Spring naar bijdragen

Radio Caroline in de periode 1973/1974


wim1958

Aanbevolen berichten

Gisterenavond heb ik zitten luisteren naar de opname van Radio Caroline van kerst 1974 met Simon Barrett. Ik heb intens zitten genieten. 

Opeens realiseerde ik me weer eens hoe geweldig Caroline in die tijd was als album station met de meest fantastische muziek en daartussen de LA jingles.

Eigenlijk komt hier alles samen wat ik zo fijn vind ... ik vind bv deze periode muzikaal gezien heel interessant , de albums die uitkwamen , maar zeker ook de presentatoren op Caroline die tot mijn all time favorites behoren. Zoals de eerder genoemde Simon Barrett , Tony Allan , Andy Archer , Norman Barrington e a.

 

Ook realiseerde ik me hoe middengolf vriendelijk sommige albums nog altijd klinken. Simon draaide een stuk van het album All Things Must Pass van George Harrison en dat  klonk juist op de middengolf zo fantastisch. 

 

Ik zou graag wat vaker terug willen gaan naar deze Caroline periode en hoop dat er onder jullie liefhebbers zijn die het

zelfde voelen als ik en misschien nog wat mooie Caroline 1973/1974 opnamen willen plaatsen.

 

Wim de Lang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim,

Dat ben ik grotendeels met je eens....

Weet je dat ik soms kippenvel krijg wanneer ik oude RNI opnames hoor?

Ik kan wel uren naar die oude programma's luisteren...

 

Zo kreeg ik vorige week een mail van Mi Amigo, zie Please login or register to see this link.

Dit n.a.v. mijn ontvangsrapport, via mail, van hun uitzending op 6070 khz.

Ik kreeg die mail van ene Cpt. Kord

En hij mailde me dat hij ooit in het Caroline House in Den Haag heeft gewerkt.

Kijk toen ik dat las.... zag ik me weer met de transistorradio in de hand naar Caroline luisteren.

Maar dan bedoel ik hun uitzendingen op 389 meter in 1973!!

Ik weet nog goed, dat je de deejays in de 'andere' studio op de achtergrond kon horen... :shy:

 

Dus laat maar komen die oude programma's van Radio Caroline (389 meter),

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Wim,

 

Grappig dat je juist 'All Things Must Pass' noemt, een album dat geproduceerd is door Phil Spector. Op sommige tracks (Wah-Wah, Isn't It A Pity o.a.) kun je ook echt Spectors karakteristieke 'wall of sound' horen. Misschien dat zoiets op een of andere manier heel geschikt was voor de middengolf. In de jaren zestig had Spector er immers ook al veel succes mee op de top 40-radio.

 

NIet iedereen hield er trouwens van; ik weet dat McCartney Spectors arrangement voor 'The Long and Winding Road' vreselijk vond en dat Harrison zelf later ook wel wat bedenkingen had bij al die galm. Maar het is hoe dan ook heel karakteristiek voor All Things Must Pass, naar mijn idee de beste soloplaat die Harrison ooit gemaakt heeft.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mischien niet helemaal toevallig , want ik bestudeer al vele jaren de solo carriere van George en richtte een half jaar geleden een facebook group op waarin ik contact heb met mensen die met George gewerkt hebben als technicus of muzikant.

Erg leuk om te doen.

De Caroline connectie met George is ook heel interessant en in die begin jaren 70 gaf George Ronan financiele steun. Als dank werden zijn solo platen veel gedraaid bij mensen als Andy Archer , Johnny Jason en Tony Allan.

 

Maar er zijn gek genoeg platen die ik op de middengolf beter vind klinken , sommige mensen verklaren me voor gek, maar dat mag van mij !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk Paul , het is deze 

 

Please login or register to see this link.

 

Om nog even terug te komen op de opname van Simon Barratt . Ik vroeg me vandaag af hoe het met hem ging. Ik hoor 

nooit meer van hem. Na een klein speurtochtje ben ik nu facebook vrienden met hem. Hij reageerde heel erg leuk.

Het gaat goed met hem, hij woont in Mallorca.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caroline 389 was hier prima te ontvangen en ik herinner me dat ik aan de zeedijk in Harlingen lag te zonnen op een zaterdagmiddag en ik de radio mee had. De sfeer die ik toen ervoer was die van de zestiger jaren. Je voelde het door je hele lichaam met alles erbij: niet alleen Caroline maar ook de beelden van toen. Jammer dat ze weg zijn, want dit was fantastisch.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6429
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Turtur
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.