Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Dominee Gremdaat maakt zich kwaad over de Fyra

Featured Replies

Geplaatst

Hoewel ik zelf een treinenliefhebber ben en vlakbij de HSL woon, heb ik nooit iets met de Fyra gehad.

Met verbazing heb ik gezien hoe de Nederlanders het weer presteerden om iets te kopen wat anderen niet hadden ..... en nu zitten ze met de gebakken peren !

Dominee Gremdaat maakte zich er ook boos om. Kijk maar.

Rien, die morgen in Zwitserland met de trein hoopt te reizen.

Geplaatst
  • Auteur

Nu we het toch over spoorwegen hebben ....

Gisteren was ik voor mijn werk in Zwitserland en vanaf het vliegveld Zurich moest ik samen met een collega met de trein naar Zug.

Via het internet had ik kaartjes geboekt en alle mogelijke treinen uitgezocht. Ik had nog een beetje mijn twijfels of het allemaal wel zou lopen maar al snel verdween dat gevoel. Die Zwitsers rijden echt op de seconde nauwkeurig ! In de trein worden alle stopplaatsen duidelijk omgeroepen in meerdere talen en de kwaliteit van de treinen is geweldig. Wij waren al enkele minuten onderweg toen we elkaar aan keken en allebei over de stilte in de trein begonnen. Je hoort geen gestamp, geen wissels, geen remmen en ook geen gepiep van frequentieregelaars. Eerst dacht ik omdat het kwam doordat we nog verdoofd waren door het gedreun van het vliegtuig, tot dat het ons opviel dat de mensen om ons heen fluisterden in plaats van hardop te praten ! Kortom het was een succes. De NS kan er nog heel wat van leren ..... Op het station van Zug aangekomen moesten we wel even zoeken waar onze afspraak stond. Maar na 10 minuten vonden we hem toch en werden we in stijl vervoerd in een nieuwe Range Rover. Leuk om daar eens mee te rijden.

Zo, nu ga ik eerst maar eens langs de zaak om wat dingen te regelen en dan weer lekker naar huis. Dat mag ook wel na een dag van 15 uur :(

Rien

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.