May 30May 30 Popular Post 9 Augustus 1967 viel op een Woensdag, het was mijn 12e verjaardag en ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn oom Willie zijn, afgedankte, bandrecorder. Vanaf die dag veranderde er iets in mijn leven.... bandjes opnemen van de radio en dan vooral van de Radio Veronica Top 40, Hilversum 3 met Ted de Braak "draai-jij-of-draai-ik", geleende grammofoon plaatjes.... en die bandjes een maand later weer wissen en opnieuw opnemen. Tja, en het "radio zaadje" was geplant vooral toen in 1970 "Radio Nordsee International" zijn uitzendingen begon... toen was er geen houden meer aan, bandjes opnemen, bewaren, opnames ruilen, "offshore radio verzamelen" en nog veel meer, de die-hard zeezenderfan weet wat ik bedoel. Binnenkort wordt ik 71 en ben ik nog steeds geen steek veranderd sinds die tijd... triest he? Nou, ik voel me er happy bij!!!!Daarom deze opname van 9 Augustus 1967, "BIG-L on 266"...Digitale kopie van "de buren" in 2005 - Mijn archief: CD-RW "60" track 7Radio London - 9 Augustus 1967 - 0722-0826 - Mark Roman This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Henk Kruize
May 30May 30 Henk-Anna Loog,Schreef: 9 Augustus 1967 viel op een Woensdag, het was mijn 12e verjaardag en ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn oom Willie zijn, afgedankte, bandrecorder. Welke merk (type) was dat Henk?Dit type (Philips EL 3531) bandrecorder 'leende' ik van mijn pa, hiermee nam ik 'stukjes' op van zeezenders en landpiraten.Deze staat hier nog steeds (met microfoon) en hij doet ook nog!!😃Het is bijna niet te geloven dat de opnames, die ik vanaf +/- 1972 maakte, nog goed af-spelen. Wél zit er regelmatig verschil in de stand van de koppen van de banden. Want ik nam telkens op één spoor op met verschillende bandrecorders....Gelukkig heb ik nog een paar bandrecorders en er is altijd één waarmee ik een oude band goed kan afspelen.Groet,HA
May 30May 30 Author Popular Post 2 uur geleden zei Hotel Amigo:Welke merk (type) was dat Henk?Het was een "Rhodex", ook werd hetzelfde model verkocht onder de naam "Novak". Heb 'm nog steeds.Henk Kruize
May 31May 31 Author 15 uur geleden zei Hotel Amigo:Welke merk (type) was dat Henk?Als je goed kijkt dan klopt ook de toetsen opstelling niet meer, het waren plastic toetsen die een compleet mechaniek moeten schakelen. In de loop van de jaren braken die allemaal af, als eerste de rode opname toets die origineel links zat. Mijn vader had een "houten toets" gemaakt en die rood geschilderd maar bij de montage kwamen we erachter dat die links niet paste en rechts wel, dus werden rood en zwart omgewisseld.De ander toetsen, de 3 witte, braken ook al snel af en uiteindelijk is een stukje plastic onder de toetsen weggehaald en kon je met een schroevendraaier de mechaniekjes bedienen.... Je kan vooral zien dat deze "techniek" bij de rechter (rode) afspeel toets (want het hout van de re-make toets was ook al afgebroken) veel werd toegepast, zie de slijtage van de houten kast.En toch was ik toen beretrots op dat ding....Fijne ZondagHenk Kruize
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.