Spring naar bijdragen

Free Radio Magazine Nostalgie


Jean-Pierre De Zeerover

Aanbevolen berichten

Het was even zoeken, maar inmiddels is me enigszins duidelijk wat ik wel en niet heb.

86-4

86-6

86-7

86-8 en 86-20 in ieder geval niet.

86-9 en 86-11 heb ik waarschijnlijk wel, als dit tenminste uitzendingen zijn met Jeroen van Inkel.

 

Uit het rijtje van Peter heb ik de volgende nog niet;

46-1985

50-1985

51-1985

08-1986

10-1986

 

Ik begrijp dat er van dezelfde afleveringen verschillende versies bestaan (FRS/Hofstad etc.).

Misschien is het mogelijk om alle afleveringen aan te bieden, enerzijds omdat het wellicht om andere versies gaat, anderzijds omdat er anders geheid verzoeken komen om aflevering zus of zo ook nog te plaatsen.

Ik zou ook de versies die ik heb kunnen plaatsen, zodat te vergelijken valt of het om dezelfde versies gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Maar goed dit draadje begon over het Free Radio magazine en de MPM cassettes

Ik vraag me trouwens af of er forum leden zijn die nog de nummers  0 als't bestaat (effe vegeten)

en de nrs als 1 2 3 4...............bezitten van het FRM

 

Ik ga komend weekend eens kijken wat ik heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Hotel Mi Amigo

 

Een Hotel met een leestafel vol Nostalgie, mooie foto!

Zelf heb ik mijn ex in FRM mappen zitten die ik ooit kocht

Ik had er heel wat werk aan om alles netjes in die mappen te krijgen oeff

Ik was abbo tot de laatste snik

 

Op de link staan de nummers tot 8 niet op, wel vanaf 9

Helaas was ik geen abbo vanaf het eerste nummer

Vanaf welk nummer ik ze heb weet ik niet meer van buiten

 

Als het FRM in mijn bus viel werd hij doorspit van kop tot teen

Op zoek naar mensen om programma's te ruilen

Het nieuws over de zeezenders

De illegale piraten

 

Dankzij het FRM vond ik een verzamelaar waar flink werd mee geruild

UIteindelijk zou ik naar de Hekbootstraat in Schiedam reizen naar Herman P [in een weekend]

Ik logeerde er enkele dagen en ik zag er ook even in levende lijve Jan Hendrik Kruidenier waarmee ik ook al ruilde en die in Rotterdam woonde..

Herman P die er toen woonde had ook al uitgezonden voor Radio Aquartius op de korte golf dacht ik

Zijn vader hoorde vissersverhalen. Als verrassing kreeg ik mijn favoriete appelmoes ofte compote bij het middageten in een grote kom

IK vroeg wanneer hij en Herman wat zouden in hun eigen bord scheppen

Bleek de grote kom voor mij alleen te zijn !

De vader wist dat hard werkende zeevissers door de zeelucht buiten veel konden eten, tot diverse borden vol, dus dacht hij we geven een bomvolle kom appelmoes

Dus dacht hij me een plezier te doen

Gelukkig kon ik hem nog het idee uitpraten om geen vis te serveren

 

Ik hoorde aldaar in Schiedam voor mij toch voor de 1e keer de 1e radiopiraten op de radio aldaar

Radio Amerika uit Rotterdam dacht ik een meer disco station , waar we nog mee belden en toen werd een plaat voor mij gedraaid als Belgische verzamelaar van radioprogramma's.

Ik vond het toen te gek, het was voor mij de 1e keer dat zoiets hoorde en zomaar kon opbellen naar een illegale landpiraat op FM

Het was in 1980 dacht ik.

Radio Boemeranguit Schiedam hoorde ik ook uit Schiedam, ik werd er zelf lid van en had contact

Helaas werd het leuke station opgepakt omdat een vader niet wou dat zoon bij die radio iets deed

Het contact ging dan ook verloren doordat het postbus adres stopte

Ik heb dan ooit aan Herman gevraagd wat van Radio Boemerang op te nemen voor mij en op band te zetten en naar Belgie op te sturen

Gelukkig dat i ;dit vroeg want opnames ervan zijns schaars

 

Dat weekend was ik zeer gelukkig en sprong een gat in de lucht

Toen dacht ik, ik zou hier willen wonen in Rotterdam

Wat een weelde op de radio al die FM Piraten

Bij ons was er niks! in 1980.

 

Mijn doel van mijn bezoek was ook de piraten te horen, ik zocht ook info en een FM zender

Uiteindelijk kocht ik daarna via het FRM een zender via Jose Herps

Dank zij deze zender zou aan de Vlaamse westkust in 1980 test uitzendingen gehouden worden in een flat op de zeedijk als Radio Atlantis. De bedoeling was te starten als Radio Marina Westkust. Wat ook gebeurde.                                           De zender werd ook gebruikt bij Radio Westpoint met Marina Djs tot de politie langskwam!

 

Dankzij het FRM leerde ik, ook de Tom Van Dauven (Martin) piraten keizer van Eindhoven kennen toen met ook zijn eigen Radio Marina. vele brieven zouden volgen.

Na de vrije radio avonturen van Martin van Radio Marina bij onze vrije radio's aan de Vlaamse Westkust als dj Tom van Dauven tot in 1985, vonden we elkaar in 2000 terug via het internet

 

We begonnen toen met een downloadclubje MP3Gold dat later Golden Radio werd

Via deze club en nu ook hier op het forum  worden veel programma's aangeboden

 

Het FRM heeft voor mij veel betekend! Zeker weten!

Zelfs Belgisch correspondent geweest voor het blad

Het FRM de magazine's koester ik dus haha

 

Wat de link van die site betreft , ik weet wie de man is en ook dat Golden Radio in Nederland ook heeft bijgedragen voor de downloads die je nu ziet.

 

Tom van Dauven was dj bij mijn station en we waren bevriend geworden in de 80s

Wat ik niet wist was dat hij Radio Horizon (nu Beach nonstop -oldies) in NIeuwpoort op 5 km van mijn deur was gaan bezoeken. Waar hij voor het FRM een artikel over maakte

Horizon was onze concurrent !

Helaba manneke schreef ik hem, ewel verdoemme ge bent bij onze concurrent geweest, foei en dan nog een artikel in het FRM laten publiceren. Ik wist van niks , aha gijen sloeber, ge hebt dat voor mij geheim gehouden !

 

We hebben er later flink om gelachen

Ja het FRM is echt voor mij Nostalgie en leuke herinneringen

Ook José Herps ontving mijn zeebrieven, wel mooier geschreven, of herschreven dan de rest van wie soms mijn zeebrieven ontving. Martin heeft ze nog verzameld en bijgehouden haha

Ik noemde ze soms wiebelende of golvende zeebrieven door het schrift geschreven in de brug zelfs tijdens storm om toch meer tijd te sparen.

Soms zei ik, hopelijk kunt u mijn chinees schrift ontrafelen

 

Ja Nostalgie 

Nu heb ik nog alleen op papier het radiomagazine van OEF de Franse Radioclub (de Engelstalige versie)

 

Het is dus een goed idee dat bv het FRM door diverse mensen is gecopieerd en we het kunnen downloaden ook

Mooi digitaal

Alhoewel ik heb nog altijd graag een ritselend papier in mijn handen

 

Ik sluit af met op te merken dat het FRM voor mij wat betekende!

Ik ben dus benieuwd wie oo wie de eerste nummers van het FRM bezit

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

 

 

 

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.