Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

tweelingjingle Power & Tineke

Featured Replies

Geplaatst

Naast The Winning Score van de TROS is TM's The Power van Veronica één van de beste jinglepakketten allertijden. Mocht je dit pakket niet kennen dan raad ik je aan om de CD Veronica jingles 1977-1984 van het Genootschap aan te schaffen.

Veel van de tracks (of cuts) van The Power zijn meer dan één keer ingezongen en/of gemixt. Ik dacht dat ik alles wel wist totdat ik er onlangs achterkwam dat de jingle "Dit is Veronica, op 3" er in twee versies is: de eerste, gezongen door een koortje met een licht Amerikaans accent én met een afwijkende muziekmix, en de tweede zoals we die kennen. ("Tja, nou en?", hoor ik je zeggen..)

Je vindt de twee versies hier http://snd.sc/Hiav5n ,gevolgd door de tune van Tineke op TV. Deze tune is zo bijzonder omdat hij gebaseerd is op cut #9 (P9) uit The Power. Nagespeeld dus, door het Metropool Orkest en zover ik weet de enige jingle uit The Power die is nagespeeld.

Groeten Simon

Geplaatst

Bedankt Simon en inderdaad dat klopt wat jij zegt toen de VOO The Power eind 1978 ging gebruiken waren ze over een aantal jingles die ze hadden ingezongen niet erg te spreken dat een paar werden overgezongen zoals die ene die jij hier hebt gepost maar ook over een andere Dit is Veronica.... voor jou werd later nog een keer overgedaan. De beide jingles zijn trouwens ingezongen (het Power-pakket) door Balloon met daarin twee ex-leden van de groep Teach-In.

Groeten Arnold.

Geplaatst

Trouwens als je goed naar de tune van Tineke luistert (de versie met het Metropole Orkest) hoor je na het gezongen gedeelte de instrumentale versie van 'Dit is Veronica..... voor jou'.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.