Spring naar bijdragen

Sentiment bij oude software ....


rien1959

Aanbevolen berichten

Op de zaak ben ik al een tijd aan het lobbyen voor een grotere ruimte voor de technische dienst.

Het wilde eerst maar niet vlotten en de antwoorden varieerden van geen antwoord tot nee .....

Vorige week kwam er ineens schot in en werd ons een gedeelte van het oude leeg staande kantoor toegewezen !

Vandaag had ik storingsdienst en omdat er niets te repareren was ben ik in het oude kantoor gaan opruimen.

Ergens in november was het voltallige personeel vertrokken naar een veel groter pand en alle kantoorruimtes waren leeg.

Achterin het gebouw zat nog een soort garage met een elektrische roldeur en in deze garage lag een puinhoop van dozen, stoelen, boeken, kalenders, oude computerdelen, enz.

Ik heb een grote vuilniscontainer tig keren de volgepropt en buiten in de perscontainer geleegd. Het leek of er geen einde aan kwam !

Wat een zootje ...... maar goed eindelijk was de troep opgeruimd en er stonden nog wat dozen met onduidelijk spul er in.

Omdat ik werd gebeld door de verpakkingsafdeling kon ik niet uitzoeken wat er in zat. Later die dag kwam ik terug en heb ik de dozen open gemaakt.

Software-sentiment ten top ! Wat ik al niet tegen kwam : Windows 98, Windows 2000, Office 97, netwerk software (Novell) uit het DOS tijdperk, een complete set floppy's van Word Perfect 6.0 en een cd met antivirus software. Moet je nu eens om komen :)

Waar is de tijd gebleven dat we nog met simpele pc's werkten met kleine monochroom schermpjes en gewoon DOS !

Mijn eerste pc had niet eens een harde schijf maar slechts twee enkelzijdige 5 1/4 inch floppys.

Eerst booten met het besturingssysteem en dan de floppy met de gewenste programmatuur. Dat waren nog eens tijden.

In de werkplaats werk ik nu al met een USB stick van 64 Gigabyte. Of het niets is ! Mijn eerste harde schijf was 20 Mb .......

Oh nee, ik verlang echt niet terug, maar het zet je wel aan het denken.

Van al die oude software heb ik één CD bewaard : een Windows 98 installatie cd in origineel hoesje !

De rest heb ik allemaal weg gepleurd. Wat moet je er mee ?

De garage ziet er weer keurig uit en deze week komt de eerste machine zijn testprocedure in deze ruimte draaien.

Eigenlijk moet de vloer nog gecoat worden maar daar heb ik waarschijnlijk geen tijd voor. Morgen eerst aan de slag met een halsstarrig weigerende capsuleermachine.

Volgend week nog even een dag naar Wenen voor de afname van een nieuwe machine en zo stormen we maar door.

Rien, die het allemaal leuk vind maar ook wel eens rust wil ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ben ik de gehele dag bezig geweest om een capsuleermachine te repareren.

Een collega had hem voor groot onderhoud uit elkaar gehaald en daarna werkte hij voor geen meter meer (die machine bedoel ik ....)

Het apparaat had na het onderhoud diverse crashes gehad en er was van alles verbogen wat normaal recht hoorde te zijn.

Een andere collega had voor 7000 euro nieuwe onderdelen besteld en geplaatst en toen werkte het nog niet :(

En je voelt hem al aankomen ..... toen moest die oude prutser maar weer opdraven om alles weer draaiend te krijgen.

Vanochtend om half acht vol goede moed begonnen om met een meetklok te kijken wat er krom was. Maar naarmate de tijd verstreek werd ik steeds minder vrolijk.

Aan elk onderdeel mankeerde wel wat en met een stapel onderdelen ben ik terug gegaan naar de T.D.

Daar gekomen eerst alles maar eens schoon gespoeld onder de warme kraan en toen alles tot het laatste onderdeeltje gedemonteerd.

Er zaten tientallen pennen op van ongeveer 4 mm diameter en tot zo'n 60 mm lang, en allemaal waren ze meer of minder verbogen.

In de draaibank heb ik een aluminium hulpstukje gemaakt waarin ik die pennen kon vast schroeven en richten.

Met engelen geduld heb ik ze allemaal recht gekregen en daarna was het de beurt aan de diverse houders.

Uiteindelijk was alles weer in orde en kon ik het geheel weer op de machine schroeven en moest alles weer worden uitgelijnd.

De hele klus duurde tot 3 uur 's middags, maar toen draaide alles weer perfect. Nu alleen maar hopen dat er niets verkeerd gaat ;)

Op Youtube vond ik nog een vergelijkbare machine, dat geeft voor de trouwe lezers misschien een idee waar ik soms mee bezig ben.

Rien, die zich nu super gezond voelt van al die multi-vitaminen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.