Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven
  2. Started by Juul,

Sinds twee maanden heb ik een andere auto. En die is nieuw en ik heb gelukkig op de MG geen enkele storing ! Dus ik heb maar eens 648Khz opgezocht. Dat gaat wel OK hier in m'n woonplaats. (Dronten- Flovoland). Dus de ontvangst is goed maar ik kan er niet langer dan een haf uur naar luisteren. Ik hoor geen enkele voor mij herkenbare plaat. Alleen maar zoals ik het maar noem "tering herrie". Mijn tijdstip van luisteren was steeds tussen 10.00 - 12.00 uur. Ik begrijp niet dat veel zeezender fans zo lyrisch zijn. Wellicht omdat ik van de oudere generatie ben en al lang uit de muziekscene ben. Sinds ik met "emeritaat" ben. Zou zo maar kunnen. Of ik vergelij…

3. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server RadioCarolinerevival-15-4-1993 [verborgen inhoud] RadioCarolinerevival-15-4-1993 - 2 [verborgen inhoud] RadioCaroline-RSL-1992-JohnnyReece [verborgen inhoud]

4. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Started by FrankV,

Hallo, Op zondag kon Caroline in 1998 vanop de Ross Revenge uitzenden op de Astra satelliet. Ze kregen daarvoor zendtijd van EKR (European Klassik Rock) die de rest van de week vulde. Helaas stopte het verhaal voor EKR op 3 januari 1999 om 22u. Zo verloor ook Radio Caroline deze transponder om nog verder op Astra of DAB te kunnen uitzenden. Dit is de laatste dag op Astra op dat ogenblik. Caroline bekeek dan andere opties om toch nog verder te kunnen gaan. Je hoort programma's van Johnny Lewis, Steve Conway, David Foster en afsluiting door Nigel Harris (Stuart Russell) om 18U. Daarna ging EKR nog 4 uren door. Programma te vin…

• Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by Vincent,

Is het nog een zeezender of moeten we het zien als een Brits radiostation? Ik kies voor het laatste omdat het niet meer van zee komt. Een aantal uur Radio Caroline, rond Kerst 1992, via de Satelliet. Op de videoband, waar deze opnames van komen, staat geen datum en tijd vermeld. Iemand zin om dit uit te zoeken (ter compensatie van deze set)? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by Vincent,

Twee opnames zonder verdere info: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  8. 1992 04 07 - Radio Caroline (RSL Dover) - 0700-0830 - Chris Kennedy - Opening [verborgen inhoud] 1992 04 19 - Radio Caroline (RSL Dover) - 1100-1145 - Chris Kennedy [verborgen inhoud]

9. [verborgen inhoud] This is a recording made from Satellite. I'm looking for the date and presentor(s). Een opname van Satelliet. Ik zoek nog naar de datum en presentatie.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  10. Hallo, Hierbij een reeks nieuwsuitzendingen over de stranding van de Ross Revenge in 1991. Daarna kwam de Ross in Dover te liggen in 1992. Er volgt ook een rondleiding op het schip in april 1992 en uitzendingen vanaf boord: [verborgen inhoud] Frank

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 661 weergaven
  11. Radio Caroline (South) 05-05-2001 Bob Lawrence/Buzby 18.37-21.00 Radio Caroline 20010505 Bob Lawrence 18.37-21.00.mp3 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick")

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Radio Caroline South via FM (Zuid Frankrijk) Satelliet en Internet. 27-10-2001 Tom Anderson 21.00-0.00 Mooie stereo opname van een bijna perfecte (rock) radio show. ;-) [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Radio Caroline (South) via o.a. de Astra 1C satelliet. 14-02-2001 Caroline Overdrive Tom Anderson 22.00-00.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FWKJ88JJ7SEK.mp3 (Dank aan"jepatrick"/?) Robin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Radio Caroline ( South ) In die tijd te ontvangen via: 88.4 MHZ FM voor de Italiaanse en Franse Riviera. Astra 1C satelliet voor Europa. SatCom C3 satelliet voor Noord Amerika, Caribbean en Hawai. Internet voor de hele wereld. 04-08-2001 Overdrive Tom Anderson 20.58-00.00 Met o.a. de volgende artiesten: Waterboys, Neil Young, Doors, David Bowie, Genesis, Screaming Blue Messiahs, Lou Reed, Bob Seger, Joe Cocker, Aerosmith en Novastar. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-I3URFNV8TCR7.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin

• 1 antwoord
    • 977 weergaven
  15. Van de Golden Radio NL server Radio Caroline 03-11-2007 Ad Roberts {Cloggie Time}1600-1700 [verborgen inhoud] Radio Caroline 17-11-2007 Marc Jacobs {Cloggie Time}17001800 [verborgen inhoud] Radio Caroline 29-12-2007 Marc Jacobs {Cloggie Time}16001700 [verborgen inhoud]

16. 2005 08 14 R Caroline 1750-1900 Mark Stafford - August 14th .mp3 [verborgen inhoud] 2005 08 14 R Caroline 1900-2000 Mark Stafford - August 14th .mp3 [verborgen inhoud] 2005 08 14 R Caroline 2000-2100 Mark Stafford - August 14th .mp3 [verborgen inhoud] 2005 08 14 R Caroline 2100-2200 Mark Stafford - August 14th .mp3 [verborgen inhoud] 2005 08 14 R Caroline 2200-2300 Mark Stafford - August 14th .mp3 [verborgen inhoud] 2005 08 14 R Caroline 2300-0010 Mark Stafford - August 14th .mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 639 weergaven
  17. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Caroline 1296 kHz - 19082000 - 0656-0830 Hour - Brian Martin + Bob Lawrence [verborgen inhoud] Caroline 1296 kHz - 19082000 - 0830-1035 Hour - Bob Lawrence + Nigel Harris [verborgen inhoud] Caroline 1296 kHz - 19082000 - 1100-1145 Hour - Nigel Harris [verborgen inhoud] Caroline 1296 kHz - 19082000 - 1915-2000 Hour - Mark Stafford [verborgen inhoud] Caroline 1503 kHz - 14081999 - 1058-1201 Hour - Sarah Miles From Southend Pier Part 1+2 [verborgen inhoud]

18. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

19. Uitgezonden via het MNO kanaal op de ASTRA satelliet en opgenomen op compact cassette (Kant A en kwartiertje van kant B als separate files). [verborgen inhoud] Tijden zijn UK tijden.

• 0 antwoorden
    • 502 weergaven
  20. ONE...LAST...TIME Mi Amigo DJs reunite for one last Caroline broadcast A group of DJs who served on the Mi Amigo in the 70s are reuniting for one last broadcast on Radio Caroline this summer, live from the studios on board Ross Revenge. The theme of the broadcast on Saturday 9 and Sunday 10 July is ‘The Sensational Seventies’. Line-up: Nigel Harris (Stuart Russell) Martin Fisher Bob Lawrence (Richard Thompson) Tom Anderson Mike Stevens Cliff Osbourne James Ross Mark Lawrence Marc Jacobs Brian Martin Roger Mathews [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 41 antwoorden
    • 6,6k weergaven
  21. SMC ontving twee brieven uit Frankrijk van een luisteraar die graag wil weten welk (lang) nummer gedraaid werd op Caroline 648 op dinsdag 19 maart tussen 16:52 en 17:00 uur Britse tijd. Hij heeft zelf geen internet, meldde hij en kwam bij SMC terecht omdat hij daar een kalender had gekocht. In zijn eerste brief was hij de afzender vergeten te melden, dus er werd nog een tweede gestuurd. Nu wil ik iemand die zoveel moeite doet om de naam van een nummer te achterhalen best helpen, alleen ik zou niet weten of de uitzendingen nog ergens terug te luisteren zijn, of dat er misschien iemand een opname heeft?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 772 weergaven
  22. Started by radiofreak31,

In oktober zijn er aanpassingen gedaan aan de zender van Caroline op 648 AM n.a.v. klachten over de ontvangst. Hier is actie op ondernomen en bovenal aanpassingen aan het geluid gedaan ter plekke i.p.v. on remote wat met de processor die ze hebben ook kan! Wat vinden we er van? Bron: radiocaroline.co.uk

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. ... over de 648 kHz, Flashback op 765 kHz, antennes (+ onderhoud) en bereik, toekomstige experimenten, vermogen, zonnepanelen, DAB, SDR ontvangers ect... Bereik: '' we are the most popular station in Calais and they don't speak English in Calais then in places like Rotterdam or places on the Dutch and Belgium coast where English is spoken - so we get emails from people in Dusseldorf in Germany saying that we are the strongest station on the dial, and in some places in northern Germany Caroline can still stop the search tune on car radios when driving along the autobahn, and that's with the signal travelling all across Holland and Belg…

• Haha
      • Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 58 antwoorden
    • 13,6k weergaven
  24. Started by Robin Westhof,

De Radio Caroline 648 kHz zender is een 3 Kilowatt Nautel, de helft van het vermogen wordt gebruikt en 1 Kilowatt komt (er) uit de (antenne) mast (Dank aan Dave Martin/ Peter Moore)

• 13 antwoorden
    • 3,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.