Geplaatst 24 mei 20187 jr. Vandaag dit stuk in de Nieuwsblad van het Noorden, en wat schetst mijn verbazing bij het lezen er van in Amerika hebben ze een wet die de brugers moet beschermen tegen hun eigen propaganda uitzendingen van oa The Voice of Amerika.....
Geplaatst 25 mei 20187 jr. ja het blijft een raar land, soms denk je, ze tikken net als wij. En dan schreeuwen en schieten ze zich weer sterk van ons af.☺️ Theo
Geplaatst 25 mei 20187 jr. 'Tot 2013 mocht Voice of America niet uitzenden binnen Amerikaanse grenzen, vanwege een wet die Amerikanen beschermt tegen propaganda van hun eigen overheid', staat er. Ik denk dat het eenvoudig een wat vreemde formulering is van de verslaggeefster. Wat feitelijk wordt bedoeld, is dat binnen Amerika bij wet geen ruimte is/was voor een zogenaamde 'staatsomroep', die kritiekloos het standpunt van de regering uitdraagt en gecensureerd wordt door de overheid, zoals dat in Rusland bijvoorbeeld wel gebeurt. Het houdt verband met de zogenaamde 'scheiding der machten' die noodzakelijk is voor het functioneren van een echte democratie. De pers wordt als een aparte macht beschouwd die onafhankelijk hoort te zijn van de wetgevende macht, de uitvoerende macht en de rechterlijke macht. Ik keek ook al vreemd op van 'uitzendmachine', trouwens. Dat woord zegt mij niks. 25 mei 20187 jr. bewerkt door Paul
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.