Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo van 259 naar 192 waarom 24 u ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zit me nu al een hele tijd met de vraag. Waarom moest Radio Mi Amigo destijds 24 u uit de lucht gaan om de volgende dag op 192 te gaan uitzenden ? En waarom kon dat dus niet meteen want Radio Caroline had toch een dag service op 192 en Radio Mi Amigo op 259. Ok het is natuurlijk wel zo dat 259 ongeveer 35 kw zendvermogen had als ik goed voor heb en dus géén 50 kw zoals natuurlijk wel mooi stond als bluf. En Radio Caroline had op 192 maar 10 kw.

 

Ik snap ook wel dat als dit meteen was gebeurd dan had Radio Amigo plots maar 10 kw op 192 en dan zou Radio Caroline 35 kw gehad hebben , laten we daar even van uit gaan. Ik snap nu ook wel dat als je een zender moet afregelen dat je dat niet zomaar kan op 1 min , want daar komt veel meer bij kijken en even met een schroevendraaier een variabele C even verdraaiden.

 

Dus waarom en das nu de vraag , moesten ze 24 uur uit de lucht gaan. Was dat om dat de beide zenders opnieuw moest afgeregeld worden ? Want als de zenders allebei 24 u in bedrijf waren dan kan je niks afregelen.  Er is vast wel iemand die daar een goeie verklaring voor heeft voor wat er toen in 10 dec 1976 en 11 dec plaats vond ?

 

Maar dan is er nog een hele andere vraag. En die is waarom ging Radio Caroline 7 dagen uit de lucht om dat van 259 naar 312  te gaan. Het vermoeden is denk ik dat het had te maken met het feit dat er antenne moest verlengd worden. En of dat er geen onderdelen genoeg aan boord waren ? Want dat ook in die periode dat het top stuk van de mast er was afgewaaid in een storm. Dat was dat spinnen web zeg maar. Dat heeft te maken omdat het uitgestraalde HF dan ook mooier straalt.

 

Het was toch wel klooien vind ik want als een radio station van hot naar her steeds maar verhuisd , dan kost dat altijd luisteraars. Omdat die mensen daar niet echt zoveel van afweten en dan die moet je dan terug winnen. Maar voor de freaks is dat nooit een probleem geweest , want die luisteren naar meer dan alleen maar de muziek. Ik kan me nog herinneren dat ik wel kon horen als er nieuwe platen werden gedraaid. Want dan was dat een teken van he het is weer gelukt op te tenderen. Een doorsnee luisteraar die had daar geen behoefte aan die wilde muziek horen en de rest was niet aan de orde. Voor ons freaks wel natuurlijk.

 

Ik lees de commenteren wel omtrent deze vragen ? alvast bedankt

 

Freaks van Radio.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei thijs5326:

Bron: 20 jaar Radio Caroline.

 

image.thumb.jpeg.e3168b906eac9c237affb437a6958b82.jpeg

 

De echte reden waarom Joop Verhoof Radio Mi Amigo heeft verlaten is. Dat ik uit goede ingelichte bron vernoemen.  Dat hij Spanje is uit gezet wegens het veroorzaken van een verkeersongeval met dodelijke afloopt wel triest natuurlijk.

 

En niet omdat hij de Winter in Nederland zo leuk of lekker vond. Hij kreeg dus geen nieuwe verblijfsvergunning , maar daar hebben meerde dj's wel mee te maken gehad. De druk vanuit Nederland was dus wel groot om de boel om zeep te helpen. Ik wil je bedanken voor dit artikel maar dit zegt nog niet echt veel over hoe het aan boord er aan toe ging ?

 

Nogmaals dank.

bewerkt door Gast
Tekst aangepast.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Radio259:

 

De echte reden waarom Joop Verhoof Radio Mi Amigo heeft verlaten is. Dat ik uit goede ingelichte bron vernoemen.  Dat hij Spanje is uit gezet wegens het veroorzaken van een verkeersongeval met dodelijke afloopt wel triest natuurlijk.

Slachtoffer was een politieagent. Zijn familie kwam verhaal halen in de studio. Door Tacks bemiddeling/invloed kon hij naar Nederland vertrekken zonder verdere gevolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Slachtoffer was een politieagent. Zijn familie kwam verhaal halen in de studio. Door Tacks bemiddeling/invloed kon hij naar Nederland vertrekken zonder verdere gevolgen.

 

Das het eerste wat ik daar van hoor. Ik heb alleen weet van dat dodelijk ongeval uit een goeie bron en meer niet. Oh ja bedankt voor je toelichting.

 

PS Ik heb ooit eens een Cola aangeboden gekregen van Tack , dat was aan de overkant van de Studio. En ik was wel erg onder de indruk dat ik géén woord meer kon uitbrengen. Want Tack had ook wel opgemerkt dat ik zowat aan de studio vast plakte ik was er niet weg te slaan. Maar ondanks dat die Cola wel erg lekker was (nooit echt fan geweest van die drank) wist ik niet meer waar ik het had. Iets om nooit meer te vergeten.

 

Alles bij elkaar denk ik dat ik zo iets van een 5 a 6 tal keer in Playa ben geweest . De allereerste keer was in Sept 75 op de Mas Nou in de Villa. Men voeten doen nog pijn als ik er aan terug denk dat je zowat stijl achter uit leunde om lopend de berg af te dalen geweldig was dat. En helemaal boven op de top van de Mas Nou lekker Spaans gegeten op een Terras. Dat was goedkoop reizen via mee rijden met iemand en dat koste iets van € 25 per persoon allen om mee te mogen rijden , of zo in omgezette prijs van toen (1975) in Euro's van 2018. Die persoon wou over zaken praten met Tack in naam van derden. Daar heb ik nooit vragen over gesteld.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Radio259:

 

Das het eerste wat ik daar van hoor. Ik heb alleen weet van dat dodelijk ongeval uit een goeie bron en meer niet. Oh ja bedankt voor je toelichting.

