Geplaatst 22 juli 20223 jr. Populair bericht Radio Sutch van de excentrieke zanger Screaming Lord Sutch (David Sutch) was een van de eerste zenders die een verlaten oorlogsfort, Shivering Sands, bezette om er een radiostation te vestigen. Het was allemaal "houtje-touwtje", zwakke zender, maar toch maakten ze impact! Er is niet zoveel van Radio Sutch bewaard gebleven, ik heb hier nog een band liggen die ik nog moet digitaliseren, maar deze opname zit al in mijn digitale archief. Een leuke anekdote die ik las in "Offshore Echoes" was het volgende, toen ze net begonnen met hun uitzendingen kwam de marine langszij en via een megafoon liet de marine weten dat ze op verboden terrein waren en dat ze met de handen omhoog het fort moesten verlaten en ze gearresteerd zouden worden. Het maakte weinig indruk op Screaming Lord Sutch, hij opent een van de raampjes, roept naar de marine mensen "Fuck off, we had some generator troubles and we want to have some sleep, get lost!" daarbij het raampje sluitend en de verbijsterde marine droop af. Radio Sutch, volgens mijn gegevens 20 Juni 1964 met Brain Paul. met excuus voor de geluidskwaliteit, het is nu niet echte high-end sound.. https://pixeldrain.com/u/GC4WCAbL groet Henk Kruize 22 juli 20223 jr. bewerkt door Henk-Anna Loog
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.