Jump to content

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – Star Trek. Afkomstig van de lp Television Greatest Hits op het Tee Vee Toons label. Liefst 65 thema’s uit televisieseries uit de 50’er en 60’er jaren van de vorige eeuw staan op de lp die in 1985 uitkwam. Star Trek werd in 1993 gebruikt voor één van de jingles van Radio Brod en wel voor het programma Planet Ear. . Performers unknown – Star Trek. Taken from the LP Television Greatest Hits on the Tee Vee Toons label. No fewer than 65 themes from television series from the 1950s and 1960s are featured on the LP, which was released in 1985. Star Trek was used in 1993 for one of Radio Brod's jingles for the program Planet Ear. [Hidden Content] [Hidd…

2. Started by GKoedam,

Het is alweer ruim 26 jaar geleden dat de eerste aflevering van Koffietijd werd uitgezonden op RTL 4. Componist Hans van Eijck componeerde de tune, die nog steeds door veel mensen wordt meegezongen. Uit het eerste pakket dat Hans maakte heb ik een aantal versies gehaald, die ik nog steeds leuk vind om te horen. Het gaat achtereenvolgens om: De originele tune (Leader 1) De originele eindtune (Eindleader 1) Tune "wat eten we vandaag" De tune tijdens de feestdagen (Kerstleader 1) De tune van de 500ste aflevering Bumper met alternatieve zang [Hidden Content]

3. Started by johan1,

Forum leden, wie heeft er een goede mp3 van BILLY SPRING La Notte inmiddels de gehele internet afgestruind maar helaas johan

4. Leuk en leerzaam. Bron: USA Radio museum. [Hidden Content] [Hidden Content]

5. Started by hans knot,

Eno Moebius Roedelius – The Belldog. Dit nummer is afkomstig van de in 1978 uitgebrachte lp After the Heat en de naam van de groep bestaat uit de achternamen van Brian, Dieter en Hans Joachim. Het nummer werd in juni 1996 ingezet voor het maken van een jingle op Radio Brod. Eno Moebius Roedelius – The Belldog. This song is from the 1978 LP After the Heat, and the band's name is made up of the surnames of Brian, Dieter, and Hans Joachim. The song was used in June 1996 to make a jingle for Radio Brod. [Hidden Content] [Hidden Content]

6. Ik vermoed dat dit een VHS rip is, ik kwam 't tegen op een DVD.

• reaction_title_2
      • reaction_title_1
    • 1 reply
    • 184 views
  7. Started by Bertus Biervilt,

Ik vind deze 2 jingles uit de jaren 1960: jingle MAGI [Hidden Content] Iemand die een idee heeft om welk station het hier gaat? Radio MAGI?

• 0 replies
    • 107 views
  8. Bar-Kays - Soul Finger (Stax). Het nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Het was Terry Davis die het nummer gebruikte op RNI als tune voor het programma Cloud Nine. "Soul Finger" was de eerste single van deze Amerikaanse RandB Group en werd door Stax uitgebracht op het Volt label in april 1964. Bar-Kays - Soul Finger (Stax). The song is already in the list and can be added to. It was Terry Davis who used the song on RNI as the theme tune for the programme Cloud Nine. ‘Soul Finger’ was the first single by this American R&B group and was released by Stax on the Volt label in April 1964. [Hidden Content] [Hidden Content]

9. Mijn hele verzameling doorgespit, maar de promo/jingle van Tony Allan (?) Caroline and Mi Amigo, met als achtergrond: Climb aboard the Love ship, heb ik helaas niet volledig. Wie kan mij helpen aan deze promo/jingle in goede kwaliteit en in de juiste lengte? Alvast bedankt! Groet Cas

• reaction_title_2
      • reaction_title_1
    • 3 replies
    • 258 views
  10. Nite-Liters -Afro-Strut. Een compositie van Harvey Fuqua en Tony Churchill, die de formatie Nite-Liters in 1962 oprichtten in Louisville. In 1972 was men van duo uitgegroeid tot een groep met 17 personen en werd er niet meer alleen instrumentaal werk maar ook vocaal werk uitgevoerd. Afro-Strut kwam begin 1972 uit op de RCA label en het was Alfred Lagarde die het nummer in de maand mei van dat jaar op Radio Noordzee gebruikte als eindtune voor zijn programma Espresso. Nite-Liters -Afro-Strut. A composition by Harvey Fuqua and Tony Churchill, who formed the formation Nite-Liters in 1962 in Louisville. By 1972, they had grown from a duo to a 17-piece group, performing not…

11. Started by harveyfm,

Collectie losse cuts uit een pakket van de 90's (?). Gevonden op een oude cassette. Bij interesse kan ik rest ook plaatsen. [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content]

12. Started by johan1,

[Hidden Content] Hallo leden, heb via Golden Radio NL Club een verzamel side die ik dagelijks binnen krijg via mijn mail info over internet radio kl85. deze zender besteed heeeeel veel over de zeezender radio periode van radio mi amigo tot lasser 558 een aanrader om eens naar deze zender te luister , vooral in de weekends veel nostalgische opnamens .bij geleverd via mijn mail een update wat er gedraaid wordt de komende dagen. johan ZEEZENDERTIJD 18-25 Mei 2025 KL85.net Persbericht UPDATEtommiedvr 16 mei, 10:18 (8 dagen geleden) aan Vertalen naar het Nederlands Onderwerp: ZEEZENDERTIJD 18-25 Mei 2025 KL85.net Persbericht UPDATE Datum: Fri, 16 May 2025 00:26:59 +0200 …

