Spring naar bijdragen

199 THE RADIO SHIP & The RADIO SHIP 17062016


Aanbevolen berichten

Hierbij een copie van Golden Radio Flits Magazine Extra Nummer 16072016 die aan de leden werd verzonden

Het is 0300 uur in de nacht

Ik heb de tijd niet meer om het aan te passen op dit forum

Nu maar hopen dat het hier meevalt met het plaatsen

Let op het gaat over vandaag 17062016 - Zie Radio 270 nieuws

 

 

199 THE RADIO SHIP & The RADIO SHIP www.theradioship.net

2 programmes for Sunday 17th July 2016
Streaming at 192kbts and 64kbts. (See details below)
 

06-00 Breakfast Special. The start of a new day on board The MV FREDDIE with the Radio Ship DJ's playing all your favourite songs from the 50's, 60's 70's and 80's from all the offshore stations.

 

09-00 A Life On The Medium Wave. Features: Offshore Radio documentaries, Specials, Interviews, shows and part shows from the offshore stations as they sounded on the day, interference, crackles, fading and all.
THIS WEEK: Yorkshire's only Offshore Radio Station RADIO 270 started broadcasting to the North of England in the summer of 1966, 50 years ago. To celebrate this The RADIO SHIP is presenting two documentaries about RADIO 270. (Repeated at 21-00 UK)

10-00 (On 64kbts only) The RADIO SHIP 2: Radio 270 Day. We present 8 hours of off air recordings from Radio 270 in celebration of the stations 50th anniversary.

 

(The following programmes are on 192kbts only until 18-00)

10-00 The Weekend Wing Ding. Brian Cullen brings back this popular show made famous by Mick Luvzit on Radio Caroline North in the mid Sixties. Featuring The Classic Countdown, 3 songs from The Beatles, the featured year, "When Pirates ruled The Waves" + your E-Mails.

 

12-00 Midday Spin. The best mix of classic hits across lunchtime.

 

14-00 Nice & Easy. Music from Radio 390, Britain Radio, Radio Invicta, K.I.N.G Radio, Radio Essex, Capital Radio (From the MV King David)

 

18-00 The 50s & 60's at six - Music from your favourite 60's offshore stations.  

                           

19-00 The 70's at seven. The music from your favourite 70's offshore stations. 

                            

20-00 The 80's at Eight.With music from your favourite 80's offshore stations.

 

21-00 A Life On The Medium Wave. Features: Offshore Radio documentaries, Specials, Interviews, shows and part shows from the offshore stations as they sounded on the day, interference, crackles, fading and all.
THIS WEEK: Yorkshire's only Offshore Radio Station RADIO 270 started broadcasting to the North of England in the summer of 1966, 50 years ago. To celebrate this The RADIO SHIP is presenting two documentaries about RADIO 270.
(Repeated Saturday 23rd July 2016)

 

22-00 Night Ride. Under the bed clothes with your favourite music, and those familiar voices behind the microphone.


00-00 (Midnight) Night Shift. All your favourite offshore stations keeping you company through the night.

 

Listen to THE RADIO SHIP at www.theradioship.net on Mobile, Tablet, iPad, and the TuneIn ap, SEARCH:

THE RADIO SHIP. and Reciva supported WiFi internet radio in the UK location, SEARCH: 199 THE RADIO SHIP.


The RADIO SHIP LISTENING Streams:
The RADIO SHIP at 192kbts> Please login or register to see this link.
The RADIO SHIP at 64kbts> Please login or register to see this link.


You can also download The RADIO SHIP App FREE at Google Play Store.                                       

Happy listening: Please login or register to see this link.
(PICTURES: Radio 270 at 09-00 & 21-00 UK Time, and Radio 270 Day from 10-00 till 18-00 on The RADIO SHIP 2 on 64kbts only)

 

199 THE RADIO SHIP & The RADIO SHIP www.theradioship.net

199 Het Radio Schip & Het Radio Schip 2 programma ' s voor zondag 17 juli 2016
Streaming op 192 en 64 kbts kbts. (zie details hieronder)
Www.theradioship.net


06-00 Breakfast Special. Het begin van een nieuwe dag aan boord van het MV Freddie schip met de radio dj ’ s die al jullie favoriete liedjes afspelen uit de jaren ' 50, ' 60 70 ' s en 80 ' s van alle offshore Stations.


