Spring naar bijdragen

Raster indeling FM band


LOS

Aanbevolen berichten

Graag wil ik op uw bericht reageren:

Beste LOS,

Hartelijk welkom in het cafe.

Voor je een stellingname poneert en vraagt storingen te melden zou het fijn zijn als je je stellingen onderbouwd met feitelijke juistheden.

1: Er is geen sprake van wetgeving rondom 400 khz. In je aangehaalde document gaat het om beleidsregels, niet om wetgeving.

2: Daarnaast spreekt men van maximaal 400 khz afstand voor netgebonden commerciële frequenties, dus niet een minimale afstand voor welke willekeurige andere zender dan ook.

3: piraten kiezen er niet voor om zo dicht mogelijk bij R4 te zitten. Die kiezen een frequentie waarvan ze denken dat die zo vrij mogelijk is.

4: ik zie nergens in je documentatie dat er minimaal 500 khz afstand gehanteerd moet worden.

Een discussie is prima, maar niet met zelfverzonnen aannames.

Ad 1: Kunt u uitleggen wat volgens u het grote verschil maakt met beleid c.q. wetgeving en er zou worden afgeweken van een bepaalde beleid?

ad 4: Graag zou ik van, tegendeel willen weten. Waarin ziet u dat een zender gepland wordt op een frequentie afstand van 300KHz? 300KHz frequentie verschil mag alléén vanaf dezelfde zendmast. Indien u van mening bent dat dit gelogen is dan hoor ik graag van u waaruit dit blijkt.

Dan nog een rapport: De FM 92.2MHz (reserve kanaal lokale omroep) is in 2003 gepland uit de zerobase. Echter bij nader inzien is de FM 92.2MHz afgewezen. Wel om deze reden:

De inzetbaarheid van de frequentie Lingewaal 92,2 MHz (“Reserve LO†bestemming) is getoetst.

Deze blijkt nauwelijks voordeel te bieden en stoort licht op Lopik 92,6 MHz. Om die reden is ge-

keken of er een aanpassing mogelijk was. Die is gevonden in het verschuiven van de frequentie

naar 92,1 MHz, opgesteld in Asperen. Er is dan meer vermogen mogelijk en de storing op Lopik

verdwijnt.

Dit kunt u vinden op: http://radio-tv-nederland.nl/zerobase/Hvs%20097673%20HM-gr-BNT%20onderzoek%20LO%20LekWaalFM.pdf Het Agentschap Telecom heeft kennelijk de FM 92.1MHz toegewezen in plaats van de FM 92.2MHz.

In Irnsum heb je Omrop Fryslan uitzenden op de FM 92.2MHz. Uit jurisprudentie blijkt dat deze zender stoort op Radio 1. Oorspronkelijk zou de FM 92.2MHz vanuit Smilde moeten komen. Echter O.F. wilde dit niet. Uit onderzoek is gebleken dat de FM 92.2MHz licht stoort op de FM 91.8MHz. Dit probleem is opgelost door het plaatsen van een steunzender voor Radio 1 in Irnsum op de FM 104.3MHz.

Tot slot heb ik zelf contact gehad met een zender exploitant waarbij zij aangaven dat 400KHz frequentie verschil bij nader inzien niet handig was. Dat blijkt ook uit een rapportage dus.

Een discussie is prima, maar niet met zelfverzonnen aannames.

< Wie verzint wat? Ik heb rapportages gemeld en bronnen. U niet. Wie is hier nu geloofwaardiger? Door simpel de topic maar op slot te laten zetten? Onbegrijpelijk!

Dus nogmaals: Waarin ziet u in Nederland een zender gepland staan van een afstand van 300KHz (dus 0.3MHz) naast een officiële zender? Dus niet als voorbeeld nemen: 87.7MHz Radio 2 Lelystad en 88.0MHz Assen Radio 2. Beide zenders zijn namelijk niet voor hetzelfde gebied bestemd. Zoals ik eerder aangaf 300KHz (dus 0.3MHz) mag alleen op dezelfde zendmast. Dit zie je dan ook terug op de FM band in deling te vinden op www.radio-tv-nederland.nl Ik ben ZEER benieuwd naar het feit staande dat u het beter weet en een voorbeeld hierin kunt geven.

Ik heb rapport hier weergegeven waar u niet eens op ingaat, dus slechts selectief ingaat op mijn bewoordingen. Op klein detail ingaand op wetgeving / beleid. Terwijl u aan het feit van het rapport van Broadcast Partners voorbij gaat. Ik kan meer voorbeelden noemen maar daar heb ik weinig eer aan. Het gaat niet om mijn gelijk maar om EERLIJKHEID. En dat ontneemt u mij door het sluiten van de topic. Maar goed, het is uw forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Verdere informatie:

De FM 94.1MHz: Deze frequentie hadden zij berekend voor Roermond. De FM 94.1MHz mag alleen ingezet worden als de zelfde zendmast als Roermond omdat er anders storing op treedt.

Uit deze derde analyse komt met betrekking tot de frequentie Roermond 94.1MHz naar voren dat deze uitsluitend inzetbaar is op dezelfde site als die van Roermond 94.5MHz (Radio 4). Echter vanwege het grote vermogensverschil is Roermond 94.1MHz niet meer inzetbaar.

Omdat de FM 94.5MHz werkt met een vermogen van 100 kilowatt is de FM 94.1MHz niet mogelijk om in te zetten. De FM 94.1MHz wordt dan al snel weggedrukt door de sterkere FM 94.5MHz Radio 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6407
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    strichacht
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.