Spring naar bijdragen

Smooth Radio - 03-10-2015 - 0800-1800


Vincent

Aanbevolen berichten

Overdag is 1.197 khz die ook enkele zenders heeft op de zelfde freq , maar Hoo is in kent en dus het dichts bij ons vandaan. Hier goed te ontvangen zonder galm. En anders eens een afgestemde loop maken voor 1.197 khz. Vroeger had ik het signaal op 603 khz kei hard en nu heel erg zwak en ik vermoed dat de reden is. Dat ze richting Westen dus UK een Voetbal Station gebouwd hebben waar 100 % beton en ijzer is zit hoef geen tekening te maken en nog verder was het vroeger allemaal open veld of toch zo goed als en nu staat het vol met woonhuizen waar ook veel beton en ijzer in zit. Ik zit dus als het ware gevangen en dus is er maar een oplossing de hoogte ingaan met een antenne of een MG Loop wat trouwens minder fading zou veroorzaken dan een L - Wire.

Maar of dat er nog van komt weet ik niet ik vindt steeds minder plezier in de MG met al doe bespaar hypes die aan de gang zijn en dan zwijg ik over de QRM dat is ook steeds erger. Heb even naar die opnames een stukje geluisterd en wat ik hoor bij jou had ik 20 j geleden met zelfs een nogal slechte KG dipool voor 7 mhz die een meter of 10 hoog ging. Nu hangt die maar amper 3 m hoog en men oude ontvanger zou ik moeten herstellen door privé omstandigheden is dat er nog steeds niet van gekomen. Gebruik een wat slacht draagbare ontvanger die het steeds minder doet niet ivm met ontvangst maar de omstandigheden hier rondom in de buurt. Daar wordt je niet echt vrolijk van en soms leg je het bijltje er dan bij neer.

 

Groet   

Smooth Radio kan me nog steeds niet bekoren, of het nu de muziek keuze is of het feit dat Gold bijna alle frequenties (MG & DAB) moest afstaan weet ik niet.
Gelukkig heeft Gold in grote delen van de UK de DAB plek op locale DAB muxen weer terug. Nu weer wat presentatoren aan nemen.

Als je teveel van het zelfde hoort waar je ook luistert dan wordt je na een tijd rijp voor een gekkenhuis. En het is gewoon een dikke vette pc die staat de ronken vermoed ik ? zoals overal om centen te sparen. En als van een zeker bouwjaar bent zoals jaren 50 dan ken je vaak de muziek al zolang dan je misschien zoals ik eerder schreef soms beter een kamer boekt in een gekkenhuis grapje. En daarom boeit dat veel minder das toch mijn mening. Ik heb Smooth Radio al wel een gehoord. En dan hoor ik bv een song van ha leuk das lang geleden en 5 min denk nee dat gedoe weer en dan loopt vaak weg. Smooth Radio is eerder goed denk ik voor zij die de muziek niet kennen uit die tijden omdat ze nog niet geplant waren. En daar hebben wij minder aan.

 

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit midden in de stad (Rotterdam) en toch heb ik van 0 tot 3000 kHz een schone band. Dat is dankzij deze antenne: Please login or register to see this link.

6 meter van de gevel, 4 meter hoog. Daarmee staat hij buiten het storingsveld van wat je in huis hebt. Afgelopen nacht heb ik met deze antenne op de 518 kHz het kustwachtstation uit Porto Rico, San Juan, ontvangen. Toch een mooie 7.100 km :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al eerder gelezen over welk type ant je gebruikt en zat er al aan te denken om die ook te gaan kopen. Eerst even genezen raken hihi. Je kan die wellbrock ook richten hoorde ik. Als er een pil up is op de MG of KG maw dat de band open gaat kan zowat 10 x ontvangen dan als die dood is. Ik heb ooit eens met een Ier gewerkt op de 27 mc vroeger midden in de zomer nacht met amper 1,5 W in AM mode en ik kreeg R5 - S7 en een Diagonale  dipool +/- 45 °  home made op iets van 10 m hoog bovenkant + , onderkant 3 a 4 m massa in een tv antenne mast die kan wel geholpen hebben  denk ik ? 7

En westen was toen heel vrij , dat is wat ik bedoel als de band open is. Dus zo heel echt bijzonder is dat ook niet echt allemaal , je moet gewoon op het goeie moment luisteren op de juiste plek. (Zit wel aan de rand van de stad op iets van 5 km)

PS Ik heb ook als een US Local Station gehoord met ongeveer 25 KW op een gewoon draagbare MG - KG ontvanger zonder ant buiten en het signaal was goed verstaanbaar dus R 4 min. Tis gewoon het geluk

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6421
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Steelfixer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.