Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

VHF 2m Contest

Featured Replies

Geplaatst

Komend weekend, het eerste weekend van september, vindt de IARU regio 1 VHF-contest weer plaats op de 2 meter band (144-146 MHz).
Dit beloofd veel activiteit in het SSB gedeelte (rond 144.300MHz) van de 2-meter band.
Een ideale gelegenheid om leuke DX-stations te werken binnen Europa.

De contest begint op zaterdagmiddag 2 september om 14.00 uur UTC en duurt tot zondagmiddag 3 september om 14.00 uur UTC.
Meer contest informatie is te lezen op de activiteiten agenda van de VERON
https://vhf-uhf.veron.nl/home/activiteitenagenda/

Geplaatst
  • Auteur

Ik ben ook geen contester maar er is wel een enorm verschil tussen de HF en VHF contesten.
Zo vind ik het best leuk om naar de locator contest op VHF te luisteren, iedere 2e dinsdag van de maand van 20.00 tot 23.00 uur.
Deze contest komend weekend kan dan ook best leuk worden, wie weet wat je allemaal ontvangt...
Het is in het algemeen toch al zo stilletjes op VHF :) Ik ben ook geen contester dus doe er zelf niet aan mee :).
HF contesten vind ik echter ook een verschikking. Ze blazen overal overheen en een verbinding van 1 μs is altijd 5 9 .
Ik ben zelf een enorme slowscan SSTV fan en als er weer het zoveelste contest weekend is waarbij spraak enorm doorspettert op de slowscan HF frequenties is dat enorm hinderlijk. Of zelfs gewoon met voice op de HF-frequentie zelf komen...

bewerkt door Peter Petersen

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.