Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier de uitzending van het Steenen TIjdperk van zondag 4 januari 2009 met muziek uit 1970.  Samenstelling en productie:  Jac van IJll en presentatie:  Rob Stenders

https://www.mediafire.com/file/i1mi8aggts9pegz/090104+AVRO+Steenen+Tijdperk+Archiefuitzending+1970.zip/file

bewerkt door JacChicago

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Op zondag 8 maart was er geen uitzending van Het Steenen Tijdperk

Hier de uitzending van het Steenen TIjdperk van zondag 15 maart 2009 met muziek uit 1980.  Samenstelling en productie:  Jac van IJll en presentatie:  Rob Stenders

https://www.mediafire.com/file/aombi6e1yo87yky/090315_AVRO_Steenen_Tijdperk_Archiefuitzending_1980.zip/file

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Hier de uitzending van het Steenen TIjdperk van zondag 29 maart 2009 met een special over 40 jaar John & Yoko in het Hilton in Amsterdam.  Presentatie:  Arjan Snijders

https://www.mediafire.com/file/6mdgvaujo48a7ne/090329+AVRO+Steenen+Tijdperk+Archiefuitzending+40+jaar+John+&+Yoko+in+Hilton+Amsterdam.zip/file

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 4-4-2023 om 22:21 zei JacChicago:

Op zondag 8 maart was er geen uitzending van Het Steenen Tijdperk

*) Er was wél een uitzending op zondag 8 maart 2009 Jac! Hier staat de opname:

AVRO-R2-20090308-1600-1800-RobStenders-HetSteenenTijdperk-1979
https://www.mediafire.com/file_premium/4ttmk5jie0934zs/

fijne Paasdagen, Hans

Geplaatst
  • Auteur

Dank je wel Hans. Deze ontbrak dus in mijn verzameling. Meestal was er het weekend van het Nederlandse lied.

Jij ook fijne Paasdagen.

Groet,

Jac

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Vanaf 1 april een nieuw format in het Steenen Tijdperk met het Steenen Tijdperk alfabet ofwel van ABC - Jackson Five t/m Zwijgen van het Goede Doel.

Op 5 april 2009 begonnen we met de eerste aflevering met de letter A.

Samenstelling en productie:  Jac van IJll. Presentatie:  Rob Stenders

https://www.mediafire.com/file/no2xlm5en4cu76e/090405+AVRO+Steenen+Tijdperk+Archiefuitzending+letter+A.zip/file

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Hier de uitzending van 26 april 2009 met de 4e aflevering met A-titels. Samenstelling en productie:  Jac van IJll. Presentatie:  Arjan Snijders

https://www.mediafire.com/file/tr483l9yb5vnlv5/090426+AVRO+Steenen+Tijdperk+Archiefuitzending+letter+A.zip/file

bewerkt door JacChicago

Geplaatst

Dankjewel Jac voor het trouw aanbieden van deze afleveringen van Het Steenen Tijdperk!

Ik was altijd een trouw luisteraar naar het programma, tot het eind toe. Het blijft, ook nu nog, leuk om de programma's nogmaals te beluisteren.

Wellicht wil je, bij gelegenheid, een keer ingaan op enkele vragen die ik nog heb?
a. Was er destijds een speciale aanleiding om qua invulling van het programma te stoppen met telkens een bepaald jaar? Zat de 'sleet' (voorspelbaarheid) er in en wilde jullie (of voorkeur van Rob) iets nieuws?

b. Wat betekende deze nieuwe aanpak voor jou als samensteller? Kon jij je meer gaan richten op informatie over artiesten/groepen in plaats van muziek uitzoeken en die plaatsen in de context van jaar/maand?

c. Hoeveel tijd aan voorbereiding was je kwijt per week en waar haalde jij de informatie vandaan?

d. Zijn er nog draaiboeken beschikbaar die jij hebt gemaakt en wil je, als voorbeeld, er één delen?

e. Waren er destijds cijfers beschikbaar over jullie luisterbereik?

fijn weekend, Hans

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Beste Hans,

Ik heb geen antwoord op alle vragen. De reden om te stoppen met de jaartallen was omdat we na zoveel jaren alle hitlijsten een keer gehad hadden en Radio 2 meer wilde verjongen, zodat we al veel minder 60's mochten draaien.   Het feit dat Rob presentator was, speelde enigszins mee maar was niet doorslaggevend. Hij deed in de jaren '80 in de nacht al een platenalfabet.  Later bij NH radio heb ik ook nog 2,5 jaar hetzelfde format gedaan maar dan op drie avonden (dinsdagavond de 60's, woensdagavond de 70s en donderdagavond de 80s).  Daar had ik totale muzikale vrijheid. Dat was ontzettend leuk om te doen tussen april 2018 en september 2020.

Mijn rol als samensteller veranderde wel. Vroeger zat ik in alle hitlijsten te bladeren (en op bijzondere gebeurtenissen op bepaalde data in de week die we behandelden) en te zoeken en nu alfabetisch in de index van de hitlijst en in mijn platenbestand om de vergeten liedjes op te zoeken.  Ook richtte ik me meer op de artiesten  dan vroeger.

Ik was twee dagen in dienst van de AVRO, maar besteedde er wel meer tijd aan. Ik combineerde het met een fulltime baan op een middelbare school als docent wiskunde (handig voor de cijfertjes), roostermaker (handig bij het efficient plannen) en secretaris eindexamens (handig voor het precisiewerk).  In schoolvakanties werkte ik dan extra bij de AVRO, zodat ik in drukke schoolperioden (bv tijdens de eindexamens) op vrijdag niet naar Hilversum hoefde (ik werkte op vrijdag en zondag in Hilversum). Ik was als ik er op terugkijk zo'n 20 uur per week bezig voor de AVRO.

Ik maakte niet alle draaiboeken. Ik stuurde wel de teksten van de Steenen Albums, Steenen CD tips en was losse zaken door naar Jeffrey. Als Arjan presenteerde stuurde ik wel draaiboeken met informatie en maakte Arjan er van leestaal spreektaal van). Dat deden Jeffrey Willems en Hans Schiffers ook.  

Ik heb hier een draaiboek uit 2008 van een zomerserie. Omdat ik hier geen Word- en EXcel bestanden kan uploaden heb ik er een PDF van gemaakt, waar het excelgedeelte er iets minder mooi uit ziet (in Excel kon ik mooi de timing bijhouden)

Op deze manier maak ik ook mijn draaiboeken nu nog voor het programma op Radio Veronica op zaterdagavond

Er waren wel luistercijfers beschikbaar.  Die waren altijd erg goed. We hadden wel last van sportwedstrijden.  Heel bijzonder was het weekend, dat zowel Ajax, PSV en AZ nog kampioen konden worden van de eredivisie. We zonden toen tussen van 16.00 tot 18.00 uur.   Het eerste uur hadden we heel weinig luisteraars maar na afloop van de wedstrijden stegen de luistercijfers meteen.  We waren een van de beste gewaardeerde programma's van Radio 2. Dat zorgde ervoor dat het programma zo lang kon blijven bestaan, want als het aan  toenmalig zenderbaas Kees Toering had gelegen was het Steenen Tijdperk al eerder verdwenen.   Ik weet niet meer hoeveel luisteraars we hadden maar we waren er wel trots op. Het was zo'n prachtig programma om te maken en kijk er met heel veel plezier op terug.

Hartelijke groeten en geniet van het weekend.

Jac .080706 Steenen Tijdperk zomerserie deel 2.pdf

bewerkt door JacChicago

Geplaatst
10 uur geleden zei JacChicago:

Op deze manier maak ik ook mijn draaiboeken nu nog voor het programma op Radio Veronica op zaterdagavond

Jac,

Dank aan zowel Hans voor de scherpe vragen en jij voor jouw uitgebreide beantwoording. 

Mag ik vragen met welk programma van Radio Veronica jij je nu mee bezig houdt?

Gerard

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.