Spring naar bijdragen

Het moet ook eens mee zitten ....


rien1959

Aanbevolen berichten

Zoals de meesten weten werk ik in een farmaceutische fabriek als Manusje van alles in de T.D.

Regelmatig komen er bij ons allerlei vreemde machines binnen die moeten worden afgevoerd. Meestal moeten we dan eens zoeken in de archieven wat we nu weer hebben staan. Gisteren was ik voor het eerst sinds twee weken op de zaak en ik liep samen met een collega de T.D. uit. Ik zag een enorm stapel apparatuur staan waarvan ik niet direct zag wat het was. Volgens mijn collega was het overtollig spul uit het laboratorium. Na wat grabbelen in de grote hoop vond ik twee grote kunststof bakken met een draaischakelaar ....... huh ? Dat is toch een ultrasoonbad, zeg ik nog tegen mijn collega. Ja, zegt ie, en ze moeten worden weg gegooid want ze zijn kapot. Hmmm, dat was interessant ! Dus bakken naar binnen gesleept en getest. Inderdaad, allebei kapot .....

Dingen open geschroefd en kapotte zekeringen gevonden bij de eerste en twee kapotte diodes. De andere bak was niet duidelijk met de storing maar de diodes waren heel. Dus printen er uit en zekeringen en diodes over gezet. Alles provisorisch in elkaar gezet en jawel één bak doet het weer !

Het is een Branson 8510 van 20 liter inhoud met een nieuwwaarde van 1900 euro excl. btw. Niet gek voor een uurtje sleutelen. De tweede zal ik later nog nakijken en in ieder geval voor onderdelen houden.

Rien (die een gelukkig mens is)

Het print :

WPUu7IVolA0.jpg

De bak zoals hij hoort te zijn :

ljQKXBLZy.jpg

De zes ultrasoongeneratoren onder aan de bak :

kfTZtcg.jpg

Een wasmachineblokje vlak voor ik hem aan zette :

uC6UDY0Gqog.jpg

En na 5 seconden ultrasoon :

uW0fyGI3kd6l.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je hem verkopen of ga je hem gebruiken om je kunstgebit te reinigen? :D

Maar zonder dollen, ik verbaas me regelmatig dat mensen dingen weggooien die nog eenvoudig te repareren zijn.

Ook ik verbaas me daar over, Harm. In dit geval was het een gok of het zou lukken, maar wie niet waagt ....

Nou gaat het in de farmacie allemaal volgens bepaalde regels en dat is in de ogen van een buitenstaander vaak verspilling.

In werkelijkheid zijn een hoop regels voortgekomen uit de harde leerschool van de praktijk.

De rillingen lopen over je rug wanneer je tijdens cursussen de fouten hoort en hun gevolgen die in het verleden zijn gemaakt tijdens het bereiden van medicijnen (ook door grote merken).

En daarom gaat één zo'n bak hier in mijn schuurtje vele uren draaien voor het schoonmaken van allerlei onderdelen.

De andere moet ik nog zien te repareren en dan voor een mooie prijs weg doen ;)

Rien

P.S. een kunstgebit heb ik gelukkig niet maar het zou wel heel goed werken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij twee drukkerijen gewerkt als kwalitietscoördinator. Leverde etiketten aan farmaceutische bedrijven. Vandaar dat ik er 'wat' van weet. En was het geen Solvay Duphar in Olst?

Die trilbakken zijn best handig. Ik heb hier een 19,95 versie van Conrad staan. Regelmatig mik ik mijn bril erin, kunnen we weer helder kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En was het geen Solvay Duphar in Olst?

Die trilbakken zijn best handig. Ik heb hier een 19,95 versie van Conrad staan. Regelmatig mik ik mijn bril erin, kunnen we weer helder kijken :)

Duphar is een aantal keren gewisseld van eigenaar. Hoe dat precies zit weet ik niet. Toevallig moet ik vandaag langs bij de voortzetting van dat bedrijf ...... Philips Duphar staat bekend om de vervuiling van de grond ergens in de jaren zestig. Was een groot schandaal.

Brillen in de ultrasoonbak is echt super. Ik had al een 2.5 liter staan en nu dus een 20 liter versie :)

Na een dag sleutelen aan de auto is het altijd wel prettig om het gereedschap in zo'n bak te mieteren.

Wolken vuil zie je er vanaf komen. Echt een super uitvinding.

Rien (die over drie kwartier op pad gaat ergens in de buurt van 020)

aanvulling : http://nl.wikipedia.org/wiki/Philips-Duphar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.