Spring naar bijdragen

George Harrison en Radio Caroline / Radio Seagull


wim1958

Aanbevolen berichten

Al weer vele jaren bestudeer ik de het werk van George Harrison als solo artiest. Daarbij kom ik vaak op de connectie die er in de jaren 70 was met Radio Caroline en Radio Seagull. Immers , George en Ronan waren vrienden en George zag de manier van radio maken met album tracks wel zitten. Dus werd er door  George in die tijd vaak geld gestort om de boel een beetje gaande te houden.Als dank werd er vaak muziek van George als solo artiest gedraaid. Ik vind het altijd erg mooi om die connectie in de Caroline / Seagull programma s uit die begin 70 er jaren te beluisteren.

Op de site van Please login or register to see this link.  las ik het volgende :

 
 The re-opening date of Radio Seagull was January 7th, and they marked their first day back on the air by playing nine hours of George Harrison's music, it was divided up as follows: 20.00-22.00 Andy Archer (on tape), 22.00-24.00 Johnny Jason, & 24.00-05.00 GMT Bob Noakes (aided by Norman Barrington and Johnny Jason).

Nu komt bij mij de vraag op of er onder jullie mensen zijn die hiervan opnamen hebben of ander George Harrison solo gerelateerde programma s op Caroline /  Seagull.

Dat zou ik fantastisch vinden.

Wim de Lang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vent, die Harrison. Vijf jaar later stak hij bakken met geld in Handmade Films, de filmmaatschappij die speciaal werd opgericht om "Life of Brian" van Monty Python te maken. De gevestigde filmmaatschappij EMI wilde zich daar toen niet aan branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.