Geplaatst 19 januari 201312 jr. Een vriend van mij, Frits, stelde onlangs op ons analoge audioforum een leuke opname beschikbaar. Ik mocht deze met jullie delen, dus hierbij, inclusief zijn relaas: Op 18 Januari heeft mijn vader met een van deze twee recorders de finish van de Elfstedentocht 1963 opgenomen. Morgen 50 jaar geleden dus. Mijn vader is dan 21 en zal op die dag thuis geweest zijn of in de verpleging waar hij werkte en had daar een radio voor handen. De band is een BASF PES 18 want dan kon je met een 13 cm band (grootste maat voor een EL 3514) toch nog anderhalf uur per spoor opnemen. Op spoor 3-2 van de A-kant staat een klein stukje van de finish. Je hoort verslaggever Dick van Rijn en later de man op de centraalpost Bob Spaak. http://www.mediafire.com/?2i6if9rp99yci8t
Geplaatst 21 januari 201312 jr. Erg leuk!!! Uniek om het bewaard te hebben en uniek om terug te horen. Bedankt!
Geplaatst 24 januari 201312 jr. Graag gedaan. Ik zal de dank overbrengen aan Frits B (De eigenaar van www.bandrecorder.be ) te A. ;)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.