Spring naar bijdragen

Top 1000 - 25 jaar Radio Caroline


Vincent

Aanbevolen berichten

Dit alles lijkt op een herhaling van zetten,met name de tot 200 van Caroline 819 staat al jaren op http://www.azanorak.com/

Het betreft hier geremasterde opnames. ook de top 1001 staat er al jaren op ter download. Het lijkt me wel zo correct als aanbieders of hiervan melding maken of er rechtstreeks naar verwijzen en alleen de aanbieders die zelf hebben opgenomen en dan een betere kwaliteit middengolf kunnen aanbieden terecht hiervan melding moeten maken. Met andere woorden wie de gehele top 1001 zelf heeft opgenomen en dat bijvoorbeeld in zuid Limburg of Groningen heeft gedaan zal weinig of niets toe te voegen hebben gezien het feit dat de kwaliteit dan beneden alle peil is. Mischien ten overvloede nogmaals de link naar http://www.azanorak.com/

Hier staan de meeste opnames uit de 70er en 80er jaren op in vaak zeer goede kwaliteit middengolf omdat ze aan de engele kust zijn opgenomen. Ook veel zogeheten geremasterde Caroline opnames, dwz tussen de middengolf deejay links, jingles en commercials is de muziek in "cd" kwaliteit gezet. Is dat mooi? voor de 1 wel voor de ander niet.

Moraal van dit verhaal? Niet dubbel dubbel dubbel gaan aanbieden en indien mogelijk verwijzen naar de oorspronkelijke download site.

Paul de Haan

allemaal goed en wel maar je kunt er alleen naar luisteren en niet downloaden of is er toch een mogelijkheid van deze site?

groet spiere

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles op die site is te downloaden, even uitproberen met rechtsklikken of linksklikken. Bij zipbestanden is het password freeradio. Als je 90% van het Caroline materiaal download heb je een compleet inzicht hoe het station tussen 64 en 90 klonk als zeezender, 90% is in goede tot zeer goede middengolfkwaliteit. Het is me opgevallen dat in deafgelopen jaren veel ter download is aangeboden wat hier oorspronkelijk vandaan komt, mensen gaan er dus een loopje mee nemen. Ook voor liefhebbers van vroege BBC van zowel Light als BBC Radio 1&2 is dit een snoepwinkel. Hier ben je wel even zoet mee, echt iets als een "winterklus" voor diegenen die nog nooit op deze site zijn geweest, wel opmerkelijk trouwens, onder de echte zeezenderkenners zou het toch voldoende bekend moeten zijn. Veel luisterplezier.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoofdzakelijk Mi Amigo en Monique hebben zij weer door shoppen binnengehaald. Maakt mij verder niets uit. Fietelijk is deze site hoofdzakelijk Caroline gericht en dat zie je terug in het aanbod.

Alweer - 14 hier "op" het Schildmeer.

Paulde Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Azanorak is uitsluitend gericht op Engelstalige opnamen. Er staat veel op van Caroline, maar ook veel van de BBC van vroeger en nu. Ook de pirates ashore als Dave Cash en Roger Day en anderen komen aan de orde. Veel programma's van allerlei stations worden aangeboden, zolang het maar iets met de oude zeezenders te maken heeft. Maar geen Veronica, Mi Amigo e.d. Ook geen RNI Nederlandstalig of de Scandinavische zenders als Syd en Nord e.d.

Helaas is het nauwelijks mogelijk om bij te houden waar al het oudere materiaal vandaan komt. Daarom wordt het soms opnieuw aangeboden. Want we wisselen immers van alles uit.

Jammer is dat de opnamen door ieder van eigen naamgeving worden voorzien, waardoor je soms dubbele downloadt. Als het eenduidig zou gebeuren zie je direct of je iets al hebt of niet. Ik zou wel willen pleiten voor eenduidige naamgeving (net zoiets als waarvoor een ISBN nummer is bedoeld). Persoonlijk vind ik dat azanorak een goed systeem heeft.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer is dat de opnamen door ieder van eigen naamgeving worden voorzien, waardoor je soms dubbele downloadt. Als het eenduidig zou gebeuren zie je direct of je iets al hebt of niet. Ik zou wel willen pleiten voor eenduidige naamgeving (net zoiets als waarvoor een ISBN nummer is bedoeld). Persoonlijk vind ik dat azanorak een goed systeem heeft.

Theo

Ha Theo,

Zelf hernoem ik al mijn bestanden altijd volgens een vaste indeling: JJJJMMDD-UUMM-UUMM-Naam programma-Naam deejay. Vervolgens sla ik ze op in de map van het betreffende radiostation. (Waarin ik dan soms weer aparte mappen maak voor elk jaar.) Als ik ze binnen die map rangschik op naam, komen ze vanzelf op chronologische volgorde te staan. Op die manier kom je er snel genoeg achter of je een opname al hebt. Gewoon even de datum checken.

En sinds twee jaar zet ik er in het tabblad 'eigenschappen' ook altijd bij wie de opname heeft aangeboden.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha Theo,

Zelf hernoem ik al mijn bestanden altijd volgens een vaste indeling: JJJJMMDD-UUMM-UUMM-Naam programma-Naam deejay. Vervolgens sla ik ze op in de map van het betreffende radiostation. (Waarin ik dan soms weer aparte mappen maak voor elk jaar.) Als ik ze binnen die map rangschik op naam, komen ze vanzelf op chronologische volgorde te staan. Op die manier kom je er snel genoeg achter of je een opname al hebt. Gewoon even de datum checken.

En sinds twee jaar zet ik er in het tabblad 'eigenschappen' ook altijd bij wie de opname heeft aangeboden.

Paul

Hallo Paul

Ikzelf doe het net zo als jij, alleen de naam van de zender zet ik in de filename, anders is het onbruikbaar als hij niet in de map van de desbetreffende zender staat. Ik rangschik op datum en niet op dj naam. Om de cijfers van elkaar te scheiden (datum en uren) zet ik de dag er ook in. Net als in azanorak. Ik rangschik ze daarna per station en per jaar.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.