• 0 replies
    • 137 views
  13. Started by Oever532,

Hallo, Heeft iemand toevallig een collectie van de jingles die gebruikt zijn bij de Dik Voormekaar Shows uit de jaren '80 toen het nog een deel was van het programma LosVast bij de NCRV? Deze hebben een andere zang vergeleken met de 'bekende' jingles die in 2000-2003 bij de TROS gebruikt zijn. De bronnen zijn bekend, het gaat puur om de jaren '80 jingles van Dik Voormekaar. Vind het wel een leuke aanvulling op de algehele collectie en om in de persoonlijke afspeellijst voor eigen luisterplezier terug te luisteren tijdens het wandelen/fietsen. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage

14. Van het afluisteren van een muziek opnamen Veronica kwamen deze twee naar boven een tune vermoed ik van de kans show 192? een een instrumentaal wie herkend deze tracks johan [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content]

• reaction_title_2
      • reaction_title_1
    • 4 replies
    • 274 views
  15. [Hidden Content][Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] ben op zoek naar deze tweetal jingles wie kan mijn helpen aan een wave bestandjes groet johan

16. Deze demo van Pors vond ik terug in mijn archief. Ik ben nog op zoek naar Radio Identity 1 en 3, maar hier is in elk geval Radio Identity 2! [Hidden Content]

• reaction_title_2
      • reaction_title_1
    • 2 replies
    • 284 views
  17. 3 Militaire Marsen, Op. 51, D. 733, zijn muziekstukken in mars vorm, geschreven door Franz Schubert. Marche Militaire, de eerste en beroemdste van de drie, werd op Radio 390 gebruikt als tune van het programma “Intermezzo” en op Veronica in een jingle van Klaas Vaak. Radiofragment 390: [Hidden Content] Radiofragment Veronica: [Hidden Content]

• reaction_title_2
      • reaction_title_1
    • 4 replies
    • 358 views
  18. Kan iemand mij helpen met commercials van bedrijven uit Dordrecht en omgeving (Blue Lagoon Zwijndrecht, Belmar Keukens, IJskoning, Vrijetijdscentrum etc)? Bij voorkeur in goede kwaliteit. Stuur me een pb als je me kan helpen. Veel dank alvast, Marco

• 1 reply
    • 152 views
  19. Started by Juul,

bron: USA radio museum. [Hidden Content]

20. Started by johan1,

weet iemand welke groep en titel is een hit tip van radio noordzee RNI uit begin 1971 johan [Hidden Content]

• reaction_title_2
      • reaction_title_1
    • 5 replies
    • 324 views
  21. Net de documentaire over TMF gezien met veel plezier. Is er iemand die de TMF vormgeving heeft ? Heeft natuurlijk niks met radio te maken maar 538 en TMF hadden toch een link met elkaar. Met vriendelijke groet, Eric

22. Het begin is gebruikt door Ad Visser voor een Supercleanmachine jingle. Er is ook een langere versie van Gamma Ray. Het plaatje is van 1972.

23. Started by johan1,

leden , ik ben op zoek naar de uitvoerende artiest van de openingen tune van Capitol Radio een klassiek stuk van Handel_ Water Music Suite welke uitvoering werd op de zender gebruikt van af 22 sec te beluisteren tot 1.19 min en weet iemand de uitvoerende artiest van het boordteam lied Magdalena op de tonen van Love Me Tender een instrumentale versie op Radio Mi Amigo te beluisteren op ongeveer 11.38 min kan helaas geen pixeldrain file meer naar deze vraag slepen ? of hiervoor een ander foefje zodat mijn vraag duidelijker is

24. Started by hans knot,

Roland Shaw & His Orchestra - The James Bond Theme. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Themes For Secret Agents’ uit 1966 door de Decca Music Group Limited uitgebracht. James Bond Theme is een compositie van Monty Norman en er zijn ontelbare versies. De lp was klaarblijkelijk ook in de studio van Radio Brod aanwezig want het werd gebruikt voor een jingle: ‘My name is Brod, Radio Brod’. Roland Shaw & His Orchestra - The James Bond Theme. This song is from the 1966 LP “Themes For Secret Agents” released by the Decca Music Group Limited. James Bond Theme is a composition by Monty Norman and there are countless versions. The LP was apparently also present in Radio Brod's st…

25. Started by hans knot,

Igy Pop – Ordinary Bummer. Een nummer van de lp Zombie Birdhouse uit 1982 uitgebracht op het Thousand Mile Inc. Label. Achtergrondzangeres was Debbie Harry ofwel Blondie. In 1993 werd de intro van Ordinary Bummer gebruikt op Radio Brod voor een jingle: ingesproken werd ‘Look out Radio Brod’. Igy Pop - Ordinary Bummer. A song from the 1982 LP Zombie Birdhouse released on the Thousand Mile Inc. label. Background singer was Debbie Harry aka Blondie. In 1993, the intro to Ordinary Bummer was used on Radio Brod for a jingle: voiced was ‘Look out Radio Brod’. [Hidden Content] [Hidden Content]

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.