Spring naar bijdragen

Jingles 1 april grap Tros 1982


schenkie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Op 1 april 1982 werd bij wijze van grap de uitzendingen van de Tros op Hilversum 3 verstoord door Space Radio.

Meer hierover op wikepedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Space_Radio

Wie kan me helpen aan de jingles die tijdens de uitzending van Space Radio werden gebruikt... The Sound Of The Eighties?

Je zou me er veel plezier mee doen.

Gr. Aad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Aad,

Helaas heb ik de TROS-versie van de jingles niet, maar ik weet wel dat Kas van Iersel en de rest van het TROS-team ze zelf hebben gemaakt op basis van Amerikaanse jingles van het jinglebedrijf Tuesday Productions. Ze hadden bij de TROS een demobandje daarvan op de kop getikt. De jingles zijn gemaakt met de slogan Sound of the 80's, vandaar dat ze ook die slogan hebben gebruikt voor Space Radio. Er is ook een versie voor het station KCBQ in San Diego. Ik heb wel een demo daarvan. Maak ik je daar blij mee?

Groet !

Benno Roozen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beweer ik eens keer iets met stelligheid op een forum, klopt het niet helemaal @@@#!#$ Sullig hoor...

Ik baseerde me op de aantekeningen uit mijn archief, en niet op de audio ervan. Na beluisering blijkt dat het setje Sound of the 80s van Tuesday Productions jingles bevat voor CBS-FM die niets te maken hebben met de Space Radio jingles.

De Space Radio jingles zijn wél afkomstig uit de set Real Radio, origineel voor KCBQ in San Diego, hier in een versie voor het AM station WNDE in Indianapolis, Windy 1260 genoemd. Van Tuesday Productions. Dat dan weer wel.... ;-)

Veel plezier ermee! Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.