simpele oplossing voor 90 cent ex verzendkosten: http://www.bax-shop.nl/jack-jack/hq-adapter-plug-3-5-mm-mono-3-5-mm-stereo-contra-plug
Geplaatst 19 augustus 20169 jr. Auteur Vincent, zeer dank je voor deze tip. Ik heb geen idee hoe dit werkt. Moet ik hier mijn koptelefoon op aansluiten? Ik ga hem direct bestellen.
Geplaatst 20 augustus 20169 jr. Volgens mij kun je bij de instellingen van je geluidskaart ook de boel in mono zetten! Maar dit hangt er natuurlijk of jou soundkaart dit ondersteunt En als je de VLC player gebruikt kun je bij de afspeel optie de boel op mono zetten. 20 augustus 20169 jr. bewerkt door PowerMusic Aanvulling
Geplaatst 21 augustus 20169 jr. Auteur Ed, bedankt voor je reactie. Mijn soundcart geeft alleen stereo, quadrafonisch of surround (5.1 of 7.1) aan. Ik heb nav je reactie eens gegoogled en kwam uit op "Somewhat Mono" die een driver installeert waarmee je met een schuif de output naar mono kunt instellen. Ik heb deze plug-in in de map plug-ins van MediaMonkey geplaatst en hij doet het. Ik kan nu alle klanken via de koptelefoon met mijn linker oor weer horen. Fijn.
Geplaatst 21 augustus 20169 jr. 4 uur geleden zei Henk_Loves_Veronica: Ed, bedankt voor je reactie. Mijn soundcart geeft alleen stereo, quadrafonisch of surround (5.1 of 7.1) aan. Ik heb nav je reactie eens gegoogled en kwam uit op "Somewhat Mono" die een driver installeert waarmee je met een schuif de output naar mono kunt instellen. Ik heb deze plug-in in de map plug-ins van MediaMonkey geplaatst en hij doet het. Ik kan nu alle klanken via de koptelefoon met mijn linker oor weer horen. Fijn. Fijn te horen dat je een oplossing hebt gevonden! Hopelijk is de aandoening een tijdelijke.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.