Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Leden, Ben op zoek naar een versie die ik onlangs op Radio Mi Amigo Stream hoorde deze versie werd onder een spot verwerkt van een boek anker van mijn jeugd. deze track is met mijn telefoon opgenomen weet iemand welke versie dit is hopelijk een reactie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] johan
-
-
- 28 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
leden, Heb weer een zwevede lp geupload via golden radio club maar geen hoes en ook daar naar gevraagd maar was niet aanwezig. het zal wel een klus zijn om de hoes te kunnen traceren maar weet iemand van welke lp de jingles afkomstig zijn [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] JOHAN
-
-
- 9 antwoorden
- 434 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste allen, We zoeken de eerste Monique jingels in goeie kwaliteit. Niet die van Top Format. Kan iemand helpen? Met dank bij voorbaat. DDB
-
-
- 13 antwoorden
- 895 weergaven
-
-
Als jingle verzamelaar ben ik voornamelijk bezig met jingles verzamelen van vroeger en nu, mede omdat ik ze mooi vind of vanwege nostalgische redenen; de huidige playlist die ik momenteel heb beslaat aan bijna 11 uur aan materiaal. Ook reclame pingels zijn hierbij niet uitgezonderd. Nu ben ik nog op zoek naar verscheidene reclame pingels van zowel de STER-reclame als van andere zenders om de collectie nog completer te maken. Dit is inclusief vormgeving speciaal voor de Kerstdagen, vanwege de aankomende feestdagen, en ik wil hierbij wel erbij vermelden dat dit alleen om de radio reclame gaat. In ruil hiervoor deel ik hetgeen wat ik momenteel in mijn collectie heb om…
-
-
- 57 antwoorden
- 16,9k weergaven
- 2 followers
-
-
Lang lang geleden was er voor de opening van 538 koningsdag een jingle/opening gemaakt. Daarin zat de tekst "1909 de geboorte van Princes Juliana. 1948 Julia wordt koningin van Nederland en het feest verschuift naar 30 april"... Waarschijnlijk een jingle van 2013?.. Wie kent dit of heeft dit bestand? Ooit stond het online. Maar kan het nergens vinden. Ben benieuwd
-
-
- 1 antwoord
- 765 weergaven
- 1 follower
-
-
Rob Out gebruikte in de Rob Outshow een jingle met een vrouwenstem die iets zegt in een, in mijn oren, Oost-Europese taal. Kan iemand vertellen wat er gezegd wordt en in welke taal? Ik zal proberen de tekst hier fonetisch weer te geven. "Radio posloga di Rob Outshow, nastanja ce radio Veronica". Lijkt misschien een 'mama appelsap' maar dit is wat ik ongeveer versta. Helaas heb ik geen audiovoorbeeld kunnen vinden. Daarom nog een vraag: wil iemand deze jingle hier delen?
-
-
- 23 antwoorden
- 904 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik ben op zoek naar het origineel (pakket) van de muziek die gebruikt is in de jingles van Radio Unique Amsterdam in de periode 1978/1979. Uit hetzelfde pakket is op de Nederlandstalige service van Radio Caroline in 1978/1979 de nieuwsvormgeving gebruikt. [verborgen inhoud] Ik ben benieuwd of iemand het weet. Grt, Peter
-
-
- 12 antwoorden
- 982 weergaven
- 2 followers
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Helmut Slawik. De cassette is samengesteld door Jelle Boonstra. [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 626 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er interesse in 9 cd’s met goede doelen reclames uit 1998 - 99 geproduceerd door B&M produkties Landsmeer. 1 CD is van War Child met de commercial in gesproken door David Bowie. Tegen verzendkosten : € 6,00
-
- 0 antwoorden
- 149 weergaven
-
-
Leden, heb via de gouwe ouwe club GOLDEN RADIO een tape geupload met jingles onder de noemer Studio Jingles en Promo's - Zeezenders 2 -Dolby B voor de liefhebber johan [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 250 weergaven
- 1 follower
-
-
Twee tunes van Viewpoint, het religieus programma op Radio Caroline in de jaren tachtig. Radiofragment Viewpoint 963 [verborgen inhoud] Waldo De Los Rios - Symphony Nr. 4 In A Major "Italian, 1st Movement (Allegro Vivace), 2nd Movement (Andante Con Moto). (Mendelssohn) Radiofragment Viewpoint 819 [verborgen inhoud] James Last - Presto from Violin Concerto in A minor, RV 356 (Vivaldi)
-
- 0 antwoorden
- 210 weergaven
-
-
Deze was leuk, de tune van WABC ster Cousin Brucie. Ook was de tune te horen op Veronica maar dan "enigszins aangepast" als "Met Robbert Out"... Henk Kruize
-
-
- 8 antwoorden
- 514 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Kan iemand mij helpen om deze jingle te identificeren? Het klinkt Duitstalig, maar ik kan het net niet goed verstaan... 😅 [verborgen inhoud] Wat ik wel weet is dat deze jingle is ingezongen door Top Format uit het Fresh Kiss pakket wat ook door BBC Radio 1 is gebruikt in deze versie: [verborgen inhoud] (En is dit pakket BTW ook door Nederlandse zenders gebruikt?)