 

PS Ik heb ooit eens een Cola aangeboden gekregen van Tack , dat was aan de overkant van de Studio. En ik was wel erg onder de indruk dat ik géén woord meer kon uitbrengen. Want Tack had ook wel opgemerkt dat ik zowat aan de studio vast plakte ik was er niet weg te slaan. Maar ondanks dat die Cola wel erg lekker was (nooit echt fan geweest van die drank) wist ik niet meer waar ik het had. Iets om nooit meer te vergeten.

 

Alles bij elkaar denk ik dat ik zo iets van een 5 a 6 tal keer in Playa ben geweest . De allereerste keer was in Sept 75 op de Mas Nou in de Villa. Men voeten doen nog pijn als ik er aan terug denk dat je zowat stijl achter uit leunde om lopend de berg af te dalen geweldig was dat. En helemaal boven op de top van de Mas Nou lekker Spaans gegeten op een Terras. Dat was goedkoop reizen via mee rijden met iemand en dat koste iets van € 25 per persoon allen om mee te mogen rijden , of zo in omgezette prijs van toen (1975) in Euro's van 2018. Die persoon wou over zaken praten met Tack in naam van derden. Daar heb ik nooit vragen over gesteld.

 

Op het terras aan de overkant van de studio heb ik ook vaak gezeten. Het is nu weg. Ook het restaurant op de top van de berg is helemaal vervallen. Ik was er in mei dit jaar en ben komend weekend weer in Playa. Ga met mijn zoon naar FC Barcelona.

 

Heb je nog foto's gemaakt tijdens je bezoeken?

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Albatrosstudio:

Op het terras aan de overkant van de studio heb ik ook vaak gezeten. Het is nu weg. Ook het restaurant op de top van de berg is helemaal vervallen. Ik was er in mei dit jaar en ben komend weekend weer in Playa. Ga met mijn zoon naar FC Barcelona.

 

Heb je nog foto's gemaakt tijdens je bezoeken?

 

Ja ik heb foto's gemaakt toen maar ik weet niet of ze eigenlijk zo erg bijzonder zijn. Want bv zoals iedereen er wel een gemaakt heeft van de buitenkant van de studio (beneden) en dan verder het mengpaneel , de spotmasters , de binnenkant van de studio. En veel meer heb ik ook niet maar ik zou ze wel even moeten van onder het stof halen. Van de Mas Nou heb ik geen foto's gemaakt.

 

Omdat we géén zin hadden om met een fototoestel te sleuren en daar dan ook zorg voor moeten dragen. En vergeet niet toen was er nog een strenge controle aan de grens.  Want ik weet nog bv het verhaal van een van die mensen waar we mee reden , die had wel een foto toestel bij zich maar er ging géén loodje aan. Dus moest die een half uur zoeken naar de aankoop bon van dat ding. En ook het feit dat Franco nog niet zo heel erg lang overleden was , je kon daar toch wel wat van merken bij het publiek.

 

Wie niet echt zo blij was om raar bekeken te worden da was de Politie met die rare helmen op. En vooral dat platte deel achteraan. Daarvan waren er al mensen die daar al een grapje over hadden verzonnen in de zin van. Weet je waarom ze zo een plat deel achteraan hun helm hebben ? Nee hoe zo , nou dan leunen ze zo achterover tegen een muurtje om hun siësta te doen haha. Ik weet wel nog dat ze heel erg met een scheef oog naar mij aan het loeren waren , omdat ik raar keek naar hun en vermoedelijk net iets te lang enz en ook wel omdat me vooral heel erg moest inhouden om vooral toch maar niet in lachen uit te barsten want dat zou me heel herrie gekost hebben denk ik ? en zeker een zware boete en ook nog eens het probleem als je de taal niet spreekt en Engels was verre van hun sterke kant.

 

Want ik sprak eens een Agent aan in men beste Engels die ik toen kon , veel slechter dan wat nu het geval is. Toen antwoordde die Agent in het Spaans en dat begreep ik wel. Hij zei " Je bent in Spanje en ik spreek Spaans " nou dan wist dt ook wel dat je dus geen meter vooruit kon met Engels haha. Ja al die leuke verhalen komen weer boven als terug denk aan die tijd.

 

5 uur geleden zei thijs5326:

 

Je vroeg waarom Mi Amigo 24 uur uit de lucht was bij de golflengtewisseling. Als je de rest van het boekje leest, lees je hoe het er aan boord toeging. Gr.thijs

 

Heb je daar soms geen digitale copie van ? En er staat me iets bij dat dit een boekje is die geschreven is door Hans Knot denk ik ? Ik heb er wel enkele van hem maar ik denk niet dat ik iets heb van Caroline dat van de hand is van Hans.

 

Deze ben ik digitaal aan het lezen dat is dat boek van Simon Barrett " SOS 10 days in the life of a lady " Please login or register to see this link.

Misschien staat er daar ook iets over in maar ik vermoed van niet omdat dit meer met de storm te maken heeft toen ze van hun anker sloegen en dat de Politie aan boord kwam en de microfoon kabel door knipte. En ze toen ook onderdelen uit de zenders hebben gejat. Trouwens op de site Please login or register to see this link.   Staan er ook nog leuke opnames op.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.