Spring naar bijdragen

Offshore Radio Sounds


Gerrit

Aanbevolen berichten

Als ik geen zin heb zelf oude tapes/files te draaien luister ik regelmatig naar Offshore Radio Sounds. Nu in augustus elke dag.

De laatste dagen zit er een onregelmatig piepje in het geluid. Ik dacht dat de oorzaak oude tapes zou zijn bijv. Shamrock o.i.d. maar het gepiep zit in elke uur.

Wie weet de oorzaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was toen regelmatig te horen op Radio Veronica, ik heb me dat ook altijd afgevraagd.

Die piepjes bedoel ik niet. Dat waren destijds morseseinen afkomstig van een baken voor de kust van Calais, Frankrijk.

Het seinde constant de letters I N G.

(bron: Juul Geleick)

Zouden het dan toch 'piepende tapes' zijn op Offshore Radio Sounds?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo het kan, die piepende geluidjes of bv schuurende geluiden. Niet alleen bij Shamrock banden, kon je ook horen bij andere banden

Vooral als ze ouder worden

Ooit kocht ik de collectie van de VVVR via het Free Radio Magazine , die kwamen dan in feite van Frans Schuurbiers van Radiovisie die toen in Breda woonte en nu bij Radio 19 Dieles Bergen was , uit de Gemini radioperiode 80s in België

Al jaren geleden heeft de ouderdom die Schamrock tapes achterhaald en de volledige collectie piept en schuurt en is niet om aan te horen

Piepende banden moet je kunnen bakken, maar niet alles lukt zomaar

Bv met een fruitmachine die dus geschikt is om fruit te drogen en waar in dit geval wel een knop opzit om de temperatuur te regelen bij het bakken van banden.

Veel mensen in het verleden wierpen banden weg of geven de moed op

Of gaven de moed op om de piepende banden te behandelen en namen dan maar gewoon het geluid mee in de opnames bij het digitaal maken

Niet iedereen was lid van de offshore downloadclub, Golden Radio o.a

Ik ken iemand die een band in de oven bakte en het lukte prima

Bij mij lukte het helaas niet

Ik sluit hierbij af want we kunnen een boekje neerpennen met onze ervaringen

Wat ook kan is dat iemand ooit van band naar band een copie nam doch toen anoloog al piep overnam

Zo stond de piep op de copie en bij het digitaliseren was het gewoon overgenomen

Persoonlijk dacht ik toen bij mij de band piepte dat ik 1 probleem had. Helaas waren het er 2

Pas na 3 keer heropnemen kwam ik er achter dat het niet alleen de band was maar ook nog eens gepiep van de opname zelf

Om gek van te worden al dat gepiep

Ik kreeg het bijna volledig weg het piepend schurend geluid doch de opname zelf waar piep op stond natuurlijk niet

Net kreeg ik een opname binnen van een radio uit Den Haag die piep heeft en dus bij mijn vriend niet lukte die het ook al doorkreeg

Die ging het de vuilnisbak ingooien of doorgeven

Ik ga het dit jaar eens proberen om het te bakken en te digitaliseren

Lukt het niet dan gaat ie ....

Vriendelijke groet, Dirk Vlaeminck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.