Spring naar bijdragen

Gezocht : faderstart voor Technics SL-1200 MK2


Aanbevolen berichten

Via e-Bay en Marktplaats lukt het niet, dus is dit het laatste wat ik kan bedenken: kan iemand op het forum mij helpen aan een faderstart-'ding' voor die draaitafel?

Er was een unitje in de handel van Please login or register to see this link. maar dat leveren ze blijkbaar niet meer.

Heeft iemand er misschien één die niet meer gebruikt wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rene, ik heb nog wel wat liggen. Had je kunnen weten, maar neem maar even contact op

Jan Z

Hééé meneer Zandstra, u ook hier! Leuk!

Afgelopen week kreeg ik van Pro FM Broadcast een seintje dat ze er nog één zouden hebben. Als alles goed gaat, zou dat ding komende week in de bus moeten liggen. Wist ik veel dat jij zelfs nog voor vinylapparaten voorzieningen hebt. Jij bent zó digitaal ;-)

Maar in elk geval hartelijk dank voor het aanbod! Mocht het mij toegezonden exemplaar onderweg in Het Grote Niets verdwijnen, dan klop ik bij je aan.

Overigens: weet jij hoe ik de klok-unit van een Dateq bcs 100 aan de praat krijg? Ik heb zo'n ferriet antennetje maar hoe nu verder is mij onduidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Via e-Bay en Marktplaats lukt het niet, dus is dit het laatste wat ik kan bedenken: kan iemand op het forum mij helpen aan een faderstart-'ding' voor die draaitafel?

Er was een unitje in de handel van Please login or register to see this link. maar dat leveren ze blijkbaar niet meer.

Heeft iemand er misschien één die niet meer gebruikt wordt?

in een ver verleden is er een mod geweest hiervoor.

de 1200 hebben een voorziening die de speler laten draaien. dan moest je een pin van control chip aan GND hangen.

ik meen uit mijn hoofd dat t pin 18 was (dit is vast wel door iemand te testen)

pin los = gewone functie zoals normal

pin aan GND = draaien

ik heb die mod destijds vaker uitgevoerd, - hard wired: 2adering op pin en gnd, deze naar buiten uitgevoerd > mixer switch NO contact.

het voordeel was dat bij pin los, je de plaat "scherp" kon zetten met de start/stop toets.

daarna te starten met de fader, en bleef ie draaien zolang de fader(switch) "closed" was.

luie dj's deden de fader een stukje open, om de switch te sluiten, om scherp te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.