09-00 A Life On The Medium Wave [Een leven op de middengolf]                                                                                                                                                                         . Kenmerken: offshore radio documentaires, specials, interviews, shows en delen shows van de offshore-zenders zoals ze vroeger klonken, met storing, gekraak enz.
Deze week: Yorkshire enige offshore radio station Radio 270 starte in het noorden van Engeland in de zomer van 1966, 50 jaar geleden. Om dit te vieren presenteert The Radio Ship twee documentaires over Radio 270. Herhaald om 21-00 uur (UK tijd)


10-00 (op 64 kbps alleen) Het Radio Schip 2: Radio 270 dag. We presenteren 8 uur uit de lucht opnames van Radio 270 ter viering van het station zijn 50e verjaardag.


(de volgende programma ' s zijn op 192 kbps slechts te horen tot en met 18-00 UK tijd)


10-00 The Weekend Wing Ding. Brian Cullen brengt deze populaire show terug, beroemd gemaakt door mick luvzit op Radio Caroline North in het midden van de jaren zestig. Met het klassieke aftellen, 3 liedjes van The Beatles, het aanbevolen jaar, als "When Pirates ruled The Waves ‘’ en jullie e-mails.


12-00 Midday Spin. De beste mix van classic hits over de middag.


14-00 Nice & Easy. Muziek van Radio 390, Britain Radio, Radio invicta, K.i.n.g Radio, Radio Essex, Capital Radio vanaf de MV King David


18-00 De 50 s & 60 ’s De muziek van je favoriete 60' s offshore-stations.


19-00 De 70 ' s - Met De muziek van je favoriete 70 ' s offshore-stations.


20-00 De 80 ' s - Met De muziek van je favoriete 80 ’ s offshore-stations.


21-00 A Life On The Medium Wave [Een leven op de middgolf]                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Kenmerken: offshore radio documentaires, specials, interviews, shows en delen shows van de offshore-zenders zoals ze vroeger klonken, met storing, gekraak enz.
Deze week: Yorkshire enige offshore radio station Radio 270 starte in het noorden van Engeland in de zomer van 1966, 50 jaar geleden. Om dit te vieren presenteert The Radio Ship twee documentaires over Radio 270.
(herhaling op zaterdag 23 juli 2016)


22-00 Night Ride. Onder of op uw bed met je kleren aan luisteren naar uw favoriete muziek, met de bekende stemmen achter de microfoon.


00-00 (Midnight) Night Shift [Middernacht Nachtdienst].                                                                                                                                                                                                      Al je favoriete offshore-stations houden je gezelschap doorheen de nacht.


Luister naar The Radio Ship op www.theradioship.net op mobiel, tablet, ipad, en de tunein ap, zoeken naar:The Radio Ship. Reciva ondersteund wifi internet radio in het verenigd koninkrijk locatie zoeken: 199 The Radio Ship.
Luisteren naar de radio streams van The Radio Ship
The Radio Ship op 192 kbps> Please login or register to see this link.
The Radio Ship op 064 kbps> Please login or register to see this link.
U kunt ook gratis een app downloaden Het Radio Ship op google play store. Please login or register to see this link.
(foto ' s: Radio 270 op 09-00 & 21-00 Britse tijd, en Radio 270 dag van 10-00 tot 18-00 UK tijd op Het Radio Ship 2 op 64 kbps alleen)

 

Bron: The Radio Ship website and facebook

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim

 

Ik had het toen ik;,bezig was met het aanpassen van  teksten van  files per toeval opgemerkt toen ik besloot even naar hun website te gaan. Ik zag dan ook dat  ze een facebook pagina hadden.

Ik merkte laat in de avond van de 16e op dat er meer te doen was op hun facebook pagina

Net nog op tijd om mensen te waarschuwen die willen luisteren

De nederlandse vertaling paste ik aan, en er zit nog een woord in de vertaling die ik liet staan toen ik zeg maar de vertaalmachine aanpaste. Iets om even mee te glimlachen.

Eigenlijk werkte de stream niet meer in mijn StreamRipper en besloot ik nieuwe te zoeken

Nu hebben ze 2 nieuwe streams en vandaag met 2 aparte uitzendingen als je alles goed naleest

Ja ik luister ook en zit zo weer in het Beatles tijdperk haha

Wat waren we toen nog jong in het Radio 270 tijdperk

 

In de zomer van 1966 was ik 15 jaar en ging van de vrije visserijschool af het derde en laatste jaar te Nieuwpoort in Belgie.

 

Het eerste reisje op zee van 5-6 dagen bij niet zo mooi weer verliep in ..ziek te bed met veel gebraak

Kortom bij aankomst in de -haven moest ik het bed uit en kon niet geloven dat we in de thuishaven waren

De 2e reis was het een reisje van 7 dagen met een houten vissersboot van ik denk 14 meter

Het was storm en ze haalden me doodziek uit bed

ik moest helpen op het dek.

Het kon niet anders zei men want er werd zoveel vis gevangen dat het dek vol bleef liggen

De 1e 24 uur of 36 uur beef ik op het open dek in alle regen, wind, zeewater

Ik was direct gedoopt om nonstop te werken

De vis die bleef maar op bakboordzijde vol liggen, we bleven volop pladijs (schol) vangen

Om wanhopig te worden als 15 jarige jongen op een stormachtige huilende noordzee

Ik dacht als ik thuis kom stop ik ermee en ga naar een school om iets anders te leren

Toen we in de thuishaven waren kregen we nadat de vis in de vismijn werd verkocht , in een café ons drinkgeld ((zakgeld) van wat zeekreeft o.a..

Ik kreeg 800 frank ( nu 20 euro) Ik was de koning te rijk, mijn 1e drinkgeld , effe fier.

In het café dronk ik een cecemilk (schocoladedrank)

Het eerste dat mijn maag mocht vullen zonder het uit te spuwen

Je hoorde na het drinken een maagdarm geluid knorren. Iedereen keek naar mij!

Tja de maag die dacht kennelijk na 7 dagen , waw wat is dit hier voor spul!

Die reis is er 1 ding gebeurd

Met zelfs mijn ogen toe had ik in de 36 uur nonstop werken de vis gestript (gutten noemen wij de visrses dat alhier) zonder ophouden.Het gevolg ervan was dat nooit iemand in de visserij  zo snel was al ik.

Wie me toch even kon bijhouden wierp dan de vis met nog teveel achtergebleven ingewanden als levers bv in de bennen.Wat bederfelijk is.

Vanzelfsprekend had ik toen andere zorgen dan naar zeezenders luisteren

Ik had niet eens een radio, of geld voor ik vaarde op zee

Ik veron toen dingen om toch nog iets aan geld te kunnen komen

10 cent 25 eurocent tot 1 euro was een wonder, 2,5 zeker !!

Rond mijn 16 jaar ergens daarrond toen voor 25 euro een kleine zwarte transistor radio van Philips gekocht

Een zeer goed ding voor ontvangst

Daar dan kunnen luisteren naar Radio London, Radio City, Caroline ..o.a...

Radio London vond ik te gek toen

de radio ging op de fiets mee als ik thuis was uit zee en even vrij was

Helaas toen geen geld voor recorders of banden in

En toen ik later er wel 1 had van Philips ging ik 13 keer terug naar de winkel

En uiteindelijk wierp ik de recorder kwaad tegen de muur, de banden gingen het stort op

Ja de frustratie zat toen hoog

En geld voor een nieuwe te kopen kreeg ik niet

Ik moest toen ook alles ten huize alles afgeven, veel drinkgeld of niet of andere inkomens zeg maar

Dus leuk was het niet

Zo genoeg over die tijd

Ondanks die verdomde zeeziekte toch blijven varen, hoewel het 2 a 3 keer bijna zover was dat ik ermee kapte

 

Nog veel luistergenot

 

Jean-Pierre

 

Van 15 jarige scheepsjongen naar lichtmatroos-matroos-motorist-schipper-medereder  tot een oude zeerover van 65 (wat versleten en helaas heb een zeldzame ziekte waarvan ik 100 percent patient ben )

Zeg maar van kwikke jonge snaak ofte scheepsjongen naar een ouwe buk haha

Wat ik in de zomer van 1966 niet kon beluisteren op ze of thuis beluister ik nu weer na 50 jaar !

Wat word ik toch wel een echte OUDE zeerover

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.