Geplaatst 2 april 201213 jr. Naast The Winning Score van de TROS is TM's The Power van Veronica één van de beste jinglepakketten allertijden. Mocht je dit pakket niet kennen dan raad ik je aan om de CD Veronica jingles 1977-1984 van het Genootschap aan te schaffen. Veel van de tracks (of cuts) van The Power zijn meer dan één keer ingezongen en/of gemixt. Ik dacht dat ik alles wel wist totdat ik er onlangs achterkwam dat de jingle "Dit is Veronica, op 3" er in twee versies is: de eerste, gezongen door een koortje met een licht Amerikaans accent én met een afwijkende muziekmix, en de tweede zoals we die kennen. ("Tja, nou en?", hoor ik je zeggen..) Je vindt de twee versies hier http://snd.sc/Hiav5n ,gevolgd door de tune van Tineke op TV. Deze tune is zo bijzonder omdat hij gebaseerd is op cut #9 (P9) uit The Power. Nagespeeld dus, door het Metropool Orkest en zover ik weet de enige jingle uit The Power die is nagespeeld. Groeten Simon
Geplaatst 3 april 201213 jr. Bedankt Simon en inderdaad dat klopt wat jij zegt toen de VOO The Power eind 1978 ging gebruiken waren ze over een aantal jingles die ze hadden ingezongen niet erg te spreken dat een paar werden overgezongen zoals die ene die jij hier hebt gepost maar ook over een andere Dit is Veronica.... voor jou werd later nog een keer overgedaan. De beide jingles zijn trouwens ingezongen (het Power-pakket) door Balloon met daarin twee ex-leden van de groep Teach-In. Groeten Arnold.
Geplaatst 8 april 201213 jr. Trouwens als je goed naar de tune van Tineke luistert (de versie met het Metropole Orkest) hoor je na het gezongen gedeelte de instrumentale versie van 'Dit is Veronica..... voor jou'.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.