Spring naar bijdragen

Ziekenomroep Radio Marconi Doetinchem, 14-6-1976

Annerob

Aanbevolen berichten

Voor de liefhebbers, hier een uurtje Radio Marconi. Dit was de ziekenomroep in Doetinchem welke later opgegaan is in de lokale omroep.

Het programma is een "van 3 tot 5 op 4 show", het wekelijkse zondagmiddagprogramma met ondermeer live sportverslagen.

In deze uitzending géén sportnieuws, vanwege de zomerstop.

Ik heb dit programma destijds zelf, als 11 jarige radiogek, rechtstreeks uit het mengpaneel mogen opnemen met een Philips N2203 cassetterecordertje.

anlage_philips_n2203.jpg

De geluidskwaliteit die het ding op een standaard Philips bandje wist op te nemen heeft me tijdens het digitaliseren verbaast!

De presentator van de show, Harry Lenting, was destijds de vrijer van de zus van mijn kameraad..( Zijn jullie er nog? ) En dat schiep mogelijkheden!

Die zus zat overigens naast Harry, maar hield zich keurig koest...

Harry schijnt tegenwoordig bij Optimaal FM te werken.. Ik moet dat nog een keer verder uitzoeken.

Goed, het bestand dan maar? Komtie:

http://www.mediafire.com/?r66x6b6tv492q1n

Veel luisterplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 8 months later...

Laat maar eens horen wat je ervan vind!

Ja, wat moet je daarop zeggen als je zelf de presentator bent van dit programma. Altijd leuk om na 36 jaar (!) jezelf weer eens terug te horen als beginner. De geluidskwaliteit is inderdaad verbazingwekkend goed. Ik ben nog altijd werkzaam in het wereldje: na Radio IJsselstad nu als presentator van het sportprogramma Sportlijn bij Optimaal FM. Sinds kort vanuit de DRU-Cultuurfabriek in Ulft: een schitterende lokatie met dito apparatuur, werkelijk het neusje van de zalm! Luister bijv. zondag 30 sept. of zondag 7 oktober tussen 14.00 en 18.00 uur.

Ben trouwens benieuwd welke naam schuil gaat achter "Annerob"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Hee, wat leuk, Harry!

Mijn eigenlijke naam is Rob Schel, en destijds kameraad met René Koolenbrander.

Zijn zus was destijds bij jou in de studio. Voor zover ik altijd begrepen heb waren jullie een "stelletje"

Ik vraag me trouwens af of jij je nog kunt herinneren dat we bij deze uitzending aanwezig waren? 2 van die radiogekken van een jaar of 11.. Ik zelf denk er nog altijd met veel plezier aan terug!

Voor mij was het daar het "echte" radiowerk.. Ik keek m'n ogen uit! En nog altijd weet ik hoe je best wel wat van Lex Harding weghad. Ik ben altijd blijven geloven dat die een inspiratiebron voor je was.. ;)

Overigens heb ik je later nog een keer via een lijnverbinding de groeten gedaan. Dat was tijdens een jeugstoernooi van vv Doetinchem, waar Radio Marconi de omroep leverde én live verslag uitbracht tijdens jouw programma. Ik kende Rob Besselink en die liet me even over de lijn naar je babbelen. Waarschijnlijk om me ff rustig te krijgen, want ik stond de gehele dag in/om de bus te draaien.. Voetballen? Boejuh! ;)

Ik ben, behalve als "piraat", nooit bij de radio terechtgekomen, maar nog wel altijd met (analoge) audio bezig.

Overigens is het verbazend hoe weinig er op het internet over Radio Marconi terug te vinden is! Jammer, want ik zou best wat foto's van de toenmalige studio willen hebben!Ik heb de zoon van Rob Besselink al opgeschakeld, en hopelijk komt daar eerdaags wat fotomateriaal vandaan.

En dan maar eens zien of we wat op internet mogen zetten... Zou wel leuk zijn, toch?

Groeten,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.