-
-
- 4 antwoorden
- 434 weergaven
- 1 follower
-
-
In navolging van @Benno Roozen's vraag heb ik ook een verzoek: Weet iemand wie de muziek bij deze 'coming up' heeft gemaakt voor het 6 Uur Journaal? En is er ook een instrumentale versie beschikbaar? [verborgen inhoud] Deze muziek, althans een kleine variatie hierop, was ook te horen als buffer-muziek gedurende het Jaaroverzicht van het NOS Journaal uit 1991.
-
-
- 2 antwoorden
- 390 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben al een tijdje op zoek naar het muziekje wat in De Avondspits werd gebruikt voor de Nationale Hittest. [verborgen inhoud] Weet iemand wat het origineel is? Grt, Peter
-
-
- 36 antwoorden
- 7,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Goedendag, Zelfde vraag ook bij de buren al gesteld, maar het is waarschijnlijk een moeilijke. Geen idee wie dit zingt en wie de uitvoerende artiest(en) zijn. Ik heb het nummer nog nooit gehoord, tot nu. Bron is een oude opname met wat non-stop muziek, bron lijkt Golden Radio Vlaanderen. Bij voorbaat dank voor alle info, Grts Eric [verborgen inhoud] onbekend.mp3 [verborgen inhoud] onbekend.mp3 mmmm werkt niet, deze hopelijk wel [verborgen inhoud][verborgen inhoud]
-
-
- 27 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Via de link hoor je 2 tunes van het NOS Journaal... Eentje uit periode 1969 - 1974 [verborgen inhoud] Vraag: Wie is de maker? Eentje uit periode 1980 - 1985 [verborgen inhoud] Vraag: Wie is de maker? Jerry van Rooyen of Rudolf Karsemeijer? Alvast bedankt voor je reactie! Benno
-
-
- 5 antwoorden
- 440 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze cassette komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Velen van ons zullen de jingles en promo's op deze cassette al hebben. Dit is de cassette waar de jingles op staan:
-
-
- 1 antwoord
- 359 weergaven
-
-
Goedemiddag allemaal ben op zoek naar een aantal jingels op zoek die bijna iedereen wel kent Herindert u zich deze nog maar dan graag die we op 192 radio horen in prima kwaliteit en als de dag start met maandagmorgen dinsdagmorgen woensdagmorgen donderdagmorgen vrijdagmorgen zaterdagmorgen zondagmorgen weet niet of dit kan of mag uitsluitend natuurlijk voor thuisgebruik en ook de hittip jingel van Klaas Vaak ook wel een gehoord maar nooit kunnen vinden Mijn dank is natuurlijk uiteraard groot M.v.g John
-
-
- 2 antwoorden
- 368 weergaven
-
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Eigenlijk is het één lange promo voor de Cableshop, vandaar dat ik 't onder Radiovormgeving heb gezet. De cassette:
-
- 0 antwoorden
- 179 weergaven
-
-
Geert de Bruin en de Veronica Singers – Vaarwel vanaf de Norderney. Het was Juul Geleick die in september 2021 dit nummer plaatste in een forum, waarbij ons de titel niet direct duidelijk werd. We hebben er maar ‘Vaarwel vanaf de Norderney’ van gemaakt. Het was Geert de Bruin met zijn Veronica koortje die in het programma ‘Kolder op Zolder Show’ van 30 augustus 1974 waren te horen met het lied. Geert de Bruin and the Veronica Singers - Farewell from the Norderney. It was Juul Geleick who posted this song in a forum in September 2021, where the title was not immediately clear to us. We have made it 'Farewell from the Norderney'. It was Geert de Bruin and his Ve…
-
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Volgens mij het een super bekende jingle, maar ik kan er even niet op komen. En met 'even' bedoel ik: ik zit me al >1 jaar af te vragen waar het vandaan komt. NPO? BNR? Ergens anders? [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 518 weergaven
-
-
hoi ik ben arjan nu 43 jaar te groningen ik ben fanaat van top 40 en hitlijsten en jingles vooral aftel jingles wie heeft er wat of weet hoe ik er aan kam komen of eventueel voor een bepaalde prijs email me *****@*****.*** kijk maar hoop op wat reacties
-
- 0 antwoorden
- 497 weergaven
-
-
Hallo leden, ben bij deze file ben ik op zoek naar de eerste 15 sec van deze opnamen zit een instrumentaaltje ? , wil bij deze ook graag weten welke muziek stukje dit is. en na Ted Heath And His Music - Swingin Shepherd Blues komt er een Mars Stuk voor deze zou ik ook graag willen weten welke titel en band johan kreeg van Juul Geleick al een berichtje over de begin toon en wel het volgende Dag Johan, Ik las ergens dat jij op zoek ben naar info van dat instrumentaaltje ???Dat is gemaakt door Tony Vos met een speciaal apparaat dat hij "de Tony Toon" noemde. aldus juul maar nu nog het mars muziek stukje johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-