Spring naar bijdragen

Oh wat een nacht


simonfex

Aanbevolen berichten

Aan het einde van de jaren zeventig, begin jaren tachtig mocht Veronica eens in de 4 weken de nachtuitzending op Hilversum 1 verzorgen, van 12 tot 7.

Voor mij waren dat zéér gedenkwaardige nachten, en dat kwam met name door de programma’s van Lex Harding (Countdown), Leo van der Goot en Ad Bouman. Laatstgenoemde maakte een wat vreemd programma waarin hij op een hoorspelachtige manier, gelardeerd met muziek, een verhaaltje vertelde. Weird, maar wel leuk. (Leuk om ook die eens te posten.)

Hoogtepunten waren voor mij toch wel de uitzendingen van Leo van der Goot: man wat draaide die goede muziek (Johnny Nash ‘Keep falling in and out of love’) en wat deed hij dat met passie en humor. Je vond hem geweldig of onuitstaanbaar, en ik behoorde duidelijk tot de eerste categorie.

Ik kan mij ook een vrouwelijke DJ herinneren met de naam Iris Mollet of Molet? En ook Peter Adrichem (nu CEO Endemol) en Jos Bergen Henegouwen maakten samen een programma.

Later mocht Veronica elke vrijdagnacht uitzenden en was het de proeftuin voor mensen als Jensen, Evers, Staverman en Arjen Grolleman (met een programma dat heette Kink FM...).

Een ander juweel van die nacht was natuurlijk De Stemband met Erik de Zwart, Kees Schilperoort en Pimmetje Pluimvee. Ik heb de Stemband altijd een van de betere programma’s van Erik gevonden, maar dit terzijde. Op de Stemband en met name de opening van dat programma kom ik een andere keer wel terug, nu eerst een kleine compilatie van wat vormgeving door de jaren heen van Veronica’s Oh wat een nacht.

Niet chronologisch en zeker niet compleet, just for sentimental reasons: http://snd.sc/HodRtu

Groeten, Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.