Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Caroline 26 Augustus 1979 Rob Hudson, Jeroen Woelwater en Ad Roberts

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Op Zondagmiddag presenteerde Radio Caroline in 1979 het "Zondagmiddag Matinee", dit is een leuke opname daarvan. Met Rob Hudson, Ad Roberts en Jeroen Woelwater. Deze laatste, Jeroen Woelwater, was maar kort aan boord, toen hij ontdekte dat er "wel eens wat water" de Mi Amigo binnenliep, toen zag Jeroen zijn verblijf aan boord niet meer zo zitten.

Persoonlijk luisterde ik altijd graag naar het "Zondagmiddag matinee", lekker losse radio met echte info van het "boordgebeuren" en soms ook wel een beetje info "uit de dikke duim"... maar het was leuk om naar te luisteren.

Digitale kopie = "de buren" in 2006 - mijn archief=CD-R "Caroline seventies disc-7 - track-7

Radio Caroline - 26-08-1979 - 1600-1700 ZMM Rob Hudson - 1700-1730 ZMM Ad Roberts - Nieuws Jeroen Woelwater

Deze inhoud is verborgen

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo Henk,

Die zondagmiddag matinee was ook één van mijn favoriete programma's vooral voor de redenen die je zelf aanhaalt. Lullen over het boordgebeuren en destijds werd Caroline verstikt in de commercials. Om dat te maskeren maakten ze dan een Commercial Top 10 om die dan ongestoord te kunnen afvuren :-).

Ik vond zelf nog enkele eigen opnames.

Eerst een kort fragment (15 min) van Ad Roberts en Tom Van Der Velde uit december 1979:

Deze inhoud is verborgen

En toevallig ook de allerlaatste Matinee van 16 maart 1980, 4 dagen later zou de Mi Amigo helaas zinken. Dit is een leuke discussie tussen Peter De Vries en Hugo De Groot. Destijds bestond een derde van het programma uit commercials, die heb ik er blijkbaar ten tijde van de opname reeds uit gepauzeerd :-), dat luistert al iets rustiger:

Deze inhoud is verborgen

Veel luistergenot, Frank

Geplaatst
  • Auteur
11 uur geleden zei FrankV:

Om dat te maskeren maakten ze dan een Commercial Top 10 om die dan ongestoord te kunnen afvuren :-).

Klopt, de bedoeling was dat er commercials tussen de plaatjes zaten, maar bij Caroline in 1980 zaten er soms plaatjes tussen de commercials. Het werd tot de laatste financiële druppel uitgeperst, maar ja, een schip op zee, tel daarbij op de kosten voor tender, diesel, proviand en vervanging als er weer eens een bevoorrading werd opgepakt. En niet te vergeten het geld "dat in zakken verdween waar het niet hoorde te zijn"....

Ik denk dat het op de dag van vandaag niet meer mogelijk zou zijn om een zeezender te runnen, vooral met de huidige dieselprijs.

Fijne Vrijdag

Henk Kruize

Geplaatst

Het Zondagmiddag Matinee op Caroline met aan het einde van 1979 en het begin van 1980 de Commercial Top 10 kan ik me nog herinneren.

Die enorme hoeveelheid commercials vond ik trouwens wel zonde, want zeker in het begin rond de de zomer van 1979 was Radio Caroline naar mijn mening ècht een goed radiostation met strakke programma's, goeie DJ's, mooi jingle pakket en een prima signaal.

Hartelijke groet,

Wim van de Water

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.