Spring naar bijdragen

22-10-1966 - Radio England - Roger Day


Vincent

Aanbevolen berichten

Roger Day aan het prille begin van zijn loopbaan als deejay samen met Johnnie Walker aangenomen omdat ze zo'n "aardig" Engels accent hadden, was bijzonder populair in the States in the mid60s, denk aan de Beatlemania. De Yanks zaten overdag op SRE op prime time als Boss jocks tegen beter weten in te schreeuwen. De Britten pruimden het niet die opgeblazen toontjes van deejays die in de VS nauwelijks tot de middelmaat behoorden. Vanaf het prille begin in Mei was SRE een aaneenschakeling van blunders en grote overschtting van de kant van the Yanks. In NOvember was het al weer voorbij. Day en Walker bleven gelukkig via Caroline te beluisteren en zijn dat hedentendage nog via de BBC. Klasse radio mensen.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Swinging_Radio_England voor een nauwkeurige opsomming van feiten en achtergronden mbt SRE, alleen is het verhaal niet compleet, het zendschip van toen bestaat nog teeds als visserschip in de VS. Maar das natuurlijk een ander verhaal. Ik luisterde naar SRE en het zusterstation Britain Radio vanaf dag 1 in mei 66. Op dit forum nu ongeveer 300 leden, ik vraag me af hoevelen en wie die eerste uitzending van SRE in Mi 66 ook hoorden. SRE in de 1e dagen via de betere golflengte 355 meter middengolf en Britain radio in de 1e dagen via 227. Na korte tijd wisselden de beide stations van golflengte, ook een blunder van de bovenste plank. Maar wat klonk het spectacuair.

Paul de Haan.

www.marinebroadcasters.com

nu 10 jaar "in de lucht".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik nait Paul. Ben van twij doage veur de 11-stedentocht in 1963..

Een jonkie dus...


Moi Gerrit,

Hou ist mien jong, alles gout doar bie Blauwe Stad, kist vout'n dreuge hold'n. Tja, ik bin van twei en fieftig, heb dus al een grieze harses, maar ja!

Mien Grunns is nait al te best, ik bin van origine een Stadjer, nou dan waitst het wel nait?

Nou moi he vanaf Schildmeer en eet meer siepels dan giet het joe veur de wind.

Paul de Hoan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik heb deze vandaag gechecked in een poging hem aan mijn archief toe te voegen. Ik controleer alle opnamen eerst op jusste datum, uitzendtijd, dj etc voordat ik hem in het archief stop.

Daaruit kwam naar voren dat de uitzenddatum van dit programma niet klopt.

Deze Roger Day show is uitgezonden op 7 november 1966 en dus niet op 22 oktober.

Zie het naslagwerk The Radio rose of Texas waarin dit programma staat uitgeschreven.

Jan-Fre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roger's programma op de zuidelijke BBC locals wordt helaas geschrapt. Bezuinigingen...

Protestacties zullen helaas weinig uithalen

hij is wel bezig met een alternatief

Thank you for all the supportive comments about Uncool Radio. We will be starting a test stream for you to check out at some point over this weekend (4th - 5th August) which, unlike my BBC Show at the moment, will be available worldwide!

If all goes according to plan I will do a daily show and am also looking at providing a round the clock service. Without giving too much away, the technology that'll be used to broadcast UnCool, known as TS-2, has a unique feature about it - more about that soon as well.

UnCool Radio has come about because I can't imagine any other station allowing me to continue that format, I'm going to set-up my own station via the website . . .

zie : http://www.rogerday.co.uk/

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.