Spring naar bijdragen

Radio 2 -- De Pre Historie


Stielman

Aanbevolen berichten

Hallo beste radiovrienden,

Ik ben nog maar sinds kort op dit forum dus zal ik mij even voorstellen,

mijn naam is Kurt van Sande woon in Erpe Mere Belgie

Geboren 15-10-1967 en dus een kind van de 80's. (als jong volwassene)

Hobby's zijn lopen en fietsen wat het actieve deel betreft en muziek en radio als dagelijkse nood. (lees "ik kan niet zonder")

Als ik dit en andere forums bekijk ben ik niet de enige. :)

Ik wil via deze weg ook alle mensen een dikke pluim op de hoed steken die alle moeite doen om hun passie voor radio met anderen te delen.

In 1985 kreeg ik als verjaardagscadeau een echte stereoketen, daarmee stemde ik de eerste maal af op het toenmalige hilversum 3

bij ons te ontvangen op fm 95.00.

ik luisterde vooral naar radio Veronica en op donderdag naar de Tros.

mijn interesse gaat vooral uit naar hitparades.

ik ga proberen om de volgende dagen en weken wat dingen uit mijn verzameling met jullie te delen.

vandaag gaat het over De Pre Historie.

Iedere zondagmorgen zend VRT Radio 2 het programma "De Pre historie" uit tussen 10u en 12u.

Daarin keert presentator Guy Depre terug naar een bepaalde week van een bepaald jaar.

dat doet hij aan de hand van nieuwsfeiten en uiteraard de hits van toen.

Het programma heeft in de jaren 90 ook op tv gelopen met daarin dan clips en beelden van nieuwsfeiten van een bepaald jaar.

toevallig staat er nog een complete uitzending op Youtube

het gaat hier over 1975.

De uitzending die ik post is er eentje over de pre historie van de Beatles.

Guy doorloopt de rijke beatelmania periode.

http://www.mediafire.com/listen/aeoqz2n5j0z4f4k/De_Pre_Historie_Van_De_Beatles.mp3

Veel plezier,

Fijn weekend en tot binnenkort met meer....

Gr. Kurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kurt,

Allereerst welkom in het radiocafé.

ik ga proberen om de volgende dagen en weken wat dingen uit mijn verzameling met jullie te delen.

vandaag gaat het over De Pre Historie.

Leuk! Hier maak je mij in ieder geval heel blij mee. Weet je misschien ook een uitzenddatum van de Beatles uitzending?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kurt,

Welkom op dit forum! Ik deel helemaal je interesse in hitparades.

Heb je misschien ook al bij de 'buren' (http://forum.offshoreradio.org) gekeken; op dit forum staan veel Top 40's uit de tijd van Radio Veronica's volle vrijdag in de jaren 80 en begin jaren 90 op radio 3.

Mochten links inmiddels zijn verlopen, plaats dan even een verzoekje op het forum; er is altijd wel iemand die de bestanden opnieuw willen uploaden.

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Melle,

Bij de buren ben ik al een aantal jaren lid (actief)

hier was het mij nog niet gelukt om te registreren. (gedoe met wachtwoorden etc...)

ik heb zelf nog een aantal top 40's die ik moet digitaliseren maar tijd hé...

Gr.,Kurt.


uitzenddatum is mij onbekend,

een groot aantal uitzendingen kun je herbeluisteren op

http://www.radio2.be/de-pre-historie/archief

Gr. Kurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Kurt

Ik herken me volledig in jouw verhaal. Ik ben zelf van 1973 en heb 'Hilversum 3' ontdekt in 1984. Ik luisterde toen vnl naar de tros en naar tom blomberg met de nationale hitparade (plaatjes helemaal gedraaid, cassetterecorder, etc). Ik ben ook vnl liefhebber van alles wat enigszins in een lijstje staat. Net als jij ook fan van de prehistorie (waar ik de meeste uitzendingen vanaf 2004 heb, maar nooit de tijd vind om ze te uploaden), en heb ook de tv-uitzendingen vanaf 1976 t/m 2000. Mocht je interesse hebben wil ik je ze wel bezorgen op één of andere manier.

Groetjes uit Brasschaat,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter,

Ik heb ze ooit allemaal opgenomen op vhs, maar een echtscheiding en een paar keer verhuizen later zou ik niet meer weten waar ze gebleven zijn.

Erg vriendelijk van je om het aan te bieden, maar ik ga me bij de hitparades houden qua verzamelen.

Wat Hilversum 3 betreft was de Veronica top 40 mijn programma (hitlijst he)

Dj's Lex Harding, Bart van Leeuwen zijn legendes.

Curry & VanInkel vaak geïmiteerd maar nooit haalde een duo hetzelfde improvisatie niveau.

Ook Peter Holland vind ik een erg goeie dj.

Gr. Kurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kurt,

Het feit dat nu Belgisch moois voorbijkomt juich ik alleen maar toe. Ik herinner met nog de eerste keer dat ik naar de Pre Historie keek ik vooral geïmponeerd was vanwege de leader: Duane Eddy. Dat deuntje is met sindsdien almaar bijgebleven. Radioprogramma's zou ik ook graag eens willen horen.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.