Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (â‹®) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
16 minuten geleden zei Moby:

5 juni 1979

Radio Delmare, altijd leuk he? Het waren toen toch een beetje de "rebellen" van de radio want zowel bij MI Amigo als bij Caroline (Nederlands) wat het uiteindelijke doel toch heel gewoon : "Florijnen verdienen"...

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Op 14 juli 1979 stopten de uitzendingen maar op 5 augustus kwam het signaal weer even terug. Door allerlei problemen werd er besloten om op 21 oktober 1979 te stoppen.Het schip werd later in beslag genomen door justitie doordat het schip binnen de territoriale wateren terecht kwam,maar werd later weer teruggegeven. Het schip werd verkocht,en gesloopt.

Sluiting uitzendingen:

https://pixeldrain.com/u/vWQE34ag

bewerkt door Moby

Geplaatst
26 minuten geleden zei Moby:

Sluiting uitzendingen:

Ha die Moby,

Ik heb nog even wat gezocht maar op 14 Juli ging Delmare om half een in de middag tijdens het programma "Kaasschaaf" van Kees "Kaas" Mulder plotseling uit de lucht vanwege een defecte zender.

Volgens de gegevens die in het boekje van Jan-Fre Vos staan was Johan Rood wel op 14 Augustus om 12 uur in de middag on air van 12 tot 12:30 uur en ik denk dat het deze uitzending is.

Discussie staat open.... :) 

groet

Henk

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

11-09-1979-Radio Delmare-frequentiewissel.

https://pixeldrain.com/u/YBKsKTmn

53 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ha die Moby,

Ik heb nog even wat gezocht maar op 14 Juli ging Delmare om half een in de middag tijdens het programma "Kaasschaaf" van Kees "Kaas" Mulder plotseling uit de lucht vanwege een defecte zender.

Volgens de gegevens die in het boekje van Jan-Fre Vos staan was Johan Rood wel op 14 Augustus om 12 uur in de middag on air van 12 tot 12:30 uur en ik denk dat het deze uitzending is.

Discussie staat open.... :) 

groet

Henk

Hoi Henk.Ik ben ook benieuwd wat nou de exacte datum is.ik zal het in ieder geval alvast aanpassen.Handig dat je dat kan nakijken.Ik heb daar verder geen info over.Was er al een uurtje mee aan het uitzoeken geweest.😄

bewerkt door Moby

• Moby changed the title to 14 08 1979 Radio Delmare Test uitzendingen.
Geplaatst
  • Populair bericht
31 minuten geleden zei Moby:

Was er al een uurtje mee aan het uitzoeken geweest.😄

In het boekje "Het absolute einde" geschreven door Jan-Fre Vos, wat over Radio DelMare gaat, staan alle nog bekende opnames die nog van Delmare bewaard zijn gebleven. Pracht boekje, Jan-Fre somt op een hele leuke manier de hele historie van DelMare op.

Groet

Henk Kruize

delmare.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dank je Henk.

Dat is inderdaad dit boekje

Ik heb het eens meegenomen van een radiomarkt.

Het leest als een spannend jongensboek.

Erg leuk om te lezen!

e0d5ebb69160fd1dff4959c0edfafc45.thumb.png.6ecf093adebae0836a6b793e04fe81f8.png

bewerkt door Moby

Geplaatst
  • Populair bericht
3 uur geleden zei Moby:

Op 14 juli 1979 stopten de uitzendingen maar op 5 augustus kwam het signaal weer even terug. Door allerlei problemen werd er besloten om op 21 oktober 1979 te stoppen.Het schip werd later in beslag genomen door justitie doordat het schip binnen de territoriale wateren terecht kwam,maar werd later weer teruggegeven. Het schip werd verkocht,en gesloopt.

Sluiting uitzendingen:

https://pixeldrain.com/u/vWQE34ag

Moby,

Hier vertel je een heel verhaal over het stoppen van de uitzendingen op 14-7-1979.

Maar die 7 minuten die je hier aanbied heeft te maken met de datum: 16-9-1979 van 23.55 tot 00.02 uur. DJ en alleskunner is hier Johan Rood.

Je ziet de datum ook in de bestandsnaam staan bij het afspelen in Windows Media Player.

3 uur geleden zei Moby:

11-09-1979-Radio Delmare-frequentiewissel.

https://pixeldrain.com/u/YBKsKTmn

De frequentie wissel naar 187 meter was om in contact te komen met zendamateurs.

Dat was ook een hobby van Johan Rood.

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Moby,

Hier vertel je een heel verhaal over het stoppen van de uitzendingen op 14-7-1979.

Maar die 7 minuten die je hier aanbied heeft te maken met de datum: 16-9-1979 van 23.55 tot 00.02 uur. DJ en alleskunner is hier Johan Rood.

Je ziet de datum ook in de bestandsnaam staan bij het afspelen in Windows Media Player.

De frequentie wissel naar 187 meter was om in contact te komen met zendamateurs.

Dat was ook een hobby van Johan Rood.

Gerard

Dank voor de info, Gerard.

Met hulp van ons forum komen we op de goede weg om uit te vissen wat de juiste datum is.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.