March 11Mar 11 Bedankt om nog eens Wiet Van Broeckhoven te kunnen horen; naar ik mij herinner was het een radioprogramma op donderdagnamiddag tussen 14u en 17u.
March 11Mar 11 Wat me naar datum nog opvalt is dat het november 1992 is, en toen was radio Donna net enkele maanden gestart waar Wiet samen met Michel Follet de basis van hadden gelegd en waar hij Nogal Wietes presenteerde. Zou er iemand daar nog opnames van hebben? Ik was grote fan van Donna in die eerste jaren.
March 11Mar 11 Popular Post 2 uur geleden zei radiovrienden:Wat me naar datum nog opvalt is dat het november 1992 is, en toen was radio Donna net enkele maanden gestart waar Wiet samen met Michel Follet de basis van hadden gelegd en waar hij Nogal Wietes presenteerde. Zou er iemand daar nog opnames van hebben? Ik was grote fan van Donna in die eerste jaren.Even aanvullen: pas op 1 januari 1994 trok Wiet volledig naar Donna ook al stond hij mee aan de wieg van Donna. Begin 2019 is Van Broeckhoven overleden: https://www.hln.be/edegem/afscheid-van-radiomaker-wiet-van-broeckhoven-69-en-van-zn-oneliners-ik-geloof-dat-er-leven-is-na-de-dood-maar-ik-geloof-niet-dat-ik-het-nog-zal-meemaken~aece4ba4/ Ik herinner me dat in de jaren 80 en 90 de playlist van hitbox reeds een week voordien in tijdschriften stond onder radioprogramma's (bv. Ook van vragen staat vrij; toeval misschien beide omroep Antwerpen)Toen was radio 2 nog opgebouwd uit regionale omroepen die elk stukje mochten nationaal invullen. Hitbox was een product van omroep Antwerpen.
March 12Mar 12 Popular Post Dat klopt. Die playlisten stonden ook in de Humo. In de Antwerpse Erfgoedbib kun je die (gratis met een A-kaart) opvragen. Heb daar onlangs eens gesnuisterd omdat ik daar ook interesse in heb. Jammer dat dit allemaal nog niet gedigitaliseerd is, in Nederland staan ze daar veel verder in. Edited March 12Mar 12 by xinix
March 12Mar 12 Super. Zo krijgen we weer een beeld van wat echt uitgezonden werd op de radio. His master's Voice: zo vaak naar geluisterd en was het programma vergeten. Hoe divers die programmering was.
March 12Mar 12 Korte periode was er op zaterdag en zondag een 2 uur durende His Master's Voice dat eigenlijk een doorslag was van de reguliere Donna playlist. De gewone His Master's Voice waren uitsluitend oldies tot en met ca. 1985 (later is die periode wat verlengd geworden). Was tussen 19u en 20u.Wiet Van Broekhoven heeft ook een 3-tal boeken uitgebracht met zijn wijsheden trouwens.
March 13Mar 13 Popular Post Op 11-3-2025 om 18:26 zei radiovrienden:Wat me naar datum nog opvalt is dat het november 1992 is, en toen was radio Donna net enkele maanden gestart waar Wiet samen met Michel Follet de basis van hadden gelegd en waar hij Nogal Wietes presenteerde. Zou er iemand daar nog opnames van hebben? Ik was grote fan van Donna in die eerste jaren.Nog een fragment gevonden van de begintune van Nogal Wietes op Radiovisie in een artikel nav zijn overlijden:https://radiovisie.eu/wiet-van-broeckhoven-is-niet-meer/