Geplaatst 29 augustus 201213 jr. Als ik geen zin heb zelf oude tapes/files te draaien luister ik regelmatig naar Offshore Radio Sounds. Nu in augustus elke dag. De laatste dagen zit er een onregelmatig piepje in het geluid. Ik dacht dat de oorzaak oude tapes zou zijn bijv. Shamrock o.i.d. maar het gepiep zit in elke uur. Wie weet de oorzaak?
Geplaatst 29 augustus 201213 jr. Dat was toen regelmatig te horen op Radio Veronica, ik heb me dat ook altijd afgevraagd.
Geplaatst 29 augustus 201213 jr. Auteur Dat was toen regelmatig te horen op Radio Veronica, ik heb me dat ook altijd afgevraagd. Die piepjes bedoel ik niet. Dat waren destijds morseseinen afkomstig van een baken voor de kust van Calais, Frankrijk. Het seinde constant de letters I N G. (bron: Juul Geleick) Zouden het dan toch 'piepende tapes' zijn op Offshore Radio Sounds?
Geplaatst 29 augustus 201213 jr. Hallo het kan, die piepende geluidjes of bv schuurende geluiden. Niet alleen bij Shamrock banden, kon je ook horen bij andere banden Vooral als ze ouder worden Ooit kocht ik de collectie van de VVVR via het Free Radio Magazine , die kwamen dan in feite van Frans Schuurbiers van Radiovisie die toen in Breda woonte en nu bij Radio 19 Dieles Bergen was , uit de Gemini radioperiode 80s in België Al jaren geleden heeft de ouderdom die Schamrock tapes achterhaald en de volledige collectie piept en schuurt en is niet om aan te horen Piepende banden moet je kunnen bakken, maar niet alles lukt zomaar Bv met een fruitmachine die dus geschikt is om fruit te drogen en waar in dit geval wel een knop opzit om de temperatuur te regelen bij het bakken van banden. Veel mensen in het verleden wierpen banden weg of geven de moed op Of gaven de moed op om de piepende banden te behandelen en namen dan maar gewoon het geluid mee in de opnames bij het digitaal maken Niet iedereen was lid van de offshore downloadclub, Golden Radio o.a Ik ken iemand die een band in de oven bakte en het lukte prima Bij mij lukte het helaas niet Ik sluit hierbij af want we kunnen een boekje neerpennen met onze ervaringen Wat ook kan is dat iemand ooit van band naar band een copie nam doch toen anoloog al piep overnam Zo stond de piep op de copie en bij het digitaliseren was het gewoon overgenomen Persoonlijk dacht ik toen bij mij de band piepte dat ik 1 probleem had. Helaas waren het er 2 Pas na 3 keer heropnemen kwam ik er achter dat het niet alleen de band was maar ook nog eens gepiep van de opname zelf Om gek van te worden al dat gepiep Ik kreeg het bijna volledig weg het piepend schurend geluid doch de opname zelf waar piep op stond natuurlijk niet Net kreeg ik een opname binnen van een radio uit Den Haag die piep heeft en dus bij mijn vriend niet lukte die het ook al doorkreeg Die ging het de vuilnisbak ingooien of doorgeven Ik ga het dit jaar eens proberen om het te bakken en te digitaliseren Lukt het niet dan gaat ie .... Vriendelijke groet, Dirk Vlaeminck
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.