Geplaatst 19 april 201213 jr. Deze muziek is een periode gebruikt als tune voor Countdown TV en Countdown Café. Wanneer dat precies was, weet ik niet meer. (mid-jaren '80?) Ik weet ook niet wie dit gecomponeerd en gespeeld hebben. Wel weet ik dat het is opgenomen in dezelfde sessie waarin de tune voor Wil Wil Wel en wat losse jingles voor het postcodespel zijn gemaakt. (Of was dat 'Harry op herhaling?') Vragen, vragen, vragen... Wellicht dat iemand van jullie de antwoorden heeft? http://snd.sc/HUs6Dl Groeten Simon
Geplaatst 19 april 201213 jr. Hoi Simon, Wie de uitvoerenden zijn of hoe het heet dat weet ik niet maar het is in ieder geval gebruikt vanaf eind 1982 bij Countdown Café op de radio en vanaf mei 1983 bij Countdown TV op het moment dat Erik de Zwart het overnam van Lex Harding. De aftelgeluiden die je hoort aan het begin van de tune werd al eerder gebruikt begin jaren '80 met op de achtergrond Internationaal Feel van Todd Rundgren. Qua sound lijkt het een beetje op Kraftwerk maar die is het natuurlijk niet. Groeten Arnold.
Geplaatst 19 april 201213 jr. Dank voor de info Arnold. Ik vermoed dat het gemaakt is door Peter van Asten c.s., die ook het Ladybird pakket hebben gemaakt, maar zeker weten doe ik 't niet. Ik zal ook eens die Wil Wil Wel fill uit diezelfde sessie posten.
Geplaatst 29 april 201213 jr. Bijna twee weken later: hier is die Wil Wil Wel tune waar ik het eerder over had. Van Asten & de Bois ? http://www.mediafire.com/?eqlu9qx3bt5nqta
Geplaatst 30 april 201213 jr. Hoi Skybird voor een deel heb je gelijk het origineel is van de Tornados maar de versie die Simon heeft gepost is van een latere datum (ik vermoed 1982) op het moment dat Will Wil Wel terug was op de radio bij Veronica op woensdagmiddag (Hilversum 1 en later Radio 2). Volgens het boekje van de dubbel-cd The Veronica Story uit 1991 wordt deze versie gespeeld door Harry's Orchestra. En deze versie staat ook op de cd Radio Veronica The Neverending Story en in het bijbehorende boekje staat Will Luikinga als componist dus het zal mij niks verbazen dat het door Will Luikinga zelf is bespeeld deze versie.
Geplaatst 30 april 201213 jr. Kijk, dat is nou het mooie aan dit forum! Dank Arnold voor de informatie en Skybird voor de link naar de Tornadoes, Hiermee is overigens mijn vraag over de auteursrechtelijke oorsprong van die CDC-fill nog niet beantwoord. Er is een link tussen die twee omdat ze in diezelfde sessie zijn opgenomen. Ook Harry's Orchestra? gr Simon ps: wie zijn de componisten van dat Tornadoes nummer? mag toch hopen dat die ook geprofiteerd hebben van het veelvuldig gebruik van deze re-make...
Geplaatst 30 april 201213 jr. De originele componisten van Chasing Moonbeams zijn Lavern en Roger LaVern Ik denk dat Ad Bouman zich heeft bemoeid met die CDC-tune maar zeker weten doe ik niet.
Geplaatst 30 april 201213 jr. Het nr werd geschreven door Roger LaVern en de Producer was Joe Meek. Het nr komt van de EP,More Sounds From The Tornados 1963.
Geplaatst 2 mei 201213 jr. Onder het motto "ken uw klassiekers" is dit natuurlijk een beetje naar de bekende weg vragen... Will maakt al sinds mensenheugenis muziek, is producer en bespeelt verschillende instrumenten. Harry's orchestra is m.i. dan ook een 'give away'... Hier is een oude video, gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=BIJdSMEJ0L4 En volgens mij is er bij Chasin' moonbeans met een synthesizer overheen gespeeld.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.