Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Radiotrefpunt

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Radio London 9 Augustus 1967 Mark Roman

Featured Replies

  • Popular Post

9 Augustus 1967 viel op een Woensdag, het was mijn 12e verjaardag en ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn oom Willie zijn, afgedankte, bandrecorder. Vanaf die dag veranderde er iets in mijn leven.... bandjes opnemen van de radio en dan vooral van de Radio Veronica Top 40, Hilversum 3 met Ted de Braak "draai-jij-of-draai-ik", geleende grammofoon plaatjes.... en die bandjes een maand later weer wissen en opnieuw opnemen. Tja, en het "radio zaadje" was geplant vooral toen in 1970 "Radio Nordsee International" zijn uitzendingen begon... toen was er geen houden meer aan, bandjes opnemen, bewaren, opnames ruilen, "offshore radio verzamelen" en nog veel meer, de die-hard zeezenderfan weet wat ik bedoel. Binnenkort wordt ik 71 en ben ik nog steeds geen steek veranderd sinds die tijd... triest he? Nou, ik voel me er happy bij!!!!

Daarom deze opname van 9 Augustus 1967, "BIG-L on 266"...

Digitale kopie van "de buren" in 2005 - Mijn archief: CD-RW "60" track 7

Radio London - 9 Augustus 1967 - 0722-0826 - Mark Roman

This is the hidden content, please

Henk Kruize

Henk-Anna Loog,

Schreef: 9 Augustus 1967 viel op een Woensdag, het was mijn 12e verjaardag en ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn oom Willie zijn, afgedankte, bandrecorder.

Welke merk (type) was dat Henk?

Dit type (Philips EL 3531) bandrecorder 'leende' ik van mijn pa, hiermee nam ik 'stukjes' op van zeezenders en landpiraten.

Philips EL 3541

Deze staat hier nog steeds (met microfoon) en hij doet ook nog!!😃

Het is bijna niet te geloven dat de opnames, die ik vanaf +/- 1972 maakte, nog goed af-spelen. Wél zit er regelmatig verschil in de stand van de koppen van de banden. Want ik nam telkens op één spoor op met verschillende bandrecorders....

Gelukkig heb ik nog een paar bandrecorders en er is altijd één waarmee ik een oude band goed kan afspelen.

Groet,

HA

  • Author
  • Popular Post
2 uur geleden zei Hotel Amigo:

Welke merk (type) was dat Henk?

Het was een "Rhodex", ook werd hetzelfde model verkocht onder de naam "Novak". Heb 'm nog steeds.

Henk Kruize

recorder tape - Rhodex F-399.jpg

  • Author
15 uur geleden zei Hotel Amigo:

Welke merk (type) was dat Henk?

Als je goed kijkt dan klopt ook de toetsen opstelling niet meer, het waren plastic toetsen die een compleet mechaniek moeten schakelen. In de loop van de jaren braken die allemaal af, als eerste de rode opname toets die origineel links zat. Mijn vader had een "houten toets" gemaakt en die rood geschilderd maar bij de montage kwamen we erachter dat die links niet paste en rechts wel, dus werden rood en zwart omgewisseld.

De ander toetsen, de 3 witte, braken ook al snel af en uiteindelijk is een stukje plastic onder de toetsen weggehaald en kon je met een schroevendraaier de mechaniekjes bedienen.... Je kan vooral zien dat deze "techniek" bij de rechter (rode) afspeel toets (want het hout van de re-make toets was ook al afgebroken) veel werd toegepast, zie de slijtage van de houten kast.

En toch was ik toen beretrots op dat ding....

Fijne Zondag

Henk Kruize

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.