Geplaatst 29 augustus 20178 jr. Komend weekend, het eerste weekend van september, vindt de IARU regio 1 VHF-contest weer plaats op de 2 meter band (144-146 MHz). Dit beloofd veel activiteit in het SSB gedeelte (rond 144.300MHz) van de 2-meter band. Een ideale gelegenheid om leuke DX-stations te werken binnen Europa. De contest begint op zaterdagmiddag 2 september om 14.00 uur UTC en duurt tot zondagmiddag 3 september om 14.00 uur UTC. Meer contest informatie is te lezen op de activiteiten agenda van de VERONhttps://vhf-uhf.veron.nl/home/activiteitenagenda/
Geplaatst 30 augustus 20178 jr. Sorry Peter, Maar wanneer ik ergens contesten hoor, gaat bij mij de knop om! Ik vind zoiets: vreselijk! Groet, HA
Geplaatst 30 augustus 20178 jr. Auteur Ik ben ook geen contester maar er is wel een enorm verschil tussen de HF en VHF contesten. Zo vind ik het best leuk om naar de locator contest op VHF te luisteren, iedere 2e dinsdag van de maand van 20.00 tot 23.00 uur. Deze contest komend weekend kan dan ook best leuk worden, wie weet wat je allemaal ontvangt... Het is in het algemeen toch al zo stilletjes op VHF Ik ben ook geen contester dus doe er zelf niet aan mee :). HF contesten vind ik echter ook een verschikking. Ze blazen overal overheen en een verbinding van 1 μs is altijd 5 9 . Ik ben zelf een enorme slowscan SSTV fan en als er weer het zoveelste contest weekend is waarbij spraak enorm doorspettert op de slowscan HF frequenties is dat enorm hinderlijk. Of zelfs gewoon met voice op de HF-frequentie zelf komen... 30 augustus 20178 jr. bewerkt door Peter Petersen
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.