Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Popular Post

In 1979 kon je in diverse Hi-Fi winkels in Eindhoven Shamrock 041 banden kopen als pakket van 10 stuks voor 50 gulden, in 1979 heb ik er toen ook een hoop gekocht, zo'n 30 banden in totaal, Shamrock heeft een slechte naam maar nu, in 2025, draaien nog 28 van deze tapes probleemloos, na 46 jaar (!!!) met prima geluidskwaliteit, slecht 2 stuks moest ik "bakken" om ze te redden. De volgende opname komt dan ook van zo'n Shamrock 041 band (in lichtgroen doosje), door mijzelf opgenomen in Geldrop. Ontvanger was mijn Greatz Page portable en de recorder was mijn Revox A77 die ik in 1975 voor 1648 gulden (een rib uit mijn lijf!!!!) had gekocht. Ik heb de opname net gedigitaliseerd, ik doe dat met de Revox (still going strong) en een Denon DN 500R USB recorder, je hoort dus een directe kopie van de originele tape.

Het gaat om Radio Mi Amigo vanaf de Magdalena op 7 Augustus 1979 toen ze weer terug in de lucht kwamen, Hans Knot schrijft erover op pagina 43 van zijn boek "De historie van Radio Mi Amigo - Deel-5 Een veel te snelle herstart".

Radio Mi Amigo - 7 Augustus 1979 - 17:04-18:01 uur - "Stuurboord" - Ben van Praag, Ferry Eden en Erik Mess (die net aan boord was)

pixeldrain
No image preview

Mi Amigo 1979-08-07 1705-1802 Terug in de lucht.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

Groetjes

Henk Kruize

shamrock green light.jpg

Denon DN-500R SD-USB-recorder.jpg

Ik zie dat ik dit uur al in mijn archief heb dus het is al eens eerder aangeboden, maar de geluidskwaliteit van jouw opname is wel beter. Bedankt!