Spring naar bijdragen

Het AM-wiel schijnt in Amerika opnieuw uitgevonden te zijn?


Naamgenoot

Aanbevolen berichten

Via het luisteren naar de KiwiSDR in tal van Amerikaanse steden, viel het mij al op dat de MG bijna dood is in Amerika... Het grootste gros bestaat nu uit "talkradio" onder diverse categorieën als religie, sport en/of nieuws, etc.

 

Amerika was echter ooit het voorbeeld voor Joost den Draaijer alias Willem van Kooten, die (zoals de insiders hier allemaal wel weten) in 1964 van de directie Veronica een studiereis mocht maken, waardoor het radiolandschap in Nederland voorgoed veranderde...

 

Die "oude" formule is nu met succes opnieuw op AM tot leven gebracht door de 74-jarige New Yorkse zakenman genaamd John Catsimatidis, een man met geen enkele radio-ervaring dan "slechts" een radiofan te zijn!

 

Hoe het verkeren kan... Please login or register to see this link.  📻

 

 

bewerkt door Naamgenoot
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Theo, het MG-geluid in Amerika is in de loop van de jaren verworden tot een kille geautomatiseerde machine, puur ingezet om (überhaupt nog wat) winst te maken, met nog maar weinig affiniteit voor de luisteraar.

In Europa is dit proces ook al jaren gaande. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de MG hier in Nederland "vrijgegeven" is en, ondanks het kleine vermogen, diverse LPAM-stations de boel enigszins in leven houden door een concept te volgen, welke in het artikel juist sterk naar voren komt.

Ik denk dat dit ook het succes verklaard van de nog bestaande radiostations wereldwijd, zoals b.v. het oudste MG-station in Australië als Cruise 1323 die, na vele jaren van verlies, weer teruggreep naar de "oude" formule en opnieuw populair werd.

In de "vrijstaat" Man blijft b.v. Manx Radio onveranderd populair. Zij ZIJN deze formule. Op MG doen ze er nog een schepje bovenop door regelmatig samen te werken met Radio Caroline North (w.o. originele dj's en een mix van sixties, seventies en eighties muziekcontent en jingles).

 

Het kán dus wel. Als de industrie nu ook eens (weer) mee gaat werken...

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het marktdenken, wat doorgeschoten is.

Muziek is een ding wat dient om geld te verdienen, en geen affectie met de mens meer.

 

Ik merk het bij mijn eigen station, aan de respons van de mensen.

Ze zijn het zat om naar de eenheids worst van de Nederlandse radio te luisteren.

Men verlangt naar het geluid van de zeezenders, maar dan wel in een modern jasje.

Niet het een op een na willen doen, het verleden is wat het was.

Straks krijg je daar het effect van wat je ook in Bourtange ziet, alles wordt na gespeeld.

Maar niets is echt 😊

 

Wees je zelf en probeer het kind weer te laten spelen met radio👌

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.