May 24May 24 Mijn favoriet LPAM station is zonder twijfel Unique 675 met zijn nonstop jaren 50 en jaren 60 hits, staat altijd op, in huis en in de auto. Jazeker, mijn Toyota Yaris heeft nog AM met prima ontvangst. En weet je hoe dat station het lekkerst klinkt met zijn jaren 50 en 60 muziek? Uiteraard met een "buizen radio", ik deel twee foto's van mijn radio's waar het Unique geluid bij mij thuis op te horen is, een "Philips Lentebode" uit 1934 en een Franse "Voix d'or" uit 1935.Op welke radio's luisteren jullie op LPAM??? (En uiteraard Caroline op 648)GroetHenk Kruize
May 24May 24 Op geen enkele ontvanger hier in huis te ontvangen in Rotterdam. Dat geldt voor elke LPAM zender. Lukte alleen met Golden Oldies Radio maar die zijn aan het verhuizen naar de andere kant van de Nieuwe Maas. Wel kan ik met deze twee 'jongens', die in de schuur staan, enkele LPAM zenders ontvangen. Waaronder Unique Gold, mooi tussen Radio Caroline en BBC Radio 5 Live. En dat lukt 24/7. De antenne, een Wellbrook ALA met een aangepaste amplifier staat oost-west, dus in de richting van Uden.
May 24May 24 Ik luister op een Carver TX-11A, met een super FM ontvangst en een nog betere AM ontvanger.Theo
May 27May 27 Henk-Anna Loog,Jij noemt: Unique 675.Je bedoelt, naar ik aanneem: Unique Gold, This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Dat station op 675 kan ik overdag ontvangen, niet sterk maar.....Met mijn xhdata staande bij de KPO mini loop antenne hier achterhuis....Afstand: 169,25 km!Met een groet,HA
May 28May 28 Die kan ik hier op een kristalontvangertje nog horen. Niet zo gek, ik zit hemelsbreed 10 km van de zenderlocatie vandaan.Voor de rest gebruik ik alle toestellen uit mijn collectie regelmatig om hiernaar te luisteren, tenminste nog iets wat vrij eenvoudig zonder speciale antennes is te ontvangen.Groet,Andries